Werk & Studie alle pijlers

Collega neust op mijn facebook en persoonlijke mail

28-03-2018 19:03 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik heb een probleem!
Al enkele jaren huur ik een bureel in een praktijk.
Wat moet je doen als je een heel sterk vermoeden hebt dat je gestalkt wordt door een oudere collega?
Het gaat om een imposante, zorgzame en bekommerde man, getrouwd en kids.
Ik kreeg de pc van hem, omdat ik de mijne dan niet moet meesleuren. Mijn naam staat op de pc, dus is dit wel degelijk een 'Personal' computer.
hoe ik er achter kwam:
Het viel me op dat hij soms vragen stelt over iets dat ik op Facebook postte, hijzelf heeft geen profiel, om professionele redenen.
Op een dag kwam ik de praktijk binnen en zocht naar mijn pc, hij lag op een andere plaats, de secretaresse wist dat hij hem nodig had.
Nu , ik kan verkeerd zijn maar mijn intuïtie laat me nooit in de steek. Dus vroeg ik de secretaresse om de wachtwoorden op Pc te resetten. Dat deed ze ook (ik ken er zelf niets van). Toen ik de daaropvolgende keer mijn pc wou openen, mijn agenda openen, dan stond zijn naam ingelogd (wij delen eenzelfde online agenda). Enkele dagen eerder ontving ik ook een mail in inbox dat ik mij moest identificeren, omdat ik ergens anders was aangemeld.. Hmm.. Vreemd allemaal.
Deze man is zo ondoorgrond baar. Hij belt me soms op, meestal in het weekend of als ik op reis ben, samen met mijn man en kids.
vorig jaar stierf zijn vader en twee weken later kreeg ik een overlijdensbericht in mijn bus, thuis. Niet gefrankeerd, dus hij stak die er wel degelijk zelf in.
Vorig jaar, was ik eens in mijn vrije tijd de ramen aan het poetsen en toen belde hij mij. Ik nam niet op en belde wel 5 keer aan een stuk tot ik opnam, toen ik vroeg : heb je mij nodig? Zei hij: nodig nu niet precies (ik bedoelde op professioneel gebied, want daarvoor had hij me dus wel nodig, het ging over een klant..).
Is het normaal dat iemand zegt: 'Ik ruik je parfum, wil je een koffietje?
Ik voel me hier zo raar bij en weet niet wat te doen.. Moet ik dit melden aan mijn man?
Ik slaap er niet van, ik heb soms paniekaanvallen, en weet niet hoe ik deze man moet benaderen in de toekomst. Het betreft iemand die al veel gedaan heeft voor mij op professioneel vlak en waar ik volgens mijn vertrouwenspersoon bang voor ben..
Iemand tips wat te doen en iemand raad waarom hij zo doet? (nee, ik ben het niet zeker, maar nogmaals, mijn intuïtie laat me nooit in de steek)
Dit is die oudere collega die je meer aandacht geeft dan je lief is?
Heb je al eens een gesprek met deze man gehad. gevraagd of hij op je accounts kijkt? Je kan ook uitloggen op de accounts, dan is dat probleem weg.
Je kan zeggen tegen de man dat je het niet fijn vindt als hij zomaar belt.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alles delen met jouw man en een ander bureel gaan huren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Maar jij vond hem toch leuk? Had gevoelens voor hem etc.
lise1985 schreef:
28-03-2018 19:09
Maar jij vond hem toch leuk? Had gevoelens voor hem etc.
Huh? Ok ik heb iets gemist?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vivapimpelmees schreef:
28-03-2018 19:06
Dit is die oudere collega die je meer aandacht geeft dan je lief is?
ja idd, ik probeer hier inzicht te krijgen in de situatie, ik geraak er niet aan uit, ik ga er kapot aan. Ondertussen weer die ontdekking gedaan. Ik heb hem een sms gestuurd met de vraag of hij mij puur professioneel ziet en hij antwoorde niet op sms maar belde meteen op om te zeggen dat hij het niet snapte, dat hij veel werkt en zich verder van niet veel aantrekt. Ik kon er geen woord uitkrijgen omdat ik geblokkeerd was.. Ik zei dat ik het hem ging schrijven maar ik kon het niet. De dag erop vroeg hij waarom ik niet antwoorde. Ik heb hem gestuurd dat ik geblokkeerd ben en ik er hem verder niet wou mee lastig vallen. Waarom ben ik zo bang van hem?
Oh, jij bent het. Wat is het probleem nu precies? Je hebt toch de hots voor deze mysterieuze, ondoorgrondelijke man?
Enn schreef:
28-03-2018 19:10
Huh? Ok ik heb iets gemist?
Het vorige topic van de burelenhuurster, waarin oudere collega haar meer aandacht gaf maar zij dat stiekem wel leuk vond, ondanks dat ze zelf een relatie heeft.
Het is allemaal wat op dat bureel bij jullie
Vrouwdurfttevragen schreef:
28-03-2018 19:11
ja idd, ik probeer hier inzicht te krijgen in de situatie, ik geraak er niet aan uit, ik ga er kapot aan. Ondertussen weer die ontdekking gedaan. Ik heb hem een sms gestuurd met de vraag of hij mij puur professioneel ziet en hij antwoorde niet op sms maar belde meteen op om te zeggen dat hij het niet snapte, dat hij veel werkt en zich verder van niet veel aantrekt. Ik kon er geen woord uitkrijgen omdat ik geblokkeerd was.. Ik zei dat ik het hem ging schrijven maar ik kon het niet. De dag erop vroeg hij waarom ik niet antwoorde. Ik heb hem gestuurd dat ik geblokkeerd ben en ik er hem verder niet wou mee lastig vallen. Waarom ben ik zo bang van hem?
Je kunt wel met hem communiceren, antwoorden op zijn berichten, maar toch ben je geblokkeerd door hem? Bijzonder.
Je bedoelt een laptop ipv PC?
Daarnaast gewoon alle wachtwoorden veranderen als je het niet vertrouwd en niet opnemen als je niet aan het werk bent en inderdaad als nodig ergens anders wat gaan huren. Of gewoon je eigen laptop (ik neem aan dat je dat bedoelt want het lijkt me nogal raar om met een pc te gaan lopen slepen) weer gaan gebruiken.
Misschien minder afhankelijk worden van die man?
Je doet het jezelf aan. 100%. En welke getrouwde vrouw vraagt nu aan haar zinspelende meerdere of hij haar puur professioneel ziet? Als je er niet van gediend bent zeg je dat hij moet kappen ipv dit soort rare smsjes te sturen.
Bang? Paniekaanvallen? O_o
ah, je maakt het jezelf graag moeilijk.
Zou me niet verbazen als hij je binnenkort eens flink op de mond kust, met al die signalen die jij hem geeft.
Kokoro schreef:
28-03-2018 19:14
Zou me niet verbazen als hij je binnenkort eens flink op de mond kust, met al die signalen die jij hem geeft.
Hoe bedoel je? Misschien zie ik het idd niet in, geef ik de verkeerde signalen, dus: ander bureel huren ..
Als jij daar alleen een bureel huurt, impliceert dat dat je daar niet in loondienst bent en is het dus ook niet je collega.
lise1985 schreef:
28-03-2018 19:19
Als jij daar alleen een bureel huurt, impliceert dat dat je daar niet in loondienst bent en is het dus ook niet je collega.
wat heeft dat daar nu mee te maken? collega of buur of overste of whatever, de situatie is er..
Als jij niet wil dat mensen op je FB neuzen, moet je je profiel prive maken of hem in de bloklijst zetten. Hoe moeilijk kan het zijn he.
Simitçi schreef:
Het is allemaal wat op dat bureel bij jullie
Ja een soort The Office maar dan Het Bureel, TO ik zou eens een balletje opgooien bij RTL of SBS misschien hebben ze interesse
28-03-2018 19:18
Hoe bedoel je? Misschien zie ik het idd niet in, geef ik de verkeerde signalen, dus: ander bureel huren ..
Had je allang moeten doen.
Hoe komt hij op je facebook? Heb je alles op publiek staan? Heeft hij je inloggegevens?

Het voelt voor jou als te ver gaan...heb je hem al eens aangesproken face to face en dus niet via app?

Dus niet vragen naar zijn motieven maar helder aangeven: mijn parfum...wat een rare vraag; wat bedoel je daarmee?
Of wat is de reden dat je het nodig vindt om mij privé te bellen?
Of: voor mij gaat dit te ver? Of het feit dat je zo vaak een beroep op mij doet (in privetijd) ervaar ik als stressvol....ik zou het fijn vinden wanneer je mij thuis niet meer belt?

Je gedraagt je nu als een puber die overvallen wordt door de verliefdheid van een jongetje in de klas. Waar is je eigen verantwoordelijkheid ten aanzien van het benoemen van je grenzen?
viva-amber wijzigde dit bericht op 28-03-2018 19:25
64.86% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je bent geen digitaal wonder he? Dat geeft niet, maar in je berichten ben je behoorlijk tegenstrijdig.
Ik denk dat je gewoon graag over hem wilt praten omdat je hem heel interessant vindt nog steeds en dat het wel meevalt met die paniek aanvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven