Werk & Studie alle pijlers

Collega´s

20-07-2024 20:19 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Allemaal,


Ik werk al geruim 3 jaar bij een bedrijf. Er heerst onder de collega´s wel een fijne sfeer. Echter spreek ik buiten het werk met niemand. Ik merk dat hier zelf erg onzeker van wordt. Ik ga dan twijfelen aan mijzelf. Ik investeer veel in collega´s zoals : vragen hoe het gaat, interesse tonen in de collega enzovoort.
Ligt het dan aan mij of gebeurd dit vaker ? Of moet ik het proberen los te laten. Ik ga dan zo aan mijzelf twijfelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geweldig leuke collega's maar spreek ze buiten werktijd zelden. Soms over werkgerelateerde dingen op een vrije dag van de één of van de ander.

Team-uitje is het enige dat ik privé met collega's doe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga ook nauwelijks tot niet met collega 's om buiten werktijd. Soms een appje over iets, maar verder niet.
Er zijn collega's die onderling wel meer contact hebben.
Het ene is toch niet beter of slechter dan het andere? Waarom wordt je er onzeker van? Denk je dat het moet, dat afspreken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelend dat je er zo onzeker van wordt Jastromp! Dat is vast niet nodig! Spreken andere collega’s wel onderling af of is het überhaupt niet een ding binnen dit bedrijf? Waar ik zelf werkte gebeurde er weinig naast teamuitjes, weinig behoefte aan. Als andere collega’s wel onderling afspreken, vraag zelf eens een leuke collega mee voor een borrel of iets waar je zin in hebt! Misschien lijkt het hen ook leuk, maar iemand moet het initiatief nemen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb collega’s en ik heb vrienden, maar in mijn geval zijn die volledig gescheiden. Iets met werk en prive.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kom je zelf nog reageren janstromp?
gemberthee wijzigde dit bericht op 22-07-2024 10:29
92.75% gewijzigd
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Op mijn werk heeft heeft niemand vriendschappelijk contact met elkaar. We vinden elkaar heel aardig en we zijn een top team, maar binnen werktijd is genoeg. Ik ben er nooit onzeker over geweest en heb er ook geen behoefte aan. Op mijn werk ben ik met mijn collega's en daarbuiten met familie en vrienden. Mijn collega's denken hier hetzelfde over.

Heb je nu het gevoel dat je buiten de boot valt op je werk omdat andere collega's wel buiten werktijd afspreken? Is dat in groepsverband of individueel? Of ben je over het algemeen op zoek naar nieuwe vrienden en hoop je die op het werk te vinden? En wil dat nog niet zo vlotten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom denk je dat het met jou te maken hebt? Spreken jouw collega's wel met elkaar af?

Collega's heb je niet voor het uitkiezen; in principe kan ik het met elke collega prima vinden maar ik hoef niet met elke collega ook nog privé mee om te gaan. Dat groeit soms wel zo maar voor mij is dat zeker geen doel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan wel eens padellen met mensen uit het team. Binnen het team gaan er ook diversen met elkaar uiteten/bios.

Maar ik denk niet dat dit doorgaans de gang van zaken is..
Decrypting life one day at the time
Alle reacties Link kopieren Quote
Hé? Waarom heb je daar behoefte aan precies? Tuurlijk kan het een keer voorkomen dat je een diepere klik hebt met iemand op de werkvloer en buiten werk om het contact opzoekt, maar dat is niet direct mijn insteek. Werk en privé beter gescheiden houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hele fijne collega’s, maar ik ga met niemand prive om.
Overigens gaat geen van mijn collega’s prive met elkaar om.
De paden op, de lanen in
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je zelf al een keer aan een collega voorgesteld om buiten werk iets te doen? Of wacht je op een uitnodiging? Je kan ook zelf de eerste stap zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met collega's privé omgaan kan heel leuk en gezellig zijn. Maar heb helaas ook ondervonden dat het veel shit kan geven: door iets op werk privé ook niet meer met elkaar omgaan of door een privé voorval op het werk ook niet meer samen kunnen functioneren. Ik hou dus werk en privé gescheiden.
Alle reacties Link kopieren Quote
De band met collega's stopt hier bij de voordeur van mijn werk.
Is voor zo'n beetje iedereen zo heb ik de indruk. Tenzij die enkeling die elkaar al van tevoren kende of die elkaar stomtoevallig tegenkomen aan de schoolpoort.

Ik wil best af en toe blijven voor feestjes na de uren, maar die gaan dus ook zo'n beetje standaard door op kantoor.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb aan elke werkgever wel een vriendschap overgehouden, maar met het overgrote deel van de mensen ga ik vriendschappelijk om op werk en niets daarbuiten. En nu ik ouder word heb ik al helemaal minder behoefte aan vriendschappen met collega’s. Vroeger ging ik vaker borrelen na werk, of een terras pakken bij mooi weer. Die behoefte heb ik niet meer zo. Ik deel ook weinig privé op werk.

En sommige collega’s zijn gewoon vervelend, en ga ik alleen op werk mee om, omdat ik moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doen de anderen onderling wel van alles dan? Denk dat het prima is als jij dat niet hebt hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb oud-collega’s waarmee ik bevriend ben geraakt, maar dat is echt pas erna gekomen. Op het werk zagen we elkaar 32 uur per week, dan ga je ook niet snel daarbuiten nog van alles doen. Juist toen we elkaar niet meer zagen, gingen we afspreken. Met een groepje of gewoon 1 op 1. Ik denk dat ik hooguit met iemand van mijn huidige werk zou afspreken buiten werk wanneer diegene dezelfde hobby heeft of zo, verder niet snel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik spreek mijn collega's buiten werk eigenlijk nooit. Sowieso is het niet helemaal mijn ding en sinds ik een leidinggevende functie bekleed ben ik daar nog terughoudender in geworden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
20-07-2024 23:13
Ik heb oud-collega’s waarmee ik bevriend ben geraakt, maar dat is echt pas erna gekomen. Op het werk zagen we elkaar 32 uur per week, dan ga je ook niet snel daarbuiten nog van alles doen. Juist toen we elkaar niet meer zagen, gingen we afspreken. Met een groepje of gewoon 1 op 1. Ik denk dat ik hooguit met iemand van mijn huidige werk zou afspreken buiten werk wanneer diegene dezelfde hobby heeft of zo, verder niet snel.
Dat herken ik inderdaad dat het dan pas ontstaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit ligt eraan of andere collega's wel met elkaar afspreken, als dat niet zo is, dan zou ik mij er niks van aantrekken. Het ligt heel erg aan de omgeving en natuurlijk je collega's.

Bij mijn eerste baan, zat ik in een traineeship, dat was een soort grote familie, dat waren mijn collega's en ook mijn vrienden. Maar toen waren we allemaal 21, 22 jaar. Met een aantal heb ik nog steeds contact (inmiddels meer dan 20 jaar geleden).

Nu op kantoor, zijn het meer mijn collega's en met een aantal heb ik een klik en daar ga ik af en toe in stad wat drinken of als een festival is in de stad dan spreken we weleens af. Het is wel een andere intensiteit dan met mijn vrienden, dus ik kan zo ook maanden niet met ze afspreken.

Wellicht wel goed om te weten dat mijn team uit 50 man bestaat en wij niet heel nauw met elkaar samenwerken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom word je daar zo onzeker van, TO?
Het is prima, vaak zelfs heel verstandig, om werken privé gescheiden te houden.

Ik heb hartstikke leuke collega's, maar het zijn geen vrienden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel leuk contact met mn 2 naaste collega's (met wie ik in 1 kantoor zit). Ik ben bij beide wel eens thuis geweest, we gaan wel eens uit eten en we appen in prive tijd. Niet constant, maar gewoon af en toe. Delen ook veel privé zaken tijdens werktijd (naast dat we hard werken uiteraard). Ik vind dat hartstikke leuk. Zie hen bijna als vriendinnen. Zie bij ons wel meer collega's die buitenom werktijd wel eens afspreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb echt heel leuke en gezellige collega's waar ik op werk veel mee deel, maar buiten de teamuitjes (en soms een borrel die iemand organiseert voor wie zin heeft) zie of spreek ik eigenlijk ook niemand. Komt ook niet echt in me op... Ik kom ze wel eens tegen in de stad, of op een festival en dan kletsen we wel wat of doen we een drankje samen. Maar echt afspreken om buiten werktijd iets te gaan doen, nee.

Waarom zit dit je dwars?
Alle reacties Link kopieren Quote
Overgrote deel van collega's zijn niet bevriend buiten werk, waarom is dit een probleem bij jou?


Testvraag: moet jij met OV naar je werk maar zou je graag een rijbewijs willen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar is die testvraag voor Lucifee? Ik snap 'm niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven