Werk & Studie alle pijlers

Boekhouder worden.....

12-09-2013 08:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het, is een saai beroep. Maar ik vind het heerlijk om met cijfertjes aan de gang te gaan en debet en credit kloppend te maken.

Ik ben nu dus bezig met de opleiding PDB. Erg leuk!

Maar wat ik me afvraag: hoe blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op bijvoorbeeld belastinggebied, kun je makkelijk ergens ervaring opdoen? Zijn er ook fora op internet te vinden waar je vragen kunt stellen?

Zijn er hier boekhouders die me wat wijzer kunnen maken?
Mag ik in jouw boekhoudaura staan?

Ik ben een administratief rampenplan
Het is geen saai beroep! (en ik kan het weten want ik doe het al 15 jaar). Op de hoogte blijven van de belastingsregels kan gewoon via de site van de belastingdienst. Grote maatregelen worden ook wel in de kranten aangekondigd (zoals de btw verhoging bijv). Er zijn genoeg vakbladen (het Rendement bijv) waar alle regels instaan dus dat is geen enkel probleem. Of er fora zijn weet ik niet. Ik maak er in ieder geval geen gebruik van..

Ik raad je wel aan om na je PDB door te leren. Anders blijf je bij het simpele werk van inboeken en coderen.

Succes met de studie!
Hi isolde55,

Ik vind je beroepskeuze helemaal niet saai, ik heb namelijk dezelfde ambitie

En ik denk dat je ook echt een gevoel voor cijfers moet hebben om het werk als boekhouder echt leuk te vinden.

Ik doe momenteel ook een cursus PDB maar vind het wel spannend hoor.

Op je vraag hoe je op de hoogte kunt blijven, deze site is wel een goede tip:

http://www.handige-nieuws ... h-tips-nieuwsbrieven.html

Groetjes Cindy
Hoi Isolde, ik ben ook bezig met mijn pdb. Veel mensen noemen mij ook altijd saai, maar ik vind cijfertjes ook zo leuk!

Werk je op een boekhouding? Als er regels aangepast worden, dan wordt dit gecommuniceerd met de boekhouding. Op dit moment heb ik zelf geen werk, hiervoor heb ik op een boekhouding gewerkt, maar op het moment dat er bijvoorbeeld dingen gingen veranderen in de wetgeving werden wij op de hoogte gesteld. De controller waar ik toen voor werkte, volgde ook geen cursus of iets, om op de hoogte te blijven!
Je hebt ook de elsevier almanak etc. Er zijn ook cursussen, maar deze zijn meestel vrij duur. Gewoon de site van de belastingdienst lezen.

Werk je bij een kantoor of ben je zzper?

Ik zou wat Cindy aanraadt zeker doorleren, op termijn is de HOFAM of SPD diploma zeker een aanrader.
Wat een leuke reacties allemaal. En goede tips! Bedankt!

Nu werk ik niet als boekhouder maar ik doe veel statistiek.

Binnenkort wil ik de boekhouding van een klein restaurantje in de familie gaan doen als ZZP-er. Ik doe ook de website al voor het restaurant. En wie weet wat daar allemaal nog uit voortkomt. Doorleren wil ik ook zeker gaan doen als het gaat lopen.
Ik heb op een soort oefenbedrijf boekhouden gedaan. Ik vond dat erg leuk. Een vereenvoudigde variant pas ik ook toe op mijn eigen financiële administratie. Misschien ga ik over op echt boekhouden, zoals dat in bedrijven ook gebeurt. Ik ben daarmee begonnen om een beter beeld van mijn financiën te krijgen.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven