Werk & Studie alle pijlers

Bruiloft collega

16-04-2018 20:53 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een tijdje trouwt mijn co-collega. Er is een trouwkaart in de kantine gehangen met een uitnodiging aan het bedrijf in het algemeen voor kerk en feest.

Ik wilde hiervoor afzeggen want:
Het is op maandagavond en ik moet er dinsdag gewoon weer vroeg uit en werk maandag en dinsdag.
Het weekend ervoor vier ik zelf mijn verjaardag en wordt het behoorlijk druk.
Het is 3 kwartier rijden.
Ik heb met de collega weinig tot geen contact. Ze werkt als ik juist niet werk en onze werkzaamheden vereisen heel weinig overleg.

Ter compensatie van mijn afwezigheid heb ik ingezameld en het gezamenlijke kado geregeld.

Echter, een andere collega vindt echt dat er iemand extra bij moet zijn (liefst ik...) behalve de baas. Ze liet dit nogal duidelijk weten vandaag.
En omdat niemand zin heeft voel ik me dan inderdaad een beetje de aangewezen persoon.

Wat zouden jullie doen?
Troeteltje schreef:
18-04-2018 09:56
Voor mij zou dat horror zijn. Vage mensen op bezoek.
Voor mij ook. Zelfs al mijn collega's waar ik het op het werk prima mee kan vinden hoef ik niet op mijn bruiloft of kraambezoek. Bij mij draait alles om intimi juist.
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
16-04-2018 21:01
Het hele bedrijf uitnodigen maar alleen de baas gaat?
ik heb het eens meegemaakt. Collega trouwde, had het al weken (/maanden) over haar bruiloft, de lokatie, de bruidegom. etc
de hele afdeling was uitgenodigd. (denk aan man 40), uiteindelijk zat ik daar met 1 andere collega. de rest kwam niet.
Dat voelde errug lullig.
Alle reacties Link kopieren
[...]
Wel gaan. Trouwen is een belangrijke gebeurtenis. En dan naar kerk of feest i.p.v. naar allebei. Het is immers je direkte co collega in een klein bedrijf. Soms moet je wat voor een ander over hebben.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-04-2018 13:31
Reden: OP quoten
69.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat het slim is om eens te praten met de collega die trouwt, wat de bedoeling is, of collega's uitgenodigd zijn.

Hier is op het bord hangen alleen een kennisgeving. Op naam een uitnodiging pas echt een uitnodiging.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
18-04-2018 11:49
Voor mij ook. Zelfs al mijn collega's waar ik het op het werk prima mee kan vinden hoef ik niet op mijn bruiloft of kraambezoek. Bij mij draait alles om intimi juist.
Tja, ik heb ook geen collega’s uitgenodigd toen ik trouwde, maar ik heb dan ook geen kaart op de afdeling opgehangen.
Als je dat wel doet dan is dat duidelijk een boodschap.
minnimouse schreef:
18-04-2018 12:22
Tja, ik heb ook geen collega’s uitgenodigd toen ik trouwde, maar ik heb dan ook geen kaart op de afdeling opgehangen.
Als je dat wel doet dan is dat duidelijk een boodschap.
Ja dat is waar maar ik reageerde op dat stukje over "hoe meer (vage) mensen, hoe meer feestvreugde"
lilalinda schreef:
18-04-2018 12:08
ik heb het eens meegemaakt. Collega trouwde, had het al weken (/maanden) over haar bruiloft, de lokatie, de bruidegom. etc
de hele afdeling was uitgenodigd. (denk aan man 40), uiteindelijk zat ik daar met 1 andere collega. de rest kwam niet.
Dat voelde errug lullig.
Bij iemand die daar continu over praat zou ik alleen al uit principe afhaken :roll: Prima dat je gaat trouwen, maar dat interesseert echt alleen jou en de bruidegom. Verder niemand dus houd erover op. Je maakt jezelf er ook niet populair mee door er steeds over te kakelen dus vandaar dat er misschien maar 1 iemand kwam :P
dubbel
Coco87 schreef:
18-04-2018 12:41
Bij iemand die daar continu over praat zou ik alleen al uit principe afhaken :roll: Prima dat je gaat trouwen, maar dat interesseert echt alleen jou en de bruidegom. Verder niemand dus houd erover op. Je maakt jezelf er ook niet populair mee door er steeds over te kakelen dus vandaar dat er misschien maar 1 iemand kwam :P
Precies. Waarom altijd dat indirecte? Als je close bent met iemand van je collega's kun je toch rechtstreeks vragen of ze zin hebben op je feestje te komen?
Alle reacties Link kopieren
Wat RB zegt!
Dan is het maar duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
18-04-2018 12:17
Lijkt me dat het slim is om eens te praten met de collega die trouwt, wat de bedoeling is, of collega's uitgenodigd zijn.

Hier is op het bord hangen alleen een kennisgeving. Op naam een uitnodiging pas echt een uitnodiging.

Dit lijkt mij het verstandigst, dan weet je het in ieder geval zeker en dat voorkomt teleurstellingen en verplichtingen over en weer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Maar 15 werknemers en geen persoonlijke uitnodigingen? Dan is het volgens mij niet de bedoeling om aanwezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
18-04-2018 12:39
Ja dat is waar maar ik reageerde op dat stukje over "hoe meer (vage) mensen, hoe meer feestvreugde"
Daar heb jij dan weer gelijk in ;-)
Persoonlijk zou ik collega’s alleen uitnodigen als ik close met ze ben. En als het een kleine afdeling is en ik ben met 1 iemand minder close, dan zou ik die persoon wel gewoon uitnodigen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet je niet verplicht voelen, maar regelt er wel iemand op het werk dat de bruid weet hoeveel mensen ze kan verwachten? Het is behoorlijk lullig als zij een hele groep verwacht en er komen maar 2.
Onze tijd is nu.
TO is alweer gevlogen.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
17-04-2018 11:59
Dit denk ik ook, als ze had gewild dat er mensen waren gekomen, had ze hen wel een persoonlijke uitnodiging gestuurd. Ik kan me niet voorstellen dat je een kaart op een prikbord hangt en dan afwacht of er nul, drie of vijftien mensen komen opdagen.
Dit vroeg ik mij ook al af inderdaad...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven