Werk & Studie alle pijlers

blackberry

20-04-2010 14:52 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit de laatste tijd steeds meer te overwegen om (via mijn baas) een blackberry te nemen. Ik ben regelmatig niet op kantoor en werk niet op vrijdag, waardoor mijn mailbox met enige regelmaat vol met mail zit. Als ik dan weer op kantoor ben, ben ik eerst een halve dag bezig met alle mail doorspitten Ik werk als jurist bij de overheid btw.

Uiteraard heeft een blackberry ook nadelen: zo zal de verleiding groot zijn om ook op mijn vrije dag/ 's avonds/in het weekend mijn mail te gaan lezen. Bovendien gaan collega's er dan ook vaak vanuit dat je dat ook daadwerkelijk doet!

Wie van jullie heeft er een blackberry? Vind je het handig, en vind je het ook fijn om er een te hebben?
Ik heb er één. Ik vind het heel handig, maar ik zou er goed over nadenken, de nadelen zijn ook groot. Het hangt van jezelf af, als je het makkelijk weg kan leggen: doen! Maar als je denkt dat je er makkelijk door geobsedeerd raakt (ja echt) zou ik het niet doen. Dan ben je voor je het weet 's avonds in de kroeg mail aan het beantwoorden. (Of op je vrije vrijdag dus!)
Wat ook nog een optie is, is om zo'n UMTSkaart te nemen die je gewoon in je laptop kan steken, kan je ook overal je mail lezen.
Heb al een aantal jaren een BB. Maar ik gebruik 'm niet privé. Ik neem 'm niet mee met een weekendje weg/vakantie en 's avonds kijk ik er op maar als iets morgen ook kan dan wacht de uitstaande mail maar. Aanrader!
Waarom een dag vrij zijn per week en dan toch werken?

Krijg jij zoveel werkelijk noodzakelijke mail in je mik, of is het meer een kwestie van een hoop onnodige junk en cc-mail?

Dan zou ik eerder aan een cursus time-management beginnen dan aan een BB waarmee je feitelijk aangeeft 24/7 voor je werk te leven