Werk & Studie alle pijlers

Bruiloft collega

16-04-2018 20:53 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een tijdje trouwt mijn co-collega. Er is een trouwkaart in de kantine gehangen met een uitnodiging aan het bedrijf in het algemeen voor kerk en feest.

Ik wilde hiervoor afzeggen want:
Het is op maandagavond en ik moet er dinsdag gewoon weer vroeg uit en werk maandag en dinsdag.
Het weekend ervoor vier ik zelf mijn verjaardag en wordt het behoorlijk druk.
Het is 3 kwartier rijden.
Ik heb met de collega weinig tot geen contact. Ze werkt als ik juist niet werk en onze werkzaamheden vereisen heel weinig overleg.

Ter compensatie van mijn afwezigheid heb ik ingezameld en het gezamenlijke kado geregeld.

Echter, een andere collega vindt echt dat er iemand extra bij moet zijn (liefst ik...) behalve de baas. Ze liet dit nogal duidelijk weten vandaag.
En omdat niemand zin heeft voel ik me dan inderdaad een beetje de aangewezen persoon.

Wat zouden jullie doen?
Hoezitdit schreef:
17-04-2018 08:47
Dit inderdaad. Sneu voor haar, nodig je je hele (kleine) bedrijf uit, komt er niemand. Uiteraard is ieder baas over zijn eigen tijd, maar ik neem aan dat er collega's zijn waar ze wel contact mee heeft. Ik zou mij als bruid toch rot voelen dat er niemand, behalve de baas, komt.
Als ze vriendschappelijke contacten met bepaalde collega's onderhoudt zal ze die wel 'n persoonlijke uitnodiging hebben gestuurd. Maar het op maandag vieren geeft ook al aan dat ze niet echt rekening houdt met haar gasten die er, indien geen intimi, vast geen dag vrij voor zullen nemen. Zelf heb ik een uitnodiging op een prikbord altijd meer als kennisgeving aangenomen. Ga er niet vanuit dat ze echt willen dat alle collega's (laat staan inclusief hun partners) daadwerkelijk komen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
17-04-2018 10:33
Ik benoem alleen de negativiteit die ik hier lees.
De 'bemoeizuchtige' collega op haar plek zetten en moedwillig een bruiloft verpesten heb ik hier nog niet gelezen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij verwacht ze helemaal niemand van het werk. Je moet toch op voorhand weten hoeveel gasten er op je feest aanwezig zullen zijn i.v.m. de catering? Vandaar dus ook de onpersoonlijke uitnodiging.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
17-04-2018 11:57
Volgens mij verwacht ze helemaal niemand van het werk. Je moet toch op voorhand weten hoeveel gasten er op je feest aanwezig zullen zijn i.v.m. de catering? Vandaar dus ook de onpersoonlijke uitnodiging.
Dit denk ik ook, als ze had gewild dat er mensen waren gekomen, had ze hen wel een persoonlijke uitnodiging gestuurd. Ik kan me niet voorstellen dat je een kaart op een prikbord hangt en dan afwacht of er nul, drie of vijftien mensen komen opdagen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
MonicaG schreef:
17-04-2018 08:35
Het is denk ik een Vlaamse uitdrukking: China = communistisch waar eigen wil slechts een theoretisch model is => Chinese vrijwilliger is iemand die verplicht wordt iets te doen.





En dit, ik word al plaatsvervangend lastig van het idee alleen al (6)


Het moge duidelijk wezen dat ik niet zou gaan.

En een bruiloft staat of valt toch niet met de aanwezigheid van collega's? Je viert dat toch met mensen die je lief hebt? Denk dat er weinig mensen zijn die al hun collega's tot die inner circle rekenen.
Thnx voor uitleg!

Overigens kan ik ook slecht tegen opgelegde verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Jij weet het beste hoe het bij jouw werkgever werkt. Zijn er eerder collega's getrouwd en hoe ging dat dan?

In ieder geval, als je echt niet wil gaan dan ga je niet. Je kunt natuurlijk altijd een persoonlijk kaartje sturen.
.
Wat gaat collega overigens doen als er ineens effectief 15 man voor haar neus staat die ook nog es allemaal blijven eten?

Heeft ze dat uberhaupt wel ingecalculeerd?

Ik ben getrouwd met 50 man.
Ik had echt niet effe onverwacht nog eten en stoelen kunnen toveren voor 15 man extra.


Ik heb pro forma ook de uitnodiging opgehangen.
Met de mededeling dat wie wou naar 't stadhuis kon komen.
Maar dat dat wel maar 15 minuten ging duren.

Iedereen moest minimum een half uur reizen, dus uiteraard geen hond gezien.
Deerde mij ook niks.
Belangrijkste was dat man en ik eindelijk getrouwd waren :-).


Aangezien er wel een cadeau en interesse was geweest heb ik achteraf de foto's een keer meegenomen naar werk.
patchouli_ schreef:
17-04-2018 08:44
Volgens mij maken jullie het groter dan het is.
Je bent niet persoonlijk uitgenodigd, er hangt een kaart op een prikbord.
Lijkt me vanuit je collega meer een beleefdheids-iets dan dat ze verwacht dat jullie allemaal op komen draven.
Dat denk ik ook. Als je een bruiloftsfeest op maandagavond geeft kun je toch wel bedenken dat lang niet iedereen komt ivm school of werk de volgende ochtend.
Ik zou het echt heel lullig vinden als behalve mijn leidinggevende niemand naar mijn bruiloft komt als ik iedereen heb uitgenodigd. Dan zou ik een nieuwe baan zoeken, echt een rotstreek.
Alle reacties Link kopieren
En die collega die vind dat er iemand bij moet zij mankeert iets aan haar pootjes waardoor zij zelf niet gaat?
Jij bent ingehuurd om te werken, een bruiloft op maandagavond is niet werkgerelateerd dus gewoon niet gaan dus.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Wat een gezeur om het feit dat het op maandag is.

Is het wel een echte uitnodiging voor iedereen? Niet gewoon een aankondiging? Als een collega bij ons een geboortekaartje stuurt is dat ook alleen een ter kennisgeving. Wordt echt niet verwacht dat iedereen langskomt. En waarom ben jij de aangewezen persoon to? Waarom gaat er verder niemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch wel erg vinden als er geen collega's op mijn bruiloft komen, terwijl ik ze wel uitnodig.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-04-2018 18:44
Ik zou het echt heel lullig vinden als behalve mijn leidinggevende niemand naar mijn bruiloft komt als ik iedereen heb uitgenodigd. Dan zou ik een nieuwe baan zoeken, echt een rotstreek.
:rofl: dus als ze jou ooit weg willen hebben dan hoeven ze alleen maar niet op jouw uitnodiging in te gaan
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn helemaal niet echt uitgenodigd.
Er hangt een uitnodiging ter kennisgeving zonder rsvp.
En die collega kan ook nog zelf praten ( of anders gebarentaal. Of anders mailen. Of anders sms'en. Of anders appen) als ze merkt dat er minder enthousiast gereageerd wordt dan zijn verwacht had.
Voor een aankondiging is het in mijn ogen heel tof dat er een cadeau komt, drie geregeld door die ene collega die je nooit ziet en minimaal overleg mee hebt.

Lekker thuisblijven to
Moiren’ schreef:
16-04-2018 21:00
Even naar de kerk en weer weg.
Waarom? Serieus, dat snap ik niet waarom precies de kerk ook, To zegt nergens dat ze gelovig is of daar wel zin in zou hebben.
Tornacense schreef:
17-04-2018 18:36
Wat gaat collega overigens doen als er ineens effectief 15 man voor haar neus staat die ook nog es allemaal blijven eten?

Heeft ze dat uberhaupt wel ingecalculeerd?

Ik ben getrouwd met 50 man.
Ik had echt niet effe onverwacht nog eten en stoelen kunnen toveren voor 15 man extra.


Ik heb pro forma ook de uitnodiging opgehangen.
Met de mededeling dat wie wou naar 't stadhuis kon komen.
Maar dat dat wel maar 15 minuten ging duren.

Iedereen moest minimum een half uur reizen, dus uiteraard geen hond gezien.
Deerde mij ook niks.
Belangrijkste was dat man en ik eindelijk getrouwd waren :-).


Aangezien er wel een cadeau en interesse was geweest heb ik achteraf de foto's een keer meegenomen naar werk.
O_O
Ik wist niet dat dat mocht in België? :whut:

Die foto's wil ik ook wel zien en ik was zéker gekomen ;)
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 19:43
0.39% gewijzigd
Het-groepje schreef:
17-04-2018 08:59
Maar ach, we zetten liever even een wat bemoeizuchtige collega op dr plek, en verpesten daarmee iemands bruiloft.
Je zou toch maar een paar uurtjes minder kunnen netflixen je lang bevochten vrijheid moeten opgeven zeg.
Denk je echt dat je iemands bruiloft -als vage collega- kan verpesten door niet te komen? Ze krijgt een cadeau, haar baas gaat al.. aandacht genoeg lijkt mij.

Ben wel een keer naar een bruiloft gegaan van een collega waar ik ook bevriend mee bleef toen ik elders ging werken en waar ik in mijn vrije tijd mee omging. Had dan ook een uitnodiging thuis in de bus gehad, niet op het prikbord (waar er trouwens geeneen hing, ze zaten niet te wachten op mensen die uit beleefdheid komen en je weet dat dat meestal het geval is, zie de reacties: ga even dan ben je er vanaf ;) )
lemoos2 schreef:
17-04-2018 11:43
De 'bemoeizuchtige' collega op haar plek zetten en moedwillig een bruiloft verpesten heb ik hier nog niet gelezen.
'laat haar lekker zelf gaan' word toch echt gezegd, 'zij bepaalt mijn agenda niet' etc.
En als je weet dat niemand gaat terwijl er wel een uitnodiging hangt, dan weet je dat je de kans loopt een bruid een rotgevoel over haar collega's te geven. Leuk op haar bruiloft, ik vind het een nare manier van met elkaar omgaan.
Vreemd dat als ik dat benoem ik de negatieveling zou zijn. Mensen beseffen toch zelf wel dat zo'n houding niet bijdraagt aan een leuke bruiloft voor een ander.
En ik ben blij dat ik niet in zo'n sfeer werk.
Het is toch leuker als mensen het leuk vinden om te komen naar een voor jou zo'n belangrijke dag.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
17-04-2018 19:27
Waarom? Serieus, dat snap ik niet waarom precies de kerk ook, To zegt nergens dat ze gelovig is of daar wel zin in zou hebben.
Waarom niet? Moet je tegenwoordig ook al gelovig zijn om in de kerk te zitten? Ik kom nooit in de kerk en ben niet gelovig, maar afgelopen zondag zat ik in de kerk voor de doop van mijn nichtje en volgende maand voor de communie van een ander nichtje. In mijn ogen zijn dat gewoon dingen die je doet uit fatsoen. Duurt zelden langer dan een uurtje.
Lenn12345 schreef:
17-04-2018 19:40
Denk je echt dat je iemands bruiloft -als vage collega- kan verpesten door niet te komen? Ze krijgt een cadeau, haar baas gaat al.. aandacht genoeg lijkt mij.

Ben wel een keer naar een bruiloft gegaan van een collega waar ik ook bevriend mee bleef toen ik elders ging werken en waar ik in mijn vrije tijd mee omging. Had dan ook een uitnodiging thuis in de bus gehad, niet op het prikbord (waar er trouwens geeneen hing, ze zaten niet te wachten op mensen die uit beleefdheid komen en je weet dat dat meestal het geval is, zie de reacties: ga even dan ben je er vanaf ;) )
Toen ik net bevallen was kwamen de vaagste mensen kijken, en ik vond dat echt onderdeel van de feestvreugde.
Misschien kinderlijk maar ik denk dan altijd: Het is zo'n kleine moeite en je draagt bij aan het gevoel dat de bruiloft Iets Heel Speciaals is.
Maargoed, ik loop inderdaad altijd alles af.
De moeder van een vriend heeft er na haar pensioen een vaste bezigheid van gemaakt, omdat ze zo gezellig is wordt ze voor iedere babyshower, vrijgezellenfeest en bruiloft/verloving gevraagd in de wijde omgeving.
Lijkt me ook wel wat.
Het-groepje schreef:
17-04-2018 22:10
Toen ik net bevallen was kwamen de vaagste mensen kijken, en ik vond dat echt onderdeel van de feestvreugde.
Misschien kinderlijk maar ik denk dan altijd: Het is zo'n kleine moeite en je draagt bij aan het gevoel dat de bruiloft Iets Heel Speciaals is.
Maargoed, ik loop inderdaad altijd alles af.
De moeder van een vriend heeft er na haar pensioen een vaste bezigheid van gemaakt, omdat ze zo gezellig is wordt ze voor iedere babyshower, vrijgezellenfeest en bruiloft/verloving gevraagd in de wijde omgeving.
Lijkt me ook wel wat.
Voor mij zou dat horror zijn. Vage mensen op bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
17-04-2018 22:03
'laat haar lekker zelf gaan' word toch echt gezegd, 'zij bepaalt mijn agenda niet' etc.
En als je weet dat niemand gaat terwijl er wel een uitnodiging hangt, dan weet je dat je de kans loopt een bruid een rotgevoel over haar collega's te geven. Leuk op haar bruiloft, ik vind het een nare manier van met elkaar omgaan.
Vreemd dat als ik dat benoem ik de negatieveling zou zijn. Mensen beseffen toch zelf wel dat zo'n houding niet bijdraagt aan een leuke bruiloft voor een ander.
En ik ben blij dat ik niet in zo'n sfeer werk.
Het is toch leuker als mensen het leuk vinden om te komen naar een voor jou zo'n belangrijke dag.

Maar waarom zou TO degene moeten zijn die gaat dan ?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
minnimouse schreef:
17-04-2018 22:09
Waarom niet? Moet je tegenwoordig ook al gelovig zijn om in de kerk te zitten? Ik kom nooit in de kerk en ben niet gelovig, maar afgelopen zondag zat ik in de kerk voor de doop van mijn nichtje en volgende maand voor de communie van een ander nichtje. In mijn ogen zijn dat gewoon dingen die je doet uit fatsoen. Duurt zelden langer dan een uurtje.
Als ik dan toch ergens uit beleefdheid m'n gezicht wil laten zien dan juist niet in de kerk, maar bij het moment waar er ook drank/eten aanwezig is.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-04-2018 10:18
Als ik dan toch ergens uit beleefdheid m'n gezicht wil laten zien dan juist niet in de kerk, maar bij het moment waar er ook drank/eten aanwezig is.
Dan ga je een uurtje naar het feest/de receptie.
Ik reageerde overigens op iemand die zich afvroeg waarom je in een kerk zou gaan zitten als je niet gelovig bent.
Co-collega?

Ik zou toch proberen om wel te gaan. Ook al spreek je elkaar niet vaak, blijkbaar vind ze jullie toch belangrijk genoeg om jullie uit te nodigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven