Werk & Studie alle pijlers

Boekhouder worden.....

12-09-2013 08:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het, is een saai beroep. Maar ik vind het heerlijk om met cijfertjes aan de gang te gaan en debet en credit kloppend te maken.

Ik ben nu dus bezig met de opleiding PDB. Erg leuk!

Maar wat ik me afvraag: hoe blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op bijvoorbeeld belastinggebied, kun je makkelijk ergens ervaring opdoen? Zijn er ook fora op internet te vinden waar je vragen kunt stellen?

Zijn er hier boekhouders die me wat wijzer kunnen maken?
Mag ik in jouw boekhoudaura staan?

Ik ben een administratief rampenplan
Het is geen saai beroep! (en ik kan het weten want ik doe het al 15 jaar). Op de hoogte blijven van de belastingsregels kan gewoon via de site van de belastingdienst. Grote maatregelen worden ook wel in de kranten aangekondigd (zoals de btw verhoging bijv). Er zijn genoeg vakbladen (het Rendement bijv) waar alle regels instaan dus dat is geen enkel probleem. Of er fora zijn weet ik niet. Ik maak er in ieder geval geen gebruik van..

Ik raad je wel aan om na je PDB door te leren. Anders blijf je bij het simpele werk van inboeken en coderen.

Succes met de studie!
Hi isolde55,

Ik vind je beroepskeuze helemaal niet saai, ik heb namelijk dezelfde ambitie

En ik denk dat je ook echt een gevoel voor cijfers moet hebben om het werk als boekhouder echt leuk te vinden.

Ik doe momenteel ook een cursus PDB maar vind het wel spannend hoor.

Op je vraag hoe je op de hoogte kunt blijven, deze site is wel een goede tip:

http://www.handige-nieuws ... h-tips-nieuwsbrieven.html

Groetjes Cindy
Hoi Isolde, ik ben ook bezig met mijn pdb. Veel mensen noemen mij ook altijd saai, maar ik vind cijfertjes ook zo leuk!