Werk & Studie alle pijlers

Conflict werkgever

07-02-2023 10:20 111 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Sinds juni/juli werk ik bij mijn huidige werkgever (vast contract). Ik ben vrij vaak ziek geweest (2 keer corona, 2 keer buikgriep en migraine aanvallen). Vaak niet meer dan een dag. Soms wel gevraagd om over gezet te worden naar bijv. een werkzaamheid waar ik niet bij hoef te bellen, wanneer ik migraine heb.

Nu snap ik natuurlijk dat dat erg vervelend is voor de werkgever, heb hier ook een gesprek met HR over gehad etc. Helemaal prima, kan ik inkomen.

Nu heb ik mij zaterdag ziek moeten melden. Werd om 03:00 wakker, zo misselijk dat ik niet eens normaal kon liggen op zitten. Heb op de rand van mijn bed uren doorgebracht. Op een gegeven moment gedacht: Ik moet me ziekmelden. Toen heb ik vast onze planningsafdeling een mail gestuurd, met daarin het bericht dat ik me ziek moet melden en dat ik ook nog de teammanager telefoon zal bellen zodra dat kan.

Om 07:30 deze telefoon gebeld - geen gehoor, wel een TM vast een bericht gestuurd.Toen ik om 08:00 nogmaals wilde bellen, zag ik in mijn werk e-mail dat mijn ziekmelding (per abuis) naar de hele vloer was gestuurd, met daarboven: "Per mail midden in de nacht. Zal wel geen zin hebben om te bellen, denk ik."

Waarop een TM naar de hele vloer heeft gestuurd: " Onvoorstelbaar! Ze weet dat ze ook moet bellen als ze ziek is. Echt een patient is dit."
Hierop was ik naast heel misselijk ook zo teleurgesteld, dat ik het erbij heb laten zitten die dag.

Vandaag werk ik weer(had 2 dagen er tussen vrij) en is er weer een gesprek met HR ingeschoten. Zelf voel ik mij en mijn gezondheid niet serieus genomen en niet gerespecteerd.
Daarnaast wekt het wantrouwen trauma;s op. Niet geloofd worden (zo voelt het) laat mij weer teruggaan naar een prive zaak waarin ik niet voldoende ben geloofd door o.a. de politie.

Wat kan ik het best tegen HR zeggen? Ik snap dat mijn ziek zijn niet goed is, maar heb ik verder veel verkeerd gedaan?


Aanvulling: Van zowel planning als de manager die dit naar iedereen heeft gestuurd, heb ik geen excuses oid gehad. Wel al dagen berichten van collega's of ik heb gezien wat er over mij rond is gestuurd.
pindasaus wijzigde dit bericht op 07-02-2023 10:30
Reden: aanvulling
5.10% gewijzigd
Als ze jou niet geloven moeten ze maar de bedrijfsarts sturen. Zij horen daar niets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien , moet je wat je hier zegt: "Zelf voel ik mij en mijn gezondheid niet serieus genomen en niet gerespecteerd. " bij HR aangeven?
Eens bespreken hoe belastbaar je bent?

oh, en zoek hulp voor wat er vroeger gebeurd is, je hebt er last van
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind vooral de tweede zin van je mail nogal onduidelijk. Die kan zowel beteken ; 'Ik zal (straks) wel geen zin hebben om te bellen' als 'het zal nu (midden in de nacht) wel geen zin hebben om te bellen'.
Dat de TM die mail + commentaar naar de hele vloer heeft doorgestuurd is natuurlijk niet OK.
lariba wijzigde dit bericht op 07-02-2023 10:27
2.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in december gevraagd om een gesprek met de bedrijfarts, omdat ik graag inderdaad ook een toelichting richting hen wilde over hoeveel ik ziek ben geweest, mijn migraine etc. maar dit werd eigenlijk alleen gedaan als iemand langdurig ziek was.

Omdat ik dus niet graag meerdere dagen ziek ben en me altijd na de ergste ziektedag weer betermeld, ben ik dat dus nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
TVP
Ga ik over nadenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lariba schreef:
07-02-2023 10:26
Ik vind vooral de tweede zin van je mail nogal onduidelijk. Die kan zowel beteken ; 'Ik zal (straks) wel geen zin hebben om te bellen' als 'het zal nu (midden in de nacht) wel geen zin hebben om te bellen'.
Dat de TM die mail naar de hele vloer heeft doorgestuurd is natuurlijk niet OK.
Deze mail is door de planner naar de hele vloer gestuurd, waarin ze aangeeft dat ik dus vast geen zin had om te bellen en dus maar middernacht een mailtje stuur. Alsof ik de afspraken comform ziekmelden aan mijn laars lap en maar ff een mailtje stuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindasaus schreef:
07-02-2023 10:26
Ik heb in december gevraagd om een gesprek met de bedrijfarts, omdat ik graag inderdaad ook een toelichting richting hen wilde over hoeveel ik ziek ben geweest, mijn migraine etc. maar dit werd eigenlijk alleen gedaan als iemand langdurig ziek was.

Omdat ik dus niet graag meerdere dagen ziek ben en me altijd na de ergste ziektedag weer betermeld, ben ik dat dus nooit.
Váák kortdurend ziek zijn is ook reden voor actie. Zeker bij een bekend chronisch terugkerend probleem als migraine. En volgens mij kun je sowieso altijd zelf om een afspraak vragen.
lariba wijzigde dit bericht op 07-02-2023 10:29
5.52% gewijzigd
Jij kunt er niets aan doen dat je ziek bent. Ik ben ook vaak ziek door endometriose. Dat is echt vervelend en ook voor je werkgever, maar vooral voor jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hé wat lastig joh! Ik begrijp het van beide kanten wel. Jij doet het ook niet expres en vindt ziek zijn ook niet leuk, en vanuit een werkgever is iemand die er regelmatig niet is vervelend.
Is er nog iets wat jij kunt doen? Langer uitzieken of beter voor jezelf zorgen qua beweging of eten zodat je weerstand beter wordt? Is er nog hulp te zoeken voor je migraine?
En verder is het wat het is. Laat ze maar contact met de bedrijfsarts zoeken.
Misschien moet je er wel alvast rekening mee houden dat je contract niet verlengd gaat worden als je een jaarcontract hebben, hoe zuur dat ook is.

Hoe dan ook, beterschap!
Pindasaus schreef:
07-02-2023 10:28
Deze mail is door de planner naar de hele vloer gestuurd, waarin ze aangeeft dat ik dus vast geen zin had om te bellen en dus maar middernacht een mailtje stuur. Alsof ik de afspraken comform ziekmelden aan mijn laars lap en maar ff een mailtje stuur.
Ik zou een gesprek aanvragen met deze planner. Dat is echt niet normaal/professioneel gedrag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ow, wauw, dus je werk heeft dat naar hele vloer gestuurd, dat is echt niet oke, dat mag niet.

En mensen hebben daar commentaar opgegeven en dat heb jij dan weer terug gestuurd gekregen van je werk?

Ik had trouwens meteen gebeld en gevraagd wtf zij daar aan het doen zijn.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
07-02-2023 10:26
Misschien , moet je wat je hier zegt: "Zelf voel ik mij en mijn gezondheid niet serieus genomen en niet gerespecteerd. " bij HR aangeven?
Eens bespreken hoe belastbaar je bent?

oh, en zoek hulp voor wat er vroeger gebeurd is, je hebt er last van
Yes, ik loop daarvoor ook bij o.a. psycholoog! Vandaar dat de opmerking "Echt een patient is dit" nogal hard aankomt.


Ik ga dat inderdaad aangeven, thanks.
Alle reacties Link kopieren Quote
montblanc schreef:
07-02-2023 10:29
Hé wat lastig joh! Ik begrijp het van beide kanten wel. Jij doet het ook niet expres en vindt ziek zijn ook niet leuk, en vanuit een werkgever is iemand die er regelmatig niet is vervelend.
Is er nog iets wat jij kunt doen? Langer uitzieken of beter voor jezelf zorgen qua beweging of eten zodat je weerstand beter wordt? Is er nog hulp te zoeken voor je migraine?
En verder is het wat het is. Laat ze maar contact met de bedrijfsarts zoeken.
Misschien moet je er wel alvast rekening mee houden dat je contract niet verlengd gaat worden als je een jaarcontract hebben, hoe zuur dat ook is.

Hoe dan ook, beterschap!
Jij begrijpt dat een prive ziekmeldemail doorgestuurd word naar gehele afdeling? Met commentaar van de planner?
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 07-02-2023 10:33
2.84% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lariba schreef:
07-02-2023 10:26
Ik vind vooral de tweede zin van je mail nogal onduidelijk. Die kan zowel beteken ; 'Ik zal (straks) wel geen zin hebben om te bellen' als 'het zal nu (midden in de nacht) wel geen zin hebben om te bellen'.
Dat de TM die mail + commentaar naar de hele vloer heeft doorgestuurd is natuurlijk niet OK.
Volgens mij heeft die leidinggevende dat als oordeel boven de mail van TO geschreven en doorgestuurd.

TO, ik zou dit voorval ook zeker benoemen en een gesprek aangaan met degene die dit geschreven heeft. Zo niet niet professioneel.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
07-02-2023 10:31
Ow, wauw, dus je werk heeft dat naar hele vloer gestuurd, dat is echt niet oke, dat mag niet.

En mensen hebben daar commentaar opgegeven en dat heb jij dan weer terug gestuurd gekregen van je werk?

Ik had trouwens meteen gebeld en gevraagd wtf zij daar aan het doen zijn.
De planner had het naar het management team willen sturen, maar heeft dit toen naar de hele vloer gestuurd. 1 van de managers heeft toen middels REPLY ALL (weer naar hele vloer) gezegd dat ik onvoorstelbaar en echt een patient ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
07-02-2023 10:32
Jij begrijpt dat een prive ziekmeldemail doorgestuurd word naar gehele afdeling? Met commentaar van de planner?
Nee joh, dat vind ik ook belachelijk!
Meer dat ik snap dat een werkgever geïrriteerd kan worden als een werknemer vaak ziek wordt. Hoe stom dat ook is. Maar hoe het werk met To omgaat is gewoon niet ok hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Chienandalou schreef:
07-02-2023 10:32
Volgens mij heeft die leidinggevende dat als oordeel boven de mail van TO geschreven en doorgestuurd.

TO, ik zou dit voorval ook zeker benoemen en een gesprek aangaan met degene die dit geschreven heeft. Zo niet niet professioneel.
O ja, nu zie ik het. Het moet zijn 'Ze zal wel geen zin hebben om te bellen.' Inderdaad vreemd hoe er gereageerd wordt. Zo vreemd vind ik het niet om alvast een mailtje te sturen zodra je doorkrijgt dat werken er die dag niet in zit en er dan op het afgesproken tijdstip achteraan te bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
montblanc schreef:
07-02-2023 10:36
Nee joh, dat vind ik ook belachelijk!
Meer dat ik snap dat een werkgever geïrriteerd kan worden als een werknemer vaak ziek wordt. Hoe stom dat ook is. Maar hoe het werk met To omgaat is gewoon niet ok hoor.
Ik snap dit ook zeker, kan mij goed in de werkgever verplaatsen. Maar dat er dan achter mijn rug om zo over mij gesproken wordt, is erg jammer.
Alle reacties Link kopieren Quote
heb je eigenlijk al excuses gekregen, van de collega's die iedereen mailden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar heb je wat gezegd ondertussen over die mails en de reacties? Hebben zij wat gezegd inderdaad?
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat doorsturen is echt niet ok, daar zou ik mensen op aanspreken als ze daar zich niet voor verontschuldigen.

Verder zou ik het gesprek aangaan met je werkgever, dat je inzet en gezondheid niet serieus genomen en gewaardeerd worden voor jouw gevoel. Vragen hoe ze dat gaan veranderen. En dan kun je ook aangeven wat jij doet en hoe je ziekmeldingen dan het best kunt doen zodat er de minste belasting is voor het werk.
Maar dit is zeer onprofessioneel, dus ik zou vooral aan hen vragen hoe ze dit gaan voorkomen in de toekomst. Dit mag echt niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindasaus schreef:
07-02-2023 10:26
Ik heb in december gevraagd om een gesprek met de bedrijfarts, omdat ik graag inderdaad ook een toelichting richting hen wilde over hoeveel ik ziek ben geweest, mijn migraine etc. maar dit werd eigenlijk alleen gedaan als iemand langdurig ziek was.

Omdat ik dus niet graag meerdere dagen ziek ben en me altijd na de ergste ziektedag weer betermeld, ben ik dat dus nooit.
Laat je niet piepelen, je mag gewoon zelf om een afspraak met de bedrijfsarts vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
07-02-2023 10:44
heb je eigenlijk al excuses gekregen, van de collega's die iedereen mailden?
Ik heb de mailwisseling doorgestuurd naar de HR-collega die vanmiddag aanwezig is bij het gesprek. Nu pas krijg ik een bericht van de teammanager of hij mij even kan bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag werk ik weer(had 2 dagen er tussen vrij) en is er weer een gesprek met HR ingeschoten. Zelf voel ik mij en mijn gezondheid niet serieus genomen en niet gerespecteerd.
Daarnaast wekt het wantrouwen trauma;s op. Niet geloofd worden (zo voelt het) laat mij weer teruggaan naar een prive zaak waarin ik niet voldoende ben geloofd door o.a. de politie.

Waarom maak je er wantrouwen en niet geloven van? Ik lees dat niet in de onprofessioneel opgestelde mails die zeer kwalijk naar de hele vloer gestuurd zijn.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven