Werk & Studie alle pijlers

Caissière B Albert Heijn

29-06-2018 10:25 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden :)
Ik werk inmiddels al 3.5 jaar als medewerker bij de AH en inmiddels anderhalf jaar alleen nog maar achter de servicebalie of zelfscan waarbij ik regelmatig zelfstandig sluit. Ik werk alleen nog steeds als caissière a. Dit leek mij normaal tot ik van meerdere collega’s hoorde dat zij na 2 a 3 maanden servicebalie werken en geen zelfstandig sluiten caissière b zijn geworden. Ook heb ik veel meer bijgedragen bij de AH door verschillende verbouwingsideeen te opperen die allemaal zijn uitgevoerd waardoor de winkel er nu significant beter uitzien. Hiermee ben ik naar mijn leidingggevende gegaan maar die gaf aan dat ze maar een max caissière b mochten benoemen en ‘het totaalplaatje’ bij mij niet klopt. Ik heb om een tweede gesprek gevraagd zodat ik mijn standpunten beter kan uitwerken maar wat is jullie mening?
Is er niet iets van een CAO of andere personeelsregeling met een opsomming van functies? Ik zou sowieso vragen of er een functieprofiel is voor deze functies. Dan kun je beter onderbouwen waarom jij aan de eisen voldoet.
Winter is coming...
Ik zou het gesprek nogmaals aangaan! Beetje raar dat je wel de werkzaamheden doet, maar dit niet terugziet in je loon.

Even een ander vraagje, ik ben ivm omscholing op zoek naar een baan erbij zonder stress en dacht aan kassawerk. Ik heb dit 'vroeger' ook gedaan en vond het leuk. Maarrr, wat verdien je? Heb jij enig idee? Ik val niet meer onder het jeugdloon (al heeeeeeeel lang niet meer).
Als je meer dan een jaar als caissière A werkt is de supermarkt volgens de CAO verplicht je door te laten stromen naar caissière B. Als ze dit niet zien zitten omdat je niet aan de eisen voldoet, moeten ze dit schriftelijk onderbouwen en aan jou laten weten. Doe hier vooral een beroep op.

Daarnaast is er een mogelijk om al binnen het eerste jaar naar caissière B te gaan als je werkzaamheden uitvoert die bij dit profiel horen (afromen, sluiten etc.) Maar dat is in jouw geval al te laat.

Het YouTube kanaal #boos van Tim Hofman heeft hier laatst 2 x aandacht aan besteed. Wellicht interessant om even te bekijken.
Toevallig zag ik dit gisteren.

https://youtu.be/FB0_qe1LUFo.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven