Werk & Studie alle pijlers

bijna 40 en kappersopleiding

06-12-2013 23:13 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik loop tegen de 40 aan en twijfel of ik hetgeen ga doen waar al al jaren over droom..

Ik werk al jaren op kantoor (ondersteunende functie) en ben al jaren aan het denken wat ik later wil worden als ik groot ben. Tot nu toe komt er toch steeds uit dat het mij super lijkt om kapster te zijn. Het bezig met klanten, lekker kletsen, zorgen dat ze mooi worden lijkt mij gewoon supergaaf om te doen.

Zijn er mensen die op latere leeftijd deze carriereswitch hebben gemaakt en hoe is dit afgelopen? Beste keus ooit of spijt, had ik nooit moeten doen, levert niets op..

Ik hoor heel graag jullie ervaringen, tips enzv..
Dank allemaal voor de reacties! Ben er nog niet uit haha, maar ik ga eerst eens kijken wat zo'n opleiding kost.

De tip over het kappen in bejaarden tehuizen had ik zelf ook al in mijn hoofd.
Opleiding kost een paar duizend euro.. Praat ik nog niet over alle spullen die je nodig hebt ook nog c.a 1000 euro, totaal reken maar gerust op een dikke 3000 euro. En wat kun je vragen per klant, per knipbeurt, echt max 10 euro! anders gaan ze wel naar een ander of een salon, nou zie het er maar uit te knippen, naast je huidige baan... Het is echt pittig.

Ik raad je het écht sterk af!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Doen. Echt, ga voor wat je leuk vindt. Je houdt jouw huidige baan zeg je, dus ik zie ook geen risico. En juist als iedereen zegt dat het niet gaat lukken vanwege je leeftijd (lekker kortzichtig, aangezien je nog langer moet werken dan je tot nu toe hebt gewerkt) dan ga je bewijzen dat het wel kan.
Cum non tum age
Niks kortzichtig, dat noem je ervaring.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"