briefhoofd sollicitatiebrief interne vacature
woensdag 25 november 2009 om 18:31
Binnen mijn werkomgeving wil ik gaan solliciteren op een interne vacature.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik als briefhoofd moet gebruiken.
Moet het net zo officieel als een 'gewone' sollicitatie? Dus met eerst de adresgegevens?
En wat kan ik het beste als aanhef gebruiken? (ik zie mijn directeur dagelijks)
Geachte heer Janssen
Beste Henk
Geachte heer Janssen, beste Henk
Heb al gegoogled, hier op het forum gezocht maar niets gevonden...
Alvast bedankt
Ik weet alleen niet zo goed wat ik als briefhoofd moet gebruiken.
Moet het net zo officieel als een 'gewone' sollicitatie? Dus met eerst de adresgegevens?
En wat kan ik het beste als aanhef gebruiken? (ik zie mijn directeur dagelijks)
Geachte heer Janssen
Beste Henk
Geachte heer Janssen, beste Henk
Heb al gegoogled, hier op het forum gezocht maar niets gevonden...
Alvast bedankt
anne_83 wijzigde dit bericht op 25-11-2009 20:28
Reden: typefout
Reden: typefout
% gewijzigd
woensdag 25 november 2009 om 18:39
woensdag 25 november 2009 om 18:41
Ligt eraan hoe je op het werk met elkaar omgaat. Als je je directeur in het dagelijks werk bij zijn voornaam noemt dan zou ik dat in de brief ook doen.
Ik werk in een bedrijf met hele losse omgangsvormen dus zou bij een interne vacature gaan voor 'Beste.......'
Maar als je de directeur meneer noemt, dan doe je dat nu ook en maak je je brief ook wat zakelijker.
Succes!
Ik werk in een bedrijf met hele losse omgangsvormen dus zou bij een interne vacature gaan voor 'Beste.......'
Maar als je de directeur meneer noemt, dan doe je dat nu ook en maak je je brief ook wat zakelijker.
Succes!

woensdag 25 november 2009 om 19:00
Gewoon een officiële brief sturen, zoals je ook zou doen richting een andere organisatie. Met adresgegevens en geachte heer. Maar ik zou wel even informeel polsen. Bij hem binnenlopen en even zeggen dat je interesse hebt in de vacature en vragen of hij je aanraadt om er op te solliciteren of anders gewoon aankondigen dat je gaat solliciteren.
woensdag 25 november 2009 om 20:22
woensdag 25 november 2009 om 20:27
Ik zou het gewoon officieel doen, dan is het m.i. altijd goed. En ze letten echt niet zo heel speciaal op die aanhef, mits er niets vreemds staat. Ik heb in elk geval verschillende interne sollicitaties gedaan en hoewel ik de P&O'er bij interne mail altijd met de voornaam aansprak, deed ik dat in de brief met 'Geachte mevrouw....'
woensdag 25 november 2009 om 21:21
Heb ik recent ook gedaan met een interne sollicitatie. Verder viel het me niet mee om de u/je te vermijden. Ik ben niet zo van de lijdende zinnen maar heb - om het zekere voor het onzekere te nemen - maar voor de veilige oplossing gekozen. Commentaar toen ik op gesprek kwam: wat was je brief formeel, dat had toch helemaal niet gehoeven... Sollicitatiegesprek was trouwens ook behoorlijk pittig, veel pittiger dan toen ik als externe ging solliciteren. Ben ik echt heel blij om geweest omdat je op die manier uitsluit dat het een vriendendienstje betreft. Ook nog assessment gehad en gesprekken met een bedrijfspsycholoog om een objectief beeld van mij en mijn capaciteiten te krijgen. Behoorlijk intensief dus maar het is zeker de moeite waard geweest want ik ben aangenomen 
Sorry, een hele lap off topic tekst maar ben nog zo blij dat ik het gewoon even kwijt moest

Sorry, een hele lap off topic tekst maar ben nog zo blij dat ik het gewoon even kwijt moest
donderdag 26 november 2009 om 20:26
Gefeliciteerd Liondevil! Ik kan me voorstellen dat je erg blij bent met je nieuwe baan, zeker als daar een pittige procedure aan vooraf ging.
@ Anne: ik heb eerder intern gesolliciteerd en stuurde dan eigenlijk nooit een motivatie brief mee, maar alleen mijn CV. Blijkbaar werkt dat bij jullie anders?
@ Anne: ik heb eerder intern gesolliciteerd en stuurde dan eigenlijk nooit een motivatie brief mee, maar alleen mijn CV. Blijkbaar werkt dat bij jullie anders?
anoniem_89186 wijzigde dit bericht op 26-11-2009 20:27
Reden: gesukkel met smileys
Reden: gesukkel met smileys
% gewijzigd