Werk & Studie alle pijlers

Bruiloft collega

16-04-2018 20:53 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een tijdje trouwt mijn co-collega. Er is een trouwkaart in de kantine gehangen met een uitnodiging aan het bedrijf in het algemeen voor kerk en feest.

Ik wilde hiervoor afzeggen want:
Het is op maandagavond en ik moet er dinsdag gewoon weer vroeg uit en werk maandag en dinsdag.
Het weekend ervoor vier ik zelf mijn verjaardag en wordt het behoorlijk druk.
Het is 3 kwartier rijden.
Ik heb met de collega weinig tot geen contact. Ze werkt als ik juist niet werk en onze werkzaamheden vereisen heel weinig overleg.

Ter compensatie van mijn afwezigheid heb ik ingezameld en het gezamenlijke kado geregeld.

Echter, een andere collega vindt echt dat er iemand extra bij moet zijn (liefst ik...) behalve de baas. Ze liet dit nogal duidelijk weten vandaag.
En omdat niemand zin heeft voel ik me dan inderdaad een beetje de aangewezen persoon.

Wat zouden jullie doen?
redbulletje schreef:
16-04-2018 21:09
Je hoeft niet af te zeggen want een uitnodiging is geen verplichting. Bovendien is de kans groot dat het een beleefdheidsaankondiging is ipv een verwachting dat er iemand echt naartoe gaat. Maandagavond is niet bepaald een dag om iets te vieren.
Oh, elke dag is geschikt om iets te vieren, het past alleen niet in ieders agenda.
Niet gaan.
Je collega gaat zelf maar gezellig met de baas.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
16-04-2018 20:54
Voet bij stuk houden
psies die "andere" collega kon van mij de boom in. Ik heb een broertje dood aan mensen die ongevraagd mijn agenda invullen. Al helemaal als het mijn privé agenda is ...
:@
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik ga doordeweeks 's avonds niet naar een feest.
Ook geen bruiloften.

Of dat nu een collega is of mijn zus.

Blijkbaar heeft de rest er dus ook geen zin in.
Dat ze maar een andere Chinese vrijwilliger zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Een uitnodiging is geen verplichting.
Ik zou ook niet gaan.
Ik zou wel laten weten dat ik niet kom, zonder smoesje.
Duidelijk en eerlijk zijn!
Alle reacties Link kopieren
Chinese vrijwilliger 🎎🐉⛩️
Hihi
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
16-04-2018 21:50
psies die "andere" collega kon van mij de boom in. Ik heb een broertje dood aan mensen die ongevraagd mijn agenda invullen. Al helemaal als het mijn privé agenda is ...
:@
Dit. Sta je daar dan als excuustruus naast de baas. Allemaal familieleden en vrienden van het bruidspaar die heel sociaal komen vragen hoelang je als samenwerkt met x. Sta je daar dan met een glaasje jus in de handen: "Euh, ik dacht een jaar of drie. Ja we zien elkaar niet veel. Eigenlijk bijna nooit. Hmm". Fijn dat die collega zo betrokken is, dat ze zelf maar gaat. Ze schijnt de bruid het beste te kennen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je bent uiteraard niet verplicht om te gaan, maar een beetje lullig vind ik het wel. Niet speciaal van jou, TO, maar gewoon dat niet 1 collega de moeite neemt om even te gaan. Ga naar de kerk, dat duurt hooguit een uurtje en je hebt getoond dat je fatsoen hebt. Of even naar het feest; een drankje en een hapje en weg ben je weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon even gaan.
Alle reacties Link kopieren
13 sneuneuzen bij elkaar. Het is wat.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
GenieInABottle schreef:
16-04-2018 21:02
Oh, ik voel me trouwens en niet verplicht om te gaan en ik heb vooral niet de behoefte om uit te leggen waarom ik niet ga.
Als je dat wel doet, dan volgt er altijd een ja maar... en discussie. No way!

Toevoeging: en ja er zijn feesten waar ik me wel verplicht voel om uit mijn fles te komen, maar daar ben ik dan ofttewel geniaal snel weg oftewel ze zijn eigenlijk wel heel erg leuk en ik rol als een van de laatste weer mijn fles in. :$
Wat omschrijf je dat geniaal......Nog een woordspeling! Hahaha.
Die collega die het zo belangrijk vind dat er iemand gaat, gaat mooi zelf maar. Wat een mens dat ze denkt en vind dit voor jou te kunnen en mogen bepalen. Hoe is die collega op andere momenten??

Overigens, jij hoeft niet te gaan. Mooi zou het wel staan, dat klopt. Echter het moet zeer zeker niet.
mammavanmeisje schreef:
16-04-2018 22:07
Chinese vrijwilliger 🎎🐉⛩️
Hihi
Snap ik ef niet. Wat heb ik gemist bij het lezen?
Waarom ben jij de aangewezen persoon?

Waarom vindt iedereen dat het niet nodig is om erheen te gaan? Denken jullie dat het voor de baas anders voelt? Die gaat toch ook?
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
17-04-2018 08:25
Snap ik ef niet. Wat heb ik gemist bij het lezen?

Het is denk ik een Vlaamse uitdrukking: China = communistisch waar eigen wil slechts een theoretisch model is => Chinese vrijwilliger is iemand die verplicht wordt iets te doen.

pokkewijf schreef:
16-04-2018 21:50
psies die "andere" collega kon van mij de boom in. Ik heb een broertje dood aan mensen die ongevraagd mijn agenda invullen. Al helemaal als het mijn privé agenda is ...
:@

En dit, ik word al plaatsvervangend lastig van het idee alleen al (6)


Het moge duidelijk wezen dat ik niet zou gaan.

En een bruiloft staat of valt toch niet met de aanwezigheid van collega's? Je viert dat toch met mensen die je lief hebt? Denk dat er weinig mensen zijn die al hun collega's tot die inner circle rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij maken jullie het groter dan het is.

Je bent niet persoonlijk uitgenodigd, er hangt een kaart op een prikbord.
Lijkt me vanuit je collega meer een beleefdheids-iets dan dat ze verwacht dat jullie allemaal op komen draven.

En dat jij het gevoel hebt dat jij de aangewezen persoon zou moeten zijn ligt helemaal bij jou. Je collega gaat maar lekker zelf als zij dat belangrijk vindt.

Op zich zegt het wel wat, dat niemand die moeite voor haar wil nemen. Blijkbaar zijn jullie geen bedrijf die dat soort dingen voor elkaar doet. Of is je collega bij niemand echt in the picture.
minnimouse schreef:
16-04-2018 23:35
Je bent uiteraard niet verplicht om te gaan, maar een beetje lullig vind ik het wel. Niet speciaal van jou, TO, maar gewoon dat niet 1 collega de moeite neemt om even te gaan. Ga naar de kerk, dat duurt hooguit een uurtje en je hebt getoond dat je fatsoen hebt. Of even naar het feest; een drankje en een hapje en weg ben je weer.

Dit inderdaad. Sneu voor haar, nodig je je hele (kleine) bedrijf uit, komt er niemand. Uiteraard is ieder baas over zijn eigen tijd, maar ik neem aan dat er collega's zijn waar ze wel contact mee heeft. Ik zou mij als bruid toch rot voelen dat er niemand, behalve de baas, komt.
Hoezitdit schreef:
17-04-2018 08:47
Dit inderdaad. Sneu voor haar, nodig je je hele (kleine) bedrijf uit, komt er niemand. Uiteraard is ieder baas over zijn eigen tijd, maar ik neem aan dat er collega's zijn waar ze wel contact mee heeft. Ik zou mij als bruid toch rot voelen dat er niemand, behalve de baas, komt.
Maar ach, we zetten liever even een wat bemoeizuchtige collega op dr plek, en verpesten daarmee iemands bruiloft.
Je zou toch maar een paar uurtjes minder kunnen netflixen je lang bevochten vrijheid moeten opgeven zeg.
Het-groepje schreef:
17-04-2018 08:59
Maar ach, we zetten liever even een wat bemoeizuchtige collega op dr plek, en verpesten daarmee iemands bruiloft.
Je zou toch maar een paar uurtjes minder kunnen netflixen je lang bevochten vrijheid moeten opgeven zeg.
Pff, wat een oordeel. Er kunnen duizenden redenen zijn waarom je niet gaat. Als ik mijn feest zou laten verpesten omdat genodigden niet komen, dan zegt dat toch wel heel wat meer over mezelf dan over mijn collega's. Ik wil graag mensen op mijn feest omdat ze zin hebben in een feest, niet omdat ze het gevoel hebben op te moeten draven voor de vulling en het cadeau.

En ook al zo lekker persoonlijk gebracht: een kaartje op een prikbord terwijl het team zo klein is. Pak het dan anders aan: "Team, ik ga dan en dan trouwen en ik zou het fijn vinden als jullie kunnen komen en delen in de feestvreugde. Laten jullie even weten of jullie kunnen? Graag voor deze datum, dan kunnen wij er rekening mee houden." Van beide kanten lees ik onpersoonlijkheid.

Maar goed, ik vind jou sowieso vaker erg veroordelend op deze vlakken en direct uitgaan van het negatieve. Dus deze reactie verbaasd me niet echt.
Maar waarom gaat die collega zelf niet mamma?
Alle reacties Link kopieren
Als je in een zo klein bedrijf werkt met maar 15 man, verbaast het me wel dat iedereen zo afstandelijk met elkaar om gaat eigenlijk. Ik zou best verdrietig zijn als er echt helemaal niemand kwam. Overigens vind ik wat dat betreft de maandag wel een rare dag. Misschien houd je dan stiekem al wat rekening met een lage opkomst. Maar ik weet niet of nu aan jou de taak is om dat op te lossen, dat lijkt me eerder bij de mensen liggen die wel veel met haar werken.
Overigens is mijn man "de baas" en worden wij werkelijk voor Jan en Allemans bruiloft uitgenodigd. De laatste tijd sturen we meestal maar een kaartje, ik denk ook dat dat beleefdheidsuitnodigingen zijn. Sommigen kent hij nauwelijks.
Ik denk eigenlijk dat als het de bedoeling was dat alle collega's gingen, iedereen een persoonlijke uitnodiging had gekregen ipv een kaartje op het algemene prikbord.

Jij zegt dat je nauwelijks contact met haar hebt. Weet je waarom er niemand van haar directe collega's gaat?
Alle reacties Link kopieren
Sneu eigenlijk dat niemand wil gaan!, is ze niet aardig/leuk?.
Alle reacties Link kopieren
Voor jou is het een collega waar je echt amper contact mee hebt, dus vind het juist raar als naast de baas alleen een collega gaat waar ze zo ongeveer het minst contact mee heeft. En die dan ook nog eens is gesommeerd door andere collega's om te gaan.

Vind het wel raar dat andere directere collega's blijkbaar niet overwegen om even te gaan. TO spreekt de feestgevende collega blijkbaar amper, maar lijkt me dat anderen iig wel even persoonlijk aangeven of ze op de uitnodiging ingaan of niet. Op zich mis je je collega's op zo'n feest niet, maar er zit wel een verschil tussen of iedereen komt of alleen de baas. Wel fijn om vooraf te weten wat je kan verwachten qua opkomst.
GenieInABottle schreef:
17-04-2018 09:10
Pff, wat een oordeel. Er kunnen duizenden redenen zijn waarom je niet gaat. Als ik mijn feest zou laten verpesten omdat genodigden niet komen, dan zegt dat toch wel heel wat meer over mezelf dan over mijn collega's. Ik wil graag mensen op mijn feest omdat ze zin hebben in een feest, niet omdat ze het gevoel hebben op te moeten draven voor de vulling en het cadeau.

En ook al zo lekker persoonlijk gebracht: een kaartje op een prikbord terwijl het team zo klein is. Pak het dan anders aan: "Team, ik ga dan en dan trouwen en ik zou het fijn vinden als jullie kunnen komen en delen in de feestvreugde. Laten jullie even weten of jullie kunnen? Graag voor deze datum, dan kunnen wij er rekening rmee houden." Van beide kanten lees ik onpersoonlijkheid.

Maar goed, ik vind jou sowieso vaker erg veroordelend op deze vlakken en direct uitgaan van het negatieve. Dus deze reactie verbaasd me niet echt.
Ik benoem alleen de negativiteit die ik hier lees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven