Werk & Studie alle pijlers

Burn out en tijdelijk contract

22-02-2024 10:39 125 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit er weer doorheen, helemaal compleet er doorheen.

Vier jaar geleden begin van corona in een burn out terecht gekomen. Bijna een jaar thuis geweest en een heel nare re-integratie gehad.
Ik ben daar zelf uit eindelijk weggegaan.

Best wat pech met banen gehad, en inmiddels zit ik zo ontzettend niet op mijn plek, dat ik al maanden af en aan met buikpijn en lood in mijn schoenen naar mijn werk ga.

De werkdruk is heel erg hoog (dit ervaart iedereen zo, maar er wordt niks aan gedaan)

Ik ben ook bezig met verder solliciteren, maar het lukt niet erg (hoewel ik deze of volgende week wel iets hoop terug te horen van een sollicitatie)

Maar nu, ik ben geveld door een stevige griep echt even helemaal fysiek af.
Inmiddels koortsvrij maar het malen wat ik doe over het idee dat ik maandag weer naar kantoor moet maakt dat ik met een dichtgeknepen keel en een steen op mijn maag zit.

Om bovenstaande voor te zijn, ben een half jaar geleden meer gaan sporten, aan yoga gaan doen. Een Mind Fullness training.
Leuke ontspannende dingen plannen, denk aan wellness dagjes een keer een massage, beetje ontspannen bezigheden, schilderen, lezen, koken.

Ik dacht als ik dat als tegenhanger doe dan hou ik mezelf in balans.

Niet dus, ik voel me steeds meer wegglijden, het is duidelijk, dezelfde alarmbellen gieren roodgloeiend.

Maar, ik durf het niet tegen mijn werkgever te zeggen. Ik werk daar in mei een jaar. Het is een bedrijf waar mensen ziek zijn sowieso maar onzin vinden, een bedrijf waar mensen het werk massaal mee naar huis nemen, (werkdruk) dus dat ik deze week met griep thuis ben zo weet ik wordt al wat van gevonden ( appje collega " ben je morgen weer beter ?" )

Mijn leidinggevende gaat vandaag zeker bellen met de vraag hoe het gaat.
Ik zou willen zeggen dat het niet goed gaat want dat is wat de waarheid is.
Ik zou willen zeggen dat ik er helemaal doorheen zit, mentaal en fysiek ( dat is ook de waarheid)

Maar de plichtsgetrouwe troela zal wel zeggen " goed hoor, ben er maandag weer " en ik zal er maandag zijn, want ik durf niet.

Bij een werkgever waar ik langer in dienst was zou ik het beter durven, bedoel ik wil er weg, en het contract loopt nog wel even, maar ik kan en wil eigenlijk niet meer.

Ontslag nemen is geen optie, ik heb gewoon mijn vaste lasten.
Ziek zijn vind ik ook bezwaarlijk of zoals ik collega's hoor zeggen " ziek zijn is luieren op kosten van de zaak ten koste van ons " ( ja heel naar)

Wat is wijsheid, eerlijk zijn, of nog even doorzetten?

Ik zou tegen mijn beste vriendin zeggen, " eerlijk zijn is het beste, maar dat je de baan nodig hebt begrijp ik ook " en precies dit is het dilemma.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,
Ik heb niet alles gelezen, maar even een puur praktisch advies.
Waarom speel je niet open kaart met jouw werkgever? Dat er op dit moment twee opties zijn. Of je meldt je ziek. Voor jullie beide heeft dat gevolgen, want ook jij zult tot en met mei nog verplicht zijn mee te werken aan herstel en reïntegratie. Hetgeen jou volgens mij ook weer druk oplevert. Voor jouw werkgever zijn de kosten hoog. En jouw salaris betalen, vervanging betalen en andere kosten die met verzuim te maken hebben. En er is het risico dat je ziek uit dienst gaat in mei; voor jullie beide niet goed.
Een andere optie is dat je er nu met een vaststellingsovereenkomst met wederzijds goedvinden uitgaat. Voor jouw werkgever bespaart dit kosten, jij kunt je focus leggen bij herstel en het vinden van passend werk. Als jouw werkgever jou de resterende salarissen betaalt en jij biedt daarvoor aan hersteld uit dienst te gaan, is er voor beide een win-win situatie.
En het levert jou op korte termijn op dat je geen druk meer hoeft te voelen van jouw huidige werk.

Veel sterkte! Hoop dat je eruit komt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Magenta84 schreef:
26-02-2024 05:24
Hi,
Ik heb niet alles gelezen, maar even een puur praktisch advies.
Waarom speel je niet open kaart met jouw werkgever? Dat er op dit moment twee opties zijn. Of je meldt je ziek. Voor jullie beide heeft dat gevolgen, want ook jij zult tot en met mei nog verplicht zijn mee te werken aan herstel en reïntegratie. Hetgeen jou volgens mij ook weer druk oplevert. Voor jouw werkgever zijn de kosten hoog. En jouw salaris betalen, vervanging betalen en andere kosten die met verzuim te maken hebben. En er is het risico dat je ziek uit dienst gaat in mei; voor jullie beide niet goed.
Een andere optie is dat je er nu met een vaststellingsovereenkomst met wederzijds goedvinden uitgaat. Voor jouw werkgever bespaart dit kosten, jij kunt je focus leggen bij herstel en het vinden van passend werk. Als jouw werkgever jou de resterende salarissen betaalt en jij biedt daarvoor aan hersteld uit dienst te gaan, is er voor beide een win-win situatie.
En het levert jou op korte termijn op dat je geen druk meer hoeft te voelen van jouw huidige werk.

Veel sterkte! Hoop dat je eruit komt!

Lijkt me een bijzonder slecht advies. Dreigen met ziekmelding is ongeveer het slechtste wat je kunt doen in een conflictsituatie.

En dreigen met ziekmelding en daarnaast aansturen op een vaststellingsovereenkomt is regelrechte manipulatie.

Laat dit aan een goede jurist/ advocaat/ adviseur over. Ga NOOIT spelletjes spelen met HR, dat verlies je per definitie. En het ondermijnt je positie voor een eventuele uitkering enorm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee ik ga niks doen met stoppen en een vaststellingsovereenkomst enz.

Ik ben nu al wakker en dat zegt al best veel. Ik ga de komende dagen nog niet naar kantoor.
Ik spreek straks zeker mijn leidinggevende en mogelijk zal ik vanuit hen wel een telefoontje van de bedrijfsarts krijgen, en dat is helemaal prima.

Ik ben wel onrustig, ondanks dat ik wel heel goed heb geslapen voel ik de stress in mijn lichaam weer opkomen.
Zou willen dat dat er niet was, opgejaagd gevoel mijn ademhaling vrij hoog, en ijskoude vingers ( dat laatste is echt een stress ding bij mij)

Ik blijf ook thuis de komende dagen, ik hoop de rust een beetje te herstellen, al ben ik bang dat dat een utopie is.

Werken voelt niet goed, maar nog niet gaan, daar heb ik ook nog geen rust in gevonden.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Magenta84 schreef:
26-02-2024 05:24
Hi,
Ik heb niet alles gelezen, maar even een puur praktisch advies.
Waarom speel je niet open kaart met jouw werkgever? Dat er op dit moment twee opties zijn. Of je meldt je ziek. Voor jullie beide heeft dat gevolgen, want ook jij zult tot en met mei nog verplicht zijn mee te werken aan herstel en reïntegratie. Hetgeen jou volgens mij ook weer druk oplevert. Voor jouw werkgever zijn de kosten hoog. En jouw salaris betalen, vervanging betalen en andere kosten die met verzuim te maken hebben. En er is het risico dat je ziek uit dienst gaat in mei; voor jullie beide niet goed.
Een andere optie is dat je er nu met een vaststellingsovereenkomst met wederzijds goedvinden uitgaat. Voor jouw werkgever bespaart dit kosten, jij kunt je focus leggen bij herstel en het vinden van passend werk. Als jouw werkgever jou de resterende salarissen betaalt en jij biedt daarvoor aan hersteld uit dienst te gaan, is er voor beide een win-win situatie.
En het levert jou op korte termijn op dat je geen druk meer hoeft te voelen van jouw huidige werk.

Veel sterkte! Hoop dat je eruit komt!
Slecht advies als je het mij vraagt.

Mijn destijds werkgever heeft hier geprobeerd op aan te sturen en ik heb "geweigerd".

Als ik had geaccepteerd was ik in de WW terecht gekomen met sollicitatie plicht etc. Dat had ik nooit waar kunnen maken. En had ik me (opnieuw)ziek moeten melden.

Ik bleef 2 jaar ziek. Reïntegreren lukte overduidelijk niet. En ik werd afgekeurd.

Met een VSO er uit gaan, zou het domste zijn wat ik had kunnen doen en zou me door de druk alleen maar zieker hebben gemaakt.

Mijn situatie was grotendeels gelijk aan die van TO(burnout).
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit klinkt als een zeer ongezonde en toxische werkomgeving, waar je niet eens moet willen werken. Want een nieuwe burn-out ligt op de loer, en als ik je verhaal zo lees, ben je al aardig op weg daar naartoe.

Blijf bij je ziekmelding. Je bent ziek, klaar. Door toch te gaan, pleeg je roofbouw op je lichaam en geest.

Ziek uit dienst gaan is ook een optie. Heb ik ook gedaan bij een vorige werkgever, waar de werkdruk ook enorm hoog was en ik ook met allerlei klachten uitviel. Die situatie was wel wat anders, ik zat eigenlijk middenin een revalidatietraject toen ik die baan aannam. Toen heb ik 2 jaar Ziektewet kunnen krijgen, en dat was hard nodig.

Het herstel duurde onnodig lang. Als ik er eerder bij was geweest, was ik minder in de problemen gekomen.

Kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je thuis gebleven bent.

Ja, je voldoet nu niet aan je werk verplichtingen. Maar dat is ook niet zo raar in deze slechte werkomgeving. Jij bent een loyale harde werker met veel verantwoordelijkheidsgevoel. Daarom wil je niet verzaken.

Maar je lijf roept om hard om lucht. Je lichaam roept om rust. Je hart roept om afwezigheid van stress, adrenaline en op eieren lopen. Je lijf meldt je dat dit niet gezond is waar je nu werkt. Het probeert je hoofd tegen te houden dat van alles heeft bedacht waarom je toch terug dat brandende gebouw in zou moeten gaan.

Luister naar je lichaam. Die wil deze spanning niet meer.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Verstandige keus heb je gemaakt hoor om niet te gaan werken.
Voel je daar verder ook niet schuldig over.
Sterkte met alles hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het nu TO? Geen gekke appjes gehad van je collega’s hoop ik? En heeft de bedrijfsarts gebeld? Dat zou trouwens wel apart zijn, zoveel mensen hebben griep. Ik ben gewoon even benieuwd! Hoop dat je toch ook genoeg ontspanning vindt!
Monica1973 schreef:
22-02-2024 11:15
Van griep herstel je niet binnen een paar dagen, dat kan gerust enkele weken duren. Je werkomgeving klinkt niet gezond. De volgende burn-out ligt al op de loer. Mijn advies: nog niet beter melden en je rust pakken. Je werkgever schakelt vanzelf de Arbo-arts in. Als je leidinggevende vraagt hoe het gaat, zeg je gewoon dat het nog niet goed gaat zonder verder in details te treden. Als het contract afloopt en niet verlengd wordt, ga je ziek uit dienst. Kan je in alle rust wat anders zoeken.
Dit. Doe wat voor jou het beste is en nodig is. Niet wat je collega's vinden of nodig denken te hebben. Jij bent ziek en als je maandag weer gaat werken kun je wellicht weer een burn out oplopen. En voor ik weet niet hoe lang echt totaal uitgeschakeld zijn. En niet alleen voor je werk, ook je gezin. Dat is het toch allemaal niet waard? Van die aangeprate, aangeleerde, overtuigingen die je doen besluiten tegen jezelf in te gaan en alle energie mentaal en fysiek uit je te laten wringen. Wie heb je wat te bewijzen?? jezelf. Alleen maar jezelf en dat doe je niet door jezelf compleet de vernieling in te werken. Blijf ziek. Ontlast jezelf. Echt.
Monica1973 schreef:
22-02-2024 11:15
Van griep herstel je niet binnen een paar dagen, dat kan gerust enkele weken duren. Je werkomgeving klinkt niet gezond. De volgende burn-out ligt al op de loer. Mijn advies: nog niet beter melden en je rust pakken. Je werkgever schakelt vanzelf de Arbo-arts in. Als je leidinggevende vraagt hoe het gaat, zeg je gewoon dat het nog niet goed gaat zonder verder in details te treden. Als het contract afloopt en niet verlengd wordt, ga je ziek uit dienst. Kan je in alle rust wat anders zoeken.
Dit. Doe wat voor jou het beste is en nodig is. Niet wat je collega's vinden of nodig denken te hebben. Jij bent ziek en als je maandag weer gaat werken kun je wellicht weer een burn out oplopen. En voor ik weet niet hoe lang echt totaal uitgeschakeld zijn. En niet alleen voor je werk, ook je gezin. Dat is het toch allemaal niet waard? Van die aangeprate, aangeleerde, overtuigingen die je doen besluiten tegen jezelf in te gaan en alle energie mentaal en fysiek uit je te laten wringen. Wie heb je wat te bewijzen?? jezelf. Alleen maar jezelf en dat doe je niet door jezelf compleet de vernieling in te werken. Blijf ziek. Ontlast jezelf. Echt.

Edit: ik lees nu dat je thuis gebleven bent, heel goed!
anoniem_6625206c5dd25 wijzigde dit bericht op 26-02-2024 18:53
2.29% gewijzigd
Ladylola2022 schreef:
26-02-2024 06:30
Nee ik ga niks doen met stoppen en een vaststellingsovereenkomst enz.

Ik ben nu al wakker en dat zegt al best veel. Ik ga de komende dagen nog niet naar kantoor.
Ik spreek straks zeker mijn leidinggevende en mogelijk zal ik vanuit hen wel een telefoontje van de bedrijfsarts krijgen, en dat is helemaal prima.

Ik ben wel onrustig, ondanks dat ik wel heel goed heb geslapen voel ik de stress in mijn lichaam weer opkomen.
Zou willen dat dat er niet was, opgejaagd gevoel mijn ademhaling vrij hoog, en ijskoude vingers ( dat laatste is echt een stress ding bij mij)

Ik blijf ook thuis de komende dagen, ik hoop de rust een beetje te herstellen, al ben ik bang dat dat een utopie is.

Werken voelt niet goed, maar nog niet gaan, daar heb ik ook nog geen rust in gevonden.


Die vind je ook niet vanuit hoe je jezelf nu voelt. De rust moet je de ruimte geven om er te kunnen en mogen zijn. Klinkt zweverig, maar weet even geen vergelijking te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben deze week thuis gebleven, volgende week ga ik een paar uur ( zelf te bepalen) thuiswerken.
Daar zijn ze vrij makkelijk akkoord meegegaan.

Ik heb gisteren een gesprek gehad bij een bedrijf en dat voelde goed, een veel rustigere omgeving. Zelfde baan, andere minder complexe branche, kleiner en vrij nieuw team. Heb aangegeven dat ik indien we er voor willen gaan ik graag een ochtend/middag mee wil kijken, om te voelen/zien ervaren hoe het er op de werkvloer aan toe zal gaan.
Mijn verwachtingen uitgesproken en die van hen over mij en eventueel de vervullen functie.
Het bedrijf komt meer gemoedelijk over, de mensen die ik heb gesproken ( kreeg een rondleiding ) kwamen ook relaxt over.

Ik hoor vandaag of er een tweede gesprek komt.

Mocht dit wat worden, dan neem ik de 1,5 week verlof op die ik nog heb, en nog minimaal twee weken om bij te komen, en wat dingen te gaan doen die ik nog op mijn wensenlijstje heb staan.
Heb een weekje weg geboekt met mijn vriend en de kinderen.

En daarnaast een lang weekend voor mezelf in een huisje met alleen mijn boeken een groot bad/sauna in het bos met mijn hond.

Verder heb ik wat andere leuke dingen tot en met de zomer gepland staan.
Dingen waar ik blij van word en die ontspanning geven.

Dat laatste is er ook een beetje bij ingeschoten.

Mocht het niks worden bij dit bedrijf, dan ga ik volgende week open kaart spelen met mijn huidige werkgever.
De cursus wil ik niet gaan doen, omdat ik het niet zie zitten in de situatie waarin ik nu zit, maar ook niet omdat ik niet zeker ben of ik wel wil doorgaan.

Mocht het wel wat worden met dit bedrijf dan zal ik volgende week mijn ontslag indienen.

Er staat sowieso een gesprek gepland, dat stond al gepland.
Het halfjaarlijkse voortgangsgesprek.

Er is naar aanleiding van dit topic en praten met mensen die mij goed kennen, veel nadenken veel duidelijk geworden.

Nogmaals, onwijs bedankt voor de adviezen en de support, ik heb er echt veel aan gehad.

Veel gepraat en steun vanuit mijn omgeving en partner gekregen. Dat is ook heel helpend geweest.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladylola2022 schreef:
01-03-2024 07:06
Mocht het niks worden bij dit bedrijf, dan ga ik volgende week open kaart spelen met mijn huidige werkgever.
De cursus wil ik niet gaan doen, omdat ik het niet zie zitten in de situatie waarin ik nu zit, maar ook niet omdat ik niet zeker ben of ik wel wil doorgaan.

Mocht het wel wat worden met dit bedrijf dan zal ik volgende week mijn ontslag indienen.


Woooo rustig aan. Lees je contract goed door, kun je wel tussentijds opzeggen? Sowieso is de opzegtermijn meestal een volledige kalendermaand en het is al 1 maart, dus zou je niet weg kunnen voor 1 mei. Neem de tijd om rustig te onderhandelen met je eventuele nieuwe werkgever en zorg dat je een nieuw getekend contract hebt voordat je je huidige baan opzegt. Je hebt tijd.

Goed om te weten: bij een tijdelijk contract heeft alleen de werkgever een aanzegverplichting. Natuurlijk is het netjes om als werknemer ook aan te geven als je niet verder wilt, maar jij hebt officieel dan geen opzegtermijn.

Echt, ga niet overhaasten want daar heb je mogelijk nog jarenlang nadeel van. Succes!
ravintola wijzigde dit bericht op 01-03-2024 12:49
0.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je klinkt ontzettend sterk, zelfverzekerd en met een prachtig plan vol balans!!!

Goed gedaan!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik lees mee. Wat fijn dat je een nieuwe werkplek op het oog hebt. En een goed idee om een ochtend mee te kijken: dan krijg je natuurlijk een veel beter beeld van de werkomgeving, en die is zó belangrijk!! Hoop op goed nieuws vandaag (maar inderdaad: als je deze baan krijgt, goed opletten bij hoe je dit gaat aanpakken bij huidige baas! Niet te snel!).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wacht even, je moet pas iets zeggen tegen huidige werkgever als die andere baan rond is! Straks gaat het feest niet door en heb je geen ww! Dus niks open kaart spelen. En je neemt heel veel vrije dagen op, maar heb je dan zoveel over? We zitten nu pas in maart, besef je wel dat je voorraad dagen voor het hele jaar is? Je hebt voor dit jaar misschien pas 4-6 dagen opgebouwd! Dus hou daar ook even rekening mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiteraard, hou ik de maand opzegtermijn in acht van een kalendermaand.
Ik zou dan 1 mei uit dienst treden.
Ja ik heb nog verlof staan, dat neem ik op, en mocht ik aangenomen worden, dan begin ik half mei.
Dit om aaneengesloten een aantal weken vrij te zijn.

Wat het open kaart spelen wanneer het niet doorgaat met de baan, bedoel ik dat ik ga aangeven dat ik de cursus niet zie zitten en betwijfel of dat mij wel gaat lukken.
Om te voorkomen dat beide partijen energie steken in een zaak die niet heel kansrijk is.

Dan ga ik door bovenstaande ( ga ik vanuit) geen verlenging krijgen en nemen we afscheid van elkaar en ga ik als ik niks anders heb de ww in en kijk ik verder.

Ik werk bij een bedrijf waar ik meer dagen nu al heb opgebouwd, ik weet gelukkig wel goed waar ik over praat.
En 6 dagen zijn voor mij 1,5 werkweek ;-) En ik kan mezelf wel wat permitteren door een fijne buffer om op eigen kosten ook nog wel wat op te vangen indien nodig.

Ik heb volgende week een tweede gesprek, ik heb per mail een arbeidsvoorwaarden voorstel gekregen, heb daar een tegenvoorstel op gedaan en verder is het afwachten.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga je nu met een burn out aan een nieuwe baan beginnen? Als je ziek bent, kan dat toch niet? Of valt het wel mee met die burn out en vind je je werk gewoon niet zo leuk?
Stel dat je 1 mei begint bij je nieuwe werk. Je neemt een week vakantie. En al die andere weken? Blijf je ziekgemeld of ga je werken? Ik vind het een gek verhaal.
Volgens mij heeft ze nog geen nieuwe burnout maar voelt ze zich daarop afstevenen omdat ze ongelukkig is en onder druk staat in haar huidige baan. Het is dus wel iets meer dan het werk 'gewoon niet leuk vinden' dus een nieuwe baan vind ik geen vreemde beslissing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je het idee, dat je onder de gegeven omstandigheden een nieuwe baan aan zou kunnen?

Niet om je te ontmoedigen...maar een paar weken vrij en een vakantie lossen volledige uitputting/burnout niet op. Daarnaast vraagt een nieuwe baan veel energie.

Ik herken het gevoel van ergens weg willen. Ik ben flink overbelast geweest en heb zelfs overwogen om ontslag te nemen zonder recht dan dus op ww. Alles in mijn riep dat dat de weg was.

Gelukkig hield mijn verstand mij tegen. Ik heb in die tijd ook gesolliciteerd. Gelukkig ben ik nergens aangenomen, want ik had het nooit kunnen dragen...

Inmiddels ben ik gedeeltelijk afgekeurd en pas sinds kort weer een beetje aan het werk in een andere branche op een fijne plek.

Ik zou echt oppassen met de hink-stap-sprong die je lijkt te willen gaan maken.

Pas alsjeblieft goed op jezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladylola2022 schreef:
02-03-2024 06:35
Uiteraard, hou ik de maand opzegtermijn in acht van een kalendermaand.
Ik zou dan 1 mei uit dienst treden.
Ja ik heb nog verlof staan, dat neem ik op, en mocht ik aangenomen worden, dan begin ik half mei.
Dit om aaneengesloten een aantal weken vrij te zijn.

Wat het open kaart spelen wanneer het niet doorgaat met de baan, bedoel ik dat ik ga aangeven dat ik de cursus niet zie zitten en betwijfel of dat mij wel gaat lukken.
Om te voorkomen dat beide partijen energie steken in een zaak die niet heel kansrijk is.

Dan ga ik door bovenstaande ( ga ik vanuit) geen verlenging krijgen en nemen we afscheid van elkaar en ga ik als ik niks anders heb de ww in en kijk ik verder.

Ik werk bij een bedrijf waar ik meer dagen nu al heb opgebouwd, ik weet gelukkig wel goed waar ik over praat.
En 6 dagen zijn voor mij 1,5 werkweek ;-) En ik kan mezelf wel wat permitteren door een fijne buffer om op eigen kosten ook nog wel wat op te vangen indien nodig.

Ik heb volgende week een tweede gesprek, ik heb per mail een arbeidsvoorwaarden voorstel gekregen, heb daar een tegenvoorstel op gedaan en verder is het afwachten.
Ah gelukkig! Nou, hopelijk wordt die andere baan wat! En onthoud, het heeft mij ook meerdere werkgevers gekost om na een eerste baan waar ik wel tien jaar goed zat, eindelijk weer een fijne plek te vinden. Deze werkgever is gewoon ruk, dus het kan denk ik alleen maar beter worden. En zo niet, dan gewoon weer snel verder kijken, maar daar gaan we nu niet vanuit! Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladylola2022 schreef:
02-03-2024 06:35
Uiteraard, hou ik de maand opzegtermijn in acht van een kalendermaand.
Ik zou dan 1 mei uit dienst treden.
Ja ik heb nog verlof staan, dat neem ik op, en mocht ik aangenomen worden, dan begin ik half mei.
Dit om aaneengesloten een aantal weken vrij te zijn.

Wat het open kaart spelen wanneer het niet doorgaat met de baan, bedoel ik dat ik ga aangeven dat ik de cursus niet zie zitten en betwijfel of dat mij wel gaat lukken.
Om te voorkomen dat beide partijen energie steken in een zaak die niet heel kansrijk is.

Dan ga ik door bovenstaande ( ga ik vanuit) geen verlenging krijgen en nemen we afscheid van elkaar en ga ik als ik niks anders heb de ww in en kijk ik verder.

Ik werk bij een bedrijf waar ik meer dagen nu al heb opgebouwd, ik weet gelukkig wel goed waar ik over praat.
En 6 dagen zijn voor mij 1,5 werkweek ;-) En ik kan mezelf wel wat permitteren door een fijne buffer om op eigen kosten ook nog wel wat op te vangen indien nodig.

Ik heb volgende week een tweede gesprek, ik heb per mail een arbeidsvoorwaarden voorstel gekregen, heb daar een tegenvoorstel op gedaan en verder is het afwachten.
Ah gelukkig! Nou, hopelijk wordt die andere baan wat! En onthoud, het heeft mij ook meerdere werkgevers gekost om na een eerste baan waar ik wel tien jaar goed zat, eindelijk weer een fijne plek te vinden. Deze werkgever is gewoon ruk, dus het kan denk ik alleen maar beter worden. En zo niet, dan gewoon weer snel verder kijken, maar daar gaan we nu niet vanuit! Succes!
Flipflop schreef:
02-03-2024 10:50
Heb je het idee, dat je onder de gegeven omstandigheden een nieuwe baan aan zou kunnen?

Niet om je te ontmoedigen...maar een paar weken vrij en een vakantie lossen volledige uitputting/burnout niet op. Daarnaast vraagt een nieuwe baan veel energie.

Ik herken het gevoel van ergens weg willen. Ik ben flink overbelast geweest en heb zelfs overwogen om ontslag te nemen zonder recht dan dus op ww. Alles in mijn riep dat dat de weg was.

Gelukkig hield mijn verstand mij tegen. Ik heb in die tijd ook gesolliciteerd. Gelukkig ben ik nergens aangenomen, want ik had het nooit kunnen dragen...

Inmiddels ben ik gedeeltelijk afgekeurd en pas sinds kort weer een beetje aan het werk in een andere branche op een fijne plek.

Ik zou echt oppassen met de hink-stap-sprong die je lijkt te willen gaan maken.

Pas alsjeblieft goed op jezelf.
Nou, ik ging uit van mijn eerdere post, maar als je idd al echt opgebrand bent, zou ik er wel rekening mee houden dat een nieuwe baan ook veel energie kost. Dus je moet wel een beetje het idee hebben dat je dat wel aan kunt.

Ik was een jaar geleden ook ongelukkig in mijn werk- en leefomstandigheden die me oververmoeid maakten en een angststoornis aanwakkerden. Een halfjaar geleden met een nieuwe baan begonnen die wel alle issues van mijn vorige situatie oplosten en het was ook bijna een 'once in a lifetime' kans die ik heb aangegrepen, maar het gaat niet zonder slag of stoot. Ik ben nog steeds erg moe en ben nog lang niet hersteld van mijn angstsstoornis. Het is heftig! Ik denk dat ik de goede keuze heb gemaakt, maar vooral omdat er zo weinig banen zijn in mijn vakgebied, ik het echt heel leuk vind, en dit voor lange termijn is. Voor een 13-in-een-dozijn baan had ik dit niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben aangenomen, en het is een pak van mijn hart.
Heb vanmiddag ook op de afdeling meegekeken, zo een andere dynamiek heerst hier. Meteen een leuke interactie met de collega's en voelde me echt welkom.

Van een enkele huidige collega hoor ik " hoe gaat het, ben er morgen weer " ( dezelfde die vorige week vroeg of ik er maandag weer was "

Ik begrijp het wel, ze hebben geen idee, of wel dat kan ook.
Er komt doordat ik er nu niet ben, veel werk op hen terecht, en dat gaat nog veel meer worden wanneer ik er niet ben en er ook extra werk komt van een andere afdeling ( andere locatie)

Ik ga er maling aan hebben, maar ik verwacht wel dat ze not amused gaan zijn.

Ik heb veel nagedacht en ben tot de conclusie gekomen, dat ik gewoon daar nooit in mijn kracht gestaan heb, steeds achter de feiten heb aangelopen meteen meegesleurd ben in hun ratrace.
Voor mijn gevoel ook nooit echt een van hen was, ja ik had leuk contact, maar het is altijd oppervlakkig gebleven, ja kon niet anders de bureaus waren zo opgesteld dat je ook niet echt samen zat. Plus dat iedereen om kwam in het werk.

Ik zal er nog zeker een week of 6/7 moeten werken tot ik echt weg kan. Daar zie ik wel erg tegenop.
Ik ga deze week ( ben nog niet beter gemeld) wel met mijn leidinggevende in gesprek dat ik dus wil stoppen.
En dat ik dat wil indien mogelijk eerder dan de termijn van een kalendermaand ingaande op de eerste van de maand. Plus mijn verlofdagen.

Ik vrees dat ze daar niet op in zullen gaan, maar gezien de omstandigheden willen ze misschien wel meer coulant zijn.

Immers, ik zadel ze niet op met een medewerker die ziek uit dienst gaat tot einde tijdelijk contract.

Voor de duidelijkheid, dit zal ik absoluut niet zeggen, want ik doe niet aan chantage.

Maar zal wel aangeven dat ik me niet meer op mijn plek voel, en dat dat naast mijn griep zeker ook een onderdeel is van mijn ziekmelding.

Daar ga ik wel uitkomen. Dat ze echt een probleem hebben erken ik, maar dat is niet meer mijn probleem.

Ik hoop het samen op een goede manier tot een einde te brengen.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lees je in over detachering. Als je ziek bent voor je eigen werk (-omgeving), maar wel elders aan de slag kunt, kan je dienstverband blijven voortbestaan, met salarisbetaling vanuit dat dienstverband, maar waarbij je salaris door de nieuwe werkgever wordt vergoed aan de oude werkgever. Op deze manier kan je rustig aan, opbouwend beginnen.
Voordeel voor jou: gelijk weg bij huidige ziekmakende sfeer, kalmere start bij nieuwe werkgever.
Voordeel oude werkgever: vergoeding van salaris voor zover je werkt bij de nieuwe werkgever, je gaat niet ziek uit dienst, het verzuimcijfer gaat gelijk naar beneden.
Voordeel nieuwe werkgever: hij kan je geleidelijk inwerken, volledig aangepast aan jouw arbeidsvermogen.
Nadeel: je zal wel open kaart moeten spelen bij de nieuwe werkgever.
Dit alles zou je moeten regelen in overleg met de bedrijfsarts. Die kan adviseren dat je ziek bent bij de huidige werkgever, maar in staat om aan de slag te gaan bij die nieuwe werkgever, of inlener.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven