Collega neust op mijn facebook en persoonlijke mail
woensdag 28 maart 2018 om 19:03
Hey allemaal,
Ik heb een probleem!
Al enkele jaren huur ik een bureel in een praktijk.
Wat moet je doen als je een heel sterk vermoeden hebt dat je gestalkt wordt door een oudere collega?
Het gaat om een imposante, zorgzame en bekommerde man, getrouwd en kids.
Ik kreeg de pc van hem, omdat ik de mijne dan niet moet meesleuren. Mijn naam staat op de pc, dus is dit wel degelijk een 'Personal' computer.
hoe ik er achter kwam:
Het viel me op dat hij soms vragen stelt over iets dat ik op Facebook postte, hijzelf heeft geen profiel, om professionele redenen.
Op een dag kwam ik de praktijk binnen en zocht naar mijn pc, hij lag op een andere plaats, de secretaresse wist dat hij hem nodig had.
Nu , ik kan verkeerd zijn maar mijn intuïtie laat me nooit in de steek. Dus vroeg ik de secretaresse om de wachtwoorden op Pc te resetten. Dat deed ze ook (ik ken er zelf niets van). Toen ik de daaropvolgende keer mijn pc wou openen, mijn agenda openen, dan stond zijn naam ingelogd (wij delen eenzelfde online agenda). Enkele dagen eerder ontving ik ook een mail in inbox dat ik mij moest identificeren, omdat ik ergens anders was aangemeld.. Hmm.. Vreemd allemaal.
Deze man is zo ondoorgrond baar. Hij belt me soms op, meestal in het weekend of als ik op reis ben, samen met mijn man en kids.
vorig jaar stierf zijn vader en twee weken later kreeg ik een overlijdensbericht in mijn bus, thuis. Niet gefrankeerd, dus hij stak die er wel degelijk zelf in.
Vorig jaar, was ik eens in mijn vrije tijd de ramen aan het poetsen en toen belde hij mij. Ik nam niet op en belde wel 5 keer aan een stuk tot ik opnam, toen ik vroeg : heb je mij nodig? Zei hij: nodig nu niet precies (ik bedoelde op professioneel gebied, want daarvoor had hij me dus wel nodig, het ging over een klant..).
Is het normaal dat iemand zegt: 'Ik ruik je parfum, wil je een koffietje?
Ik voel me hier zo raar bij en weet niet wat te doen.. Moet ik dit melden aan mijn man?
Ik slaap er niet van, ik heb soms paniekaanvallen, en weet niet hoe ik deze man moet benaderen in de toekomst. Het betreft iemand die al veel gedaan heeft voor mij op professioneel vlak en waar ik volgens mijn vertrouwenspersoon bang voor ben..
Iemand tips wat te doen en iemand raad waarom hij zo doet? (nee, ik ben het niet zeker, maar nogmaals, mijn intuïtie laat me nooit in de steek)
Ik heb een probleem!
Al enkele jaren huur ik een bureel in een praktijk.
Wat moet je doen als je een heel sterk vermoeden hebt dat je gestalkt wordt door een oudere collega?
Het gaat om een imposante, zorgzame en bekommerde man, getrouwd en kids.
Ik kreeg de pc van hem, omdat ik de mijne dan niet moet meesleuren. Mijn naam staat op de pc, dus is dit wel degelijk een 'Personal' computer.
hoe ik er achter kwam:
Het viel me op dat hij soms vragen stelt over iets dat ik op Facebook postte, hijzelf heeft geen profiel, om professionele redenen.
Op een dag kwam ik de praktijk binnen en zocht naar mijn pc, hij lag op een andere plaats, de secretaresse wist dat hij hem nodig had.
Nu , ik kan verkeerd zijn maar mijn intuïtie laat me nooit in de steek. Dus vroeg ik de secretaresse om de wachtwoorden op Pc te resetten. Dat deed ze ook (ik ken er zelf niets van). Toen ik de daaropvolgende keer mijn pc wou openen, mijn agenda openen, dan stond zijn naam ingelogd (wij delen eenzelfde online agenda). Enkele dagen eerder ontving ik ook een mail in inbox dat ik mij moest identificeren, omdat ik ergens anders was aangemeld.. Hmm.. Vreemd allemaal.
Deze man is zo ondoorgrond baar. Hij belt me soms op, meestal in het weekend of als ik op reis ben, samen met mijn man en kids.
vorig jaar stierf zijn vader en twee weken later kreeg ik een overlijdensbericht in mijn bus, thuis. Niet gefrankeerd, dus hij stak die er wel degelijk zelf in.
Vorig jaar, was ik eens in mijn vrije tijd de ramen aan het poetsen en toen belde hij mij. Ik nam niet op en belde wel 5 keer aan een stuk tot ik opnam, toen ik vroeg : heb je mij nodig? Zei hij: nodig nu niet precies (ik bedoelde op professioneel gebied, want daarvoor had hij me dus wel nodig, het ging over een klant..).
Is het normaal dat iemand zegt: 'Ik ruik je parfum, wil je een koffietje?
Ik voel me hier zo raar bij en weet niet wat te doen.. Moet ik dit melden aan mijn man?
Ik slaap er niet van, ik heb soms paniekaanvallen, en weet niet hoe ik deze man moet benaderen in de toekomst. Het betreft iemand die al veel gedaan heeft voor mij op professioneel vlak en waar ik volgens mijn vertrouwenspersoon bang voor ben..
Iemand tips wat te doen en iemand raad waarom hij zo doet? (nee, ik ben het niet zeker, maar nogmaals, mijn intuïtie laat me nooit in de steek)

woensdag 28 maart 2018 om 19:26
Ik heb het idee dat jij hem stalkt, ga naar een arts en vraag hulp; je komt behoorlijk verward over, klinkt me echt zorgelijk in de oren.Vrouwdurfttevragen schreef: ↑28-03-2018 19:21wat heeft dat daar nu mee te maken? collega of buur of overste of whatever, de situatie is er..
Een tip over wachtwoorden: die verander je zelf. En hou je geheim, niet zo heel moeilijk toch?
Als je dat niet snapt vraag het je man en vertel hem meteen waarom je hem dat vraagt.

woensdag 28 maart 2018 om 19:27
Grappig, TO huurt een bureel in een soort gezondheidscentrum, met artsenLenn12345 schreef: ↑28-03-2018 19:26Ik heb het idee dat jij hem stalkt, ga naar een arts en vraag hulp; je komt behoorlijk verward over, klinkt me echt zorgelijk in de oren.
Een tip over wachtwoorden: die verander je zelf. En hou je geheim, niet zo heel moeilijk toch?
Als je dat niet snapt vraag het je man en vertel hem meteen waarom je hem dat vraagt.

woensdag 28 maart 2018 om 19:30

woensdag 28 maart 2018 om 19:32

Kan er geen touw aan vastknopen eerlijk gezegd.
De vertrouwenspersoon (wie dan?) heeft vastgesteld dat To bang voor hem is. Ok.
Vraag me af wat To in een gezondheidscentrum zoekt, een bureel is toch een kantoorruimte?
woensdag 28 maart 2018 om 19:35
Ze huurt een bureel (kantoorruimte idd) bij een meneer en de meneer waar dit over gaat blijkt toch wel erg leuk en zo. Gelul in de ruimte om dat te verbloemen als je het mij vraagt.
There is always something happening, and it's usually right now

woensdag 28 maart 2018 om 19:40
Ja ik heb al even e.e.a. gelezen.Grobbekuiken_ schreef: ↑28-03-2018 19:35Ze huurt een bureel (kantoorruimte idd) bij een meneer en de meneer waar dit over gaat blijkt toch wel erg leuk en zo. Gelul in de ruimte om dat te verbloemen als je het mij vraagt.
Verliefd op haar psych...??
Dat zegt mijn mannelijke intuÏtie en die zit er nooit naast!
TO: laat die man met rust, verbreek alle banden en ga naar je huisarts, laat alles lezen wat je hier post.
Echt beter, je intuïtie laat je in de steek ditmaal vrees ik. Sterkte.
woensdag 28 maart 2018 om 19:53
Heel simpel. Je Facebook en je persoonlijke mail niet gebruiken op je werkcomputer. Je zit op je werk om met werkgerelateerde dingen bezig te zijn, niet met je Facebook of je persoonlijke mail. Dus als die dingen niet op je computer op je werk staan, kan een collega er ook niet in kijken. En Facebook en mail doe je dan gewoon lekker ná werktijd, thuis, op je eigen computer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

woensdag 28 maart 2018 om 19:55
Lekker voorbeeld voor haar kinderen.pejeka schreef: ↑28-03-2018 19:53Heel simpel. Je Facebook en je persoonlijke mail niet gebruiken op je werkcomputer. Je zit op je werk om met werkgerelateerde dingen bezig te zijn, niet met je Facebook of je persoonlijke mail. Dus als die dingen niet op je computer op je werk staan, kan een collega er ook niet in kijken. En Facebook en mail doe je dan gewoon lekker ná werktijd, thuis, op je eigen computer.
woensdag 28 maart 2018 om 20:00
Net zoals voor je kinderen geldt, geldt dan voor jou: een kwartiertje mag, maar niet de hele avond.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

woensdag 28 maart 2018 om 20:06
Vrouwdurfttevragen schreef: ↑28-03-2018 19:18Hoe bedoel je? Misschien zie ik het idd niet in, geef ik de verkeerde signalen, dus: ander bureel huren ..
Jij bent gek op hem. Dus ja, die signalen geef je af.
Hij geeft je niet wat je eigenlijk wilt en nu ben je bang voor hem.
Goed verhaal.
I wanna live my life with the volume full!

woensdag 28 maart 2018 om 20:37
Wel nee. To deelt een computer, zij logt haar profielen niet uit. En dan vindt ze het bizar dat hij dat ziet als hij de volgende dag de computer gebruikt.viva-amber schreef: ↑28-03-2018 19:22Hoe komt hij op je facebook? Heb je alles op publiek staan? Heeft hij je inloggegevens?
Het voelt voor jou als te ver gaan...heb je hem al eens aangesproken face to face en dus niet via app?
Dus niet vragen naar zijn motieven maar helder aangeven: mijn parfum...wat een rare vraag; wat bedoel je daarmee?
Of wat is de reden dat je het nodig vindt om mij privé te bellen?
Of: voor mij gaat dit te ver? Of het feit dat je zo vaak een beroep op mij doet (in privetijd) ervaar ik als stressvol....ik zou het fijn vinden wanneer je mij thuis niet meer belt?
Je gedraagt je nu als een puber die overvallen wordt door de verliefdheid van een jongetje in de klas. Waar is je eigen verantwoordelijkheid ten aanzien van het benoemen van je grenzen?
En volgens mij zit to de boel zelf ook aan te wakkeren.
woensdag 28 maart 2018 om 20:40
Dankje! Jullie woorden zijn hard om te lezen en hoop echt dat niemand van jullie dit ooit meemaakt. Ik ben heel erg bang van mezelf. Mijn vertrouwenspersoon is een psychologe . Ik vraag haar eens mijn diagnose maar ik vrees voor psychose. Ik ben blijkbaar slachtoffer geworden van wat ik zelf gecreëerd heb, zo te lezen. En ja, soms komen mijn patiënten er niet door en kijk ik eens op Facebook. Niets mis mee toch? Ik ben zelfstandige. Idd niet slim om dat op die pc te doen.Lenn12345 schreef: ↑28-03-2018 19:40Ja ik heb al even e.e.a. gelezen.
Verliefd op haar psych...??
Dat zegt mijn mannelijke intuÏtie en die zit er nooit naast!
TO: laat die man met rust, verbreek alle banden en ga naar je huisarts, laat alles lezen wat je hier post.
Echt beter, je intuïtie laat je in de steek ditmaal vrees ik. Sterkte.

woensdag 28 maart 2018 om 20:46
Sorry, maar dit moet je echt even leren. Heel eenvoudig en het geeft je ook meer controle over je eigen leven. Wie kan er nou niet zijn eigen wachtwoorden veranderen? Laat die secretaresse het jou anders even uitleggen.Dus vroeg ik de secretaresse om de wachtwoorden op Pc te resetten. Dat deed ze ook (ik ken er zelf niets van).
woensdag 28 maart 2018 om 20:54
Als je een psychose had gehad had ze je dat natuurlijk al meteen gezegd en was daar acute actie op ondernomen. En dan had je zeker niet aan het werk gekunt.Vrouwdurfttevragen schreef: ↑28-03-2018 20:40Dankje! Jullie woorden zijn hard om te lezen en hoop echt dat niemand van jullie dit ooit meemaakt. Ik ben heel erg bang van mezelf. Mijn vertrouwenspersoon is een psychologe . Ik vraag haar eens mijn diagnose maar ik vrees voor psychose. Ik ben blijkbaar slachtoffer geworden van wat ik zelf gecreëerd heb, zo te lezen. En ja, soms komen mijn patiënten er niet door en kijk ik eens op Facebook. Niets mis mee toch? Ik ben zelfstandige. Idd niet slim om dat op die pc te doen.
Wat merkt je man eigenlijk van jouw gedrag? Als je een psychose zou hebben zou hij dat toch allang door moeten hebben...
woensdag 28 maart 2018 om 21:00
Ja hoor net een gesprek gehad , vraagt elke keer wat er scheelt. Ik heb het hem verteld. Hij zegt dat hij me niet meer herkent en geeft me tijd en ruimte om alles op een rijtje te zetten. Wat een ongelooflijke man heb ik. Ik weet dat allemaal en toch... de psychologe sprak van een emotionele blokkage.Sciocco schreef: ↑28-03-2018 20:54Als je een psychose had gehad had ze je dat natuurlijk al meteen gezegd en was daar acute actie op ondernomen. En dan had je zeker niet aan het werk gekunt.
Wat merkt je man eigenlijk van jouw gedrag? Als je een psychose zou hebben zou hij dat toch allang door moeten hebben...
woensdag 28 maart 2018 om 21:01
Maar wat precies moet jij nou allemaal op een rijtje zetten?Vrouwdurfttevragen schreef: ↑28-03-2018 21:00Ja hoor net een gesprek gehad , vraagt elke keer wat er scheelt. Ik heb het hem verteld. Hij zegt dat hij me niet meer herkent en geeft me tijd en ruimte om alles op een rijtje te zetten. Wat een ongelooflijke man heb ik. Ik weet dat allemaal en toch... de psychologe sprak van een emotionele blokkage.
woensdag 28 maart 2018 om 21:04
"Via Accountinstellingen kun je je facebookgeschiedenis downloaden. Je krijgt dan een overzicht van al je facebook-activiteiten, inclusief de inlogsessies van de afgelopen tijd. Als je een beetje handig speurt, kun je aan de ip-adressen, datum/tijd, etc. zien of er vanaf een andere plek dan de jouwe is ingelogd."
https://www.startpagina.nl/v/computers- ... -ingelogd/
https://www.startpagina.nl/v/computers- ... -ingelogd/
woensdag 28 maart 2018 om 21:05
woensdag 28 maart 2018 om 21:06
Jij hébt patiënten???? Zo te lezen dacht ik dat je zelf patiënt was.Vrouwdurfttevragen schreef: ↑28-03-2018 20:40Dankje! Jullie woorden zijn hard om te lezen en hoop echt dat niemand van jullie dit ooit meemaakt. Ik ben heel erg bang van mezelf. Mijn vertrouwenspersoon is een psychologe . Ik vraag haar eens mijn diagnose maar ik vrees voor psychose. Ik ben blijkbaar slachtoffer geworden van wat ik zelf gecreëerd heb, zo te lezen. En ja, soms komen mijn patiënten er niet door en kijk ik eens op Facebook. Niets mis mee toch? Ik ben zelfstandige. Idd niet slim om dat op die pc te doen.