Werk & Studie alle pijlers

BHV is EHBO?

10-09-2009 18:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wat ik me afvroeg... Ik heb mijn BHV voor mijn werk. Ben ik dan ook EHBO-er of dat dan weer niet? Stomme vraag misschien, maar vroeg het me af... Ik ben dan natuurlijk ook niet meteen brandweervrouw
Dat zou best zo kunnen zijn Es, dat je minimale eisen hebt en dat je per bedrijf kunt besluiten of je meer dan die minimale eisen wilt.
quote:Cherise1981 schreef op 10 september 2009 @ 19:14:

Oké duidelijk voor mij. Nu nog even kijken wat het kost...Je kunt natuurlijk ook aan je werkgever vragen of hij er je in kan tegemoed komen. Dat kan in de kosten schelen.
Ik heb een maand of twee geleden de BHV cursus gedaan en daar had ik wel EHBO bij. Ook vrij uitgebreid. Er was een Lotusslachtoffer en we hebben brandoefening gedaan.

Ook hebben we het AED apparaat gebruikt.

Ik heb nu ook twee certificaten, een voor EBO en een voor brand.

Ik vond het erg leerzaam, ik werk in de kinderopvang en zo nu en dan in de zorg.
EHBO is inderdaad vele malen uitgebreider dan BHV.

Ik werkte als cursuscoordinator BHV/EHBO/AED. Een EHBO opleiding duurde bij ons 3 hele dagen, BHV 2 dagen, waarvan slechts 1 dag EHBO, de andere dag was brandbestrijding en evacuatie.

Waar je nog naar kunt kijken: bij ons was het zo, als iemand een EHBO diploma had en netjes de herhalingen volgde, dan kon diegene vrijstelling krijgen voor het EHBO gedeelte van de BHV herhaling (of opleiding natuurlijk).

Scheelt weer tijd en geld.

Succes met je cursus!
Volgens mij is het al duidelijk inmiddels, maar toch even een reactie ;)

Ik zorg o.a. voor de bedrijfshulpverlening in een groot ziekenhuis en BHV is inderdaad iets anders dan EHBO. Bij BHV gaat het echt om levensreddend handelen en leer je de basis, dus ook reanimeren. Dat wordt dus ook geen EHBO genoemd, maar levensreddend handelen. Daarnaast zit er een gedeelte brandbestrijding bij met kleine blusmiddelen en wat te doen bij ontruimingen. EHBO is alleen medisch en op dat gebied veel uitgebreider. Maar het is sowieso handig om te weten wat je moet doen in noodsituaties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven