Werk & Studie alle pijlers

boeken bestellen

13-07-2012 11:07 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin 10 september met mijn nieuwe opleiding. Ik heb de site al gekregen waar ik boeken op kan bestellen maar doordat ik daar in augustus pas geld voor heb kan ik ze nu niet bestellen. Als ik ze 14 augustus bestel zijn de schoolboeken toch vast wel binnen drie weken binnen? En ze zijn dan toch ook niet al een soort van uitverkocht? Want ik neem aan dat ze genoeg boeken hebben op de site. Het gaat om de site: studieboekencentrale.nl
Mail ze met deze vraag
Kijk eens bij de veelgestelde vragen zou ik zeggen
Ik zou als ik jou was even met je boekenlijst op bol.com gaan kijken. De meeste boeken kun je veel goedkoper 2e hands krijgen (scheelt echt een hoop geld). Let dan wel even op het uitgavejaar.
Snoezeman heeft op marktplaats veel studieboeken gevonden van iemand die ermee stopte. Vijf euro per stuk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
idd marktplaats e.d eerst bekijken. en verder kan het best dat ze er niet meer zijn og nog niet zijn.
Ik zou ze nu nog niet bestellen. Bij mij op school veranderen ze nog wel eens de boekenlijst tot een week voordat de lessen beginnen. Kijk idd ook bij Bol.com voor tweede hands. Heel veel boeken gebruik je maar weinig en dan is het echt zonde om ze nieuw te hebben.
Ik zou ze pas bestellen nadat de lessen zijn begonnen. Bij mij op de HBO deeltijd opleiding hebben we denk ik maar 20% van alle boeken ingekeken die op de lijst stonden. Veel worden college's gegeven aan de hand van powerpoints, een boek heb ik nooit hoeven inzien voor tentamens. Verder werd er ook regelmatig nog andere boeken aanbevolen dan dat in eerste instantie op de lijst stond.

Voor sommige vakken heb ik niet eens boeken aangeschaft. Voor tentamens hoefden we dan maar 2 hoofdstukken te leren. Die heb ik dan gekopieerd en voor 30 pagina's a 0.10 cent was ik ook klaar. Daar ga ik echt geen boek van 60,- voor aanschaffen.

Via tweedehands websites kun je ook boeken bestellen. In het eerste college hoor je vaak wel of een eerdere versie ook nog mag, die zijn dan tweedehands vaak maar 10,- of 15,- in plaats van de aanbevolen druk voor 50,-

Echt je bent een dief van je portemonee als je nu al boeken gaat bestellen. De helft van de boeken zul je nooit inzien.
Misschien zeg ik nu iets doms, want ik ben niet zo thuis op het MBO (volgens mij gaat TO verzorgende IG niveau 3 doen), maar ik had de indruk dat ze daar minder boeken gebruiken dan op het HBO/WO en dat je de boeken die je wel hebt ook meer echt gebruikt (echte handboeken) ipv dat je maar een hoofdstuk moet lezen.

In reactie op Boarn en wellicht voor toekomstige studenten die dit topic lezen wilde ik verder nog zeggen dat ik op het WO echt mijn boeken wel nodig heb gehad, omdat er werd verwacht dat je de hoofdstukken had gelezen vóór het college, zodat er dan ruimte was voor discussie en verdieping en dat dat geen samenvattende powerpointpresentatie was waarbij je achterover kon leunen.

(wel met bestellen even het eerste college even afwachten, dan wordt wel duidelijk wat echt de hoofdmoot is en wat wel te kopieren is, alhoewel je natuurlijk wel kan voorspellen dat je dat dikke statistiekbasisboek echt nodig hebt)
Ik haal bijna al mijn studieboeken tweedehands en ga dan pas op het laatste moment nieuwe kopen, als ik een bepaald boek echt niet kan vinden. Dat is dan ook vaak pas half augustus. Dan heb ik het ruim op tijd binnen. Nu is het wel zo dat ik met een andere keten te maken heb, dus ik zou zeggen: bel/mail de leverancier.

Ik gebruik ze op het HBO over het algemeen juist wel, al blijven er altijd wel wat boeken staan die ik voor één of twee hoofdstukken of helemaal voor niets heb aangeschaft.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Heb je toevallig Good Practice checkbook en workbook nodig?

Competentiegerichte methode Engels voor niveau 2,3 en 4 van het MBO?

Die heb ik hier nl ongebruikt liggen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven