Werk & Studie alle pijlers

Beroerd tarief als freelancer

09-05-2017 21:52 23 berichten
Mijn contract is afgelopen, ze willen mij inhuren als freelancer en bieden mij 15 euro per uur. Daar zou van alles vanaf gaan: sociale premies, belasting, pensioen, vakantiegeld. Dat is toch niet te doen?! Ik ben gewoon beledigd, eerlijk gezegd. Ben ik niet meer 'waard' dan dat? Wat kan ik het beste doen? Uitleggen hoe het zit, dat ik daar wel alles van moet betalen? Of moet je enkel met een tegenbod komen en hopen dat ze dat accepteren? Dit is helemaal nieuw voor mij, dus ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
ze zullen toch vast 51 euro bedoeld hebben dan?

15 euro is echt niet serieus te nemen..
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Voor wat voor werkzaamheden?
Je hoeft niets uit te leggen: ze hebben een bedrijf en weten hoe het zit. Ik zou weigeren en een nieuwe baan zoeken. Succes.
misschien bedoelen ze netto 15, dan kom je toch bruto boven de 50 uit.. dat weten ze heus wel
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
quote:Dit is helemaal nieuw voor mij, dus ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken.Je bent toch al langer zzp'er?
Nee, absoluut niet, was het maar waar.

Ze bedoelen bruto.
quote:Tr0tter schreef op 09 mei 2017 @ 21:58:quote:Dit is helemaal nieuw voor mij, dus ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken.Je bent toch al langer zzp'er?Jawel, maar naast mijn baan..
Zou ook beledigd zijn! Als freelancer praatje altijd over bruto bedragen.

Ik zou gaan netwerken en snel wat anders gaan zoeken. Eventueel bespreek je jou minimum tarief.
En pas ook op dat de Belastingdienst je zometeen niet als verkapte werknemer ziet, juist omdat je er al hebt gewerkt...
Ik zou ze lekker laten gaan in plaats van je een poot uit te draaien. Dan maar een andere baan zoeken.
Nou, ik ben inderdaad al hard op zoek, maar in mijn vakgebied is het extreem lastig om redelijk betaalde klussen te vinden. En vast werk is er al helemaal bijna niet.. Maar inderdaad. ja.
meid zoek een andere baan. Dit luizen aanbod was te verwachten.

Ze zijn tevreden maar willen je geen vast contract aanbieden.............het zou mijn eer te na zijn om als zzper voor dit loon aan de slag te gaan.....je snijd jezelf ermee gigantisch in de vingers.

Of je maakt idd een grapje en zegt jullie bedoelen zeker 51 euro :-)
quote:rebecca_90 schreef op 09 mei 2017 @ 22:13:

Nou, ik ben inderdaad al hard op zoek, maar in mijn vakgebied is het extreem lastig om redelijk betaalde klussen te vinden. En vast werk is er al helemaal bijna niet.. Maar inderdaad. ja.Dan maar in een ander vakgebied aan de slag....
quote:rebecca_90 schreef op 09 mei 2017 @ 22:13:

Nou, ik ben inderdaad al hard op zoek, maar in mijn vakgebied is het extreem lastig om redelijk betaalde klussen te vinden. En vast werk is er al helemaal bijna niet.. Maar inderdaad. ja.Dan nog ga je als zzp'er natuurlijk niet voor 15 euro per uur werken. Daarmee geef je namelijk zelf het signaal af dat ze je niet serieus hoeven nemen en je geen serieus tarief hoeven te betalen. Zo help je je eigen geloofwaardigheid om zeep (en de markt, want je collega-zzp'ers zijn ook echt niet blij met iemand die ver onder de normale prijs werkt).
Je neemt je eigen beroep niet serieus door ver onder de prijs te gaan werken. Kwaliteit mag betaald worden.

Als zzp'er vraag je gewoon 50 euro per uur.
50 euro is echt het minimum, je houdt bijna niks over daaraan
Je hebt ook geen recht meer op ziekengeld en WW.

Alleen een voorziening voor die 2 is denk ik al duurder dan die € 15
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 09 mei 2017 @ 22:58:

Je hebt ook geen recht meer op ziekengeld en WW.

Alleen een voorziening voor die 2 is denk ik al duurder dan die € 15Daarom hebben de meeste freelancers -zoals ik- dat ook niet, want is niet te betalen. Bouw ook geen pensioen op.
Wat ik zou doen? Ze heel hard uitlachen. Dat is geen bedrag om over te onderhandelen. Zelfs niet in barre tijden. Voor 15 euro per uur kun je ook gaan schoonmaken.
quote:Taralina schreef op 10 mei 2017 @ 06:48:

[...]

Daarom hebben de meeste freelancers -zoals ik- dat ook niet, want is niet te betalen. Bouw ook geen pensioen op.Waarom werk je voor een te laag tarief? Binnen je tarief zou je minstens 1 van die voorzieningen moeten kunnen doen...
quote:orkenflow schreef op 10 mei 2017 @ 08:47:

Wat ik zou doen? Ze heel hard uitlachen. Dat is geen bedrag om over te onderhandelen. Zelfs niet in barre tijden. Voor 15 euro per uur kun je ook gaan schoonmaken.

En dit

Volkomen terecht TO, dat jij je niet serieus genomen voelt, het is werkelijk een belachelijk voorstel. En dat moet je dan ook doen, hard lachen en niet eens in gesprek gaan.
Moet je niet gewoon een offerte maken waarin je je diensten aanbied tegen een voor jouw aanvaardbaar tarief (wat je uiteraard moet kunnen onderbouwen, waarom je dat waard bent).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven