Werk & Studie alle pijlers

Bereikbaar op vakantie?

05-08-2017 21:37 106 berichten
Ik werk als communicatie manager voor een app developer. Ze staan al een tijdje op het punt om een game uit te brengen, maar hebben het nu zo lang uitgesteld dat de kans groot is dat de release midden in mijn vakantie valt. Toen ik mijn baas laatst de vriendelijke reminder gaf dat ik eind deze maand drie weekjes naar het buitenland vertrek (het is nogal een warhoofd) vroeg hij me koeltjes of ik die vakantie niet even kon verzetten. Gezien de game release al voor het voorjaar gepland stond hebben mijn vriend en ik onze reis juist laat in het seizoen geboekt, daar zijn ze toentertijd ook akkoord mee gegaan. Dus nee, verplaatsen is voor mij geen optie. Ik heb in overleg daarom twee mensen van buitenaf geregeld die de social media in de gaten houden, mocht de game in mijn vakantie uitkomen dan kunnen zij alle reacties monitoren. Dat is heel fijn, maar nu heb ik er lucht van gekregen dat ze alsnog willen dat ik bereikbaar ben op vakantie, iets waar ik fel op tegen ben. Ik heb nogal een stressvolle baan, die vakantie heb ik juist nodig om mijn hoofd leeg te maken en straks weer met een frisse blik te beginnen. Aan de andere kant heb ik ook een vrij belangrijkse functie en is het heel onhandig dat ik op het hoogtepunt van de release niet te bereiken ben. Dilemma... wat vinden jullie?
Ik vind dat je bereikbaar moet zijn. Management hier is altijd bereikbaar. Inherent aan de functie.
Zeker met dit soort live-gangen.
Wat houdt bereikbaar zijn in?

Wat star al zegt, management geeft wel bepaalde verwachtingen en verplichtingen.
Alle reacties Link kopieren