Bijdrage personeelsvereniging
donderdag 26 september 2019 om 09:57
Omdat ik op internet maar weinig bronnen vind, bij deze maar mijn eigen onderzoek
Als jullie een personeelsvereniging hebben, hoeveel dragen jullie dan elke maand bij?
-> ik ben op zoek naar een gebruikelijk gemiddelde. We zijn een redelijk actieve personeelsvereniging en overwegen een verhoging om meer dingen te kunnen doen, maar we zoeken nog naar de grens tussen hoog genoeg en te hoog.
Als jullie een personeelsvereniging hebben, hoeveel dragen jullie dan elke maand bij?
-> ik ben op zoek naar een gebruikelijk gemiddelde. We zijn een redelijk actieve personeelsvereniging en overwegen een verhoging om meer dingen te kunnen doen, maar we zoeken nog naar de grens tussen hoog genoeg en te hoog.
donderdag 26 september 2019 om 10:01
die enquete had je beter onder de eigen personeelsleden kunnen houden. Met suggesties wat je met het geld gaat doen:
willen jullie X meer betalen als we ieder jaar een uitje voor de kinderen doen.
of hoeveel meer willen jullie betalen als we dat gaan doen
willen jullie X meer betalen als we ieder jaar een uitje voor de kinderen doen.
of hoeveel meer willen jullie betalen als we dat gaan doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 26 september 2019 om 10:13
Ik heb bij een bedrijf gewerkt met ook een grote personeelsvereniging. Geen idee wat het jaarlijks kostte om deel te nemen. Je mocht ook als niet-lid voor een hogere bijdrage mee als je maar 1 activiteit per jaar leuk zou vinden. Zelf vond ik het niet leuk omdat mensen 3 introducees mee mochten nemen waaronder kinderen. Er werd dus nooit iets voor alleen de personeelsleden georganiseerd.
donderdag 26 september 2019 om 10:18
donderdag 26 september 2019 om 10:20
donderdag 26 september 2019 om 10:22
Bij ons betaalde de direktie het grootste deel, met 40 personeelsleden en 5 euro per maand, kon de pv niet alle activiteiten betalen.
Er werd sowieso jaarlijks een feestavond, een barbeque en een sinterklaasfeest georganiseerd. Daarnaast werd van dat geld de kado's betaald bij ziekte en geboorte.
Er werd sowieso jaarlijks een feestavond, een barbeque en een sinterklaasfeest georganiseerd. Daarnaast werd van dat geld de kado's betaald bij ziekte en geboorte.
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 26 september 2019 om 10:24
Oh, ik heb echt nog nooit voor ook maar iets hoeven betalen, bij geen enkele werkgever. Ja, als je mee gaat skiën moet je wel wat inleggen, maar ik ski niet. Maar weekendjes Antwerpen, Ibiza of Praag met werk waren altijd op kosten van de zaak.redbulletje schreef: ↑26-09-2019 10:20De huur van bussen, chauffeurs, korting op entrees van pretparken etc.
Je kon dan voor bijvoorbeeld 25 euro p/p een hele dag mee naar de Efteling.
Als het om uitjes als de Efteling en andere personeelsuitjes gaat zou ik waarschijnlijk niet maandelijks betalen. Dat zijn bijna altijd dingen die ik niet leuk vind. Maar voor lekker eten of een mooi kerstfeest wil ik wel betalen.
donderdag 26 september 2019 om 10:27
Ik zou persoonlijk afhaken, als een personeelspot meer dan 5,00 euro werd.
Je collega’s zijn niet je vrienden.
Je hebt hen niet zelf uitgekozen.
Het is meer een ongeschreven verplichting. Waarom zou je een uitje willen met partners of kinderen?
Die werken toch niet bij het bedrijf?
Ik zou direct afhaken, ondanks dat ik kinderen heb.
Werk en privé houd ik gescheiden.
Waarom meer tijd doorbrengen met je collega’s? Je hebt toch ook een eigen leven?
Een keer per jaar een etentje vind ik voldoende.
Je collega’s zijn niet je vrienden.
Je hebt hen niet zelf uitgekozen.
Het is meer een ongeschreven verplichting. Waarom zou je een uitje willen met partners of kinderen?
Die werken toch niet bij het bedrijf?
Ik zou direct afhaken, ondanks dat ik kinderen heb.
Werk en privé houd ik gescheiden.
Waarom meer tijd doorbrengen met je collega’s? Je hebt toch ook een eigen leven?
Een keer per jaar een etentje vind ik voldoende.
donderdag 26 september 2019 om 10:29
Bij dat bedrijf mocht je dus je hele gezin meenemen dus dat zou niet haalbaar zijn. Het werd dan ook vooral gebruikt door mensen met gezinnen ipv door de oudere garde.Nitflex schreef: ↑26-09-2019 10:24Oh, ik heb echt nog nooit voor ook maar iets hoeven betalen, bij geen enkele werkgever. Ja, als je mee gaat skiën moet je wel wat inleggen, maar ik ski niet. Maar weekendjes Antwerpen, Ibiza of Praag met werk waren altijd op kosten van de zaak.
Als het om uitjes als de Efteling en andere personeelsuitjes gaat zou ik waarschijnlijk niet maandelijks betalen. Dat zijn bijna altijd dingen die ik niet leuk vind. Maar voor lekker eten of een mooi kerstfeest wil ik wel betalen.
donderdag 26 september 2019 om 10:32
Oh, daar houd ik ook niet van. Dan is iedereen met gezin en partner bezig ipv lekker weg met collega’s. Diners met aanhang vind ik ook niets aan.redbulletje schreef: ↑26-09-2019 10:29Bij dat bedrijf mocht je dus je hele gezin meenemen dus dat zou niet haalbaar zijn. Het werd dan ook vooral gebruikt door mensen met gezinnen ipv door de oudere garde.
donderdag 26 september 2019 om 10:36
donderdag 26 september 2019 om 10:41
Eenmaal per jaar hebben we een uitje met aanhang (geen kinderen), rest van het jaar is het onderling. De opkomst is altijd groot, en dat vind ik eigenlijk wel een pluspunt, dan voelen mensen zich dus verbonden met het bedrijf.
Hier overigens één, twee keer per jaar een klein uitje (avondje bowlen of karten of zo) naast de feestjes die door de directie worden georganiseerd (zoals kerst, zomer bbq en personeelsfeest met aanhang, wat dan een hele dag duurt).
We zouden idd bij personeel zelf na kunnen vragen hoe zij erover denken. Toch wel fijn om vooraf een referentiekader te hebben. Ik vond de huidige € 5 al aan de forse kant en wil eigenlijk niet verhogen en daar sta ik alleen in. Gezien de uitkomst hierboven ben ik zo gek dus nog niet.
Personeelsfeestjes zijn bij ons altijd wel duur, je hoeft niet (of bij uitzondering nauwelijks) bij te betalen en de mannen lusten graag (veeeel) bier
Hier overigens één, twee keer per jaar een klein uitje (avondje bowlen of karten of zo) naast de feestjes die door de directie worden georganiseerd (zoals kerst, zomer bbq en personeelsfeest met aanhang, wat dan een hele dag duurt).
We zouden idd bij personeel zelf na kunnen vragen hoe zij erover denken. Toch wel fijn om vooraf een referentiekader te hebben. Ik vond de huidige € 5 al aan de forse kant en wil eigenlijk niet verhogen en daar sta ik alleen in. Gezien de uitkomst hierboven ben ik zo gek dus nog niet.
Personeelsfeestjes zijn bij ons altijd wel duur, je hoeft niet (of bij uitzondering nauwelijks) bij te betalen en de mannen lusten graag (veeeel) bier
donderdag 26 september 2019 om 10:44
vergis je niet, wegblijven is een statement. dat durft niet iedereen
donderdag 26 september 2019 om 10:49
Hier is door de pv het Sinterklaasfeest afgeschaft "omdat de andere locaties dat ook niet hadden".
Belachelijke reden, ze konden dáár toch ook een paar collega's schminken en een paar zakken strooigoed inslaan? De ouders betaalden voor de kinderen die kwamen een paar euro voor het cadeautje en het was gewoon gezellig.
Belachelijke reden, ze konden dáár toch ook een paar collega's schminken en een paar zakken strooigoed inslaan? De ouders betaalden voor de kinderen die kwamen een paar euro voor het cadeautje en het was gewoon gezellig.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 26-09-2019 14:04
0.16% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 26 september 2019 om 10:56
Ik zal wel heel oncollegiaal zijn maar uitjes met collega's zit ik echt niet op te wachten. Ik spreek wel eens af met een collega maar dat is 1-op-1 en daar komen geen bussen naar de Efteling aan te pas.
Bij ons op het werk zijn er trouwens wel veel activiteiten maar die worden door het bedrijf betaald. Kerst, borrels, sinterklaas, teamuitjes etc. Je hoeft daar niets voor in te leggen.
Bij ons op het werk zijn er trouwens wel veel activiteiten maar die worden door het bedrijf betaald. Kerst, borrels, sinterklaas, teamuitjes etc. Je hoeft daar niets voor in te leggen.
donderdag 26 september 2019 om 11:06
donderdag 26 september 2019 om 11:16
donderdag 26 september 2019 om 11:35