Contract loopt af.......

donderdag 19 november 2009 om 18:58
Crisis op mijn werk en laat mijn contract nu net volgende week aflopen.......
Geen gelegenheid gehad er met de baas over te praten.
En nu heb ik ook al 1,5 week vakantie en heb nog een halve week te gaan.
Vanmorgen kreeg ik al een mail dat ik volgende week al een dag niet hoef te komen werken.
Dan staan er nog 3 dagen die ik wel werk.
Ik heb een contract die loopt van rechtswege.
Dus hij kan mij de laatste werkdag nog vertellen dat ik niet meer hoef te komen.
Mijn baas is een heel dominant, zakelijk,hard, egocentrisch persoon.
Die ook af en toe heel bot uit de hoek kan komen als het niet gaat zoals hij dat wil.
Maar gaat alles naar wens dan kan hij heel aardig zijn.
Ook mijn contract is erg eenzijdig.
Ik heb er weinig aan als ik ooit een huis wil kopen.
Ik werk namelijk 25-30 uur per week maar op contract maar 8 uur zodat hij mij ten alle tijden naar huis kan sturen als het rustig is.
Ik zit me best wel op te vreten omdat ik slecht tegen deze onzekerheid kan.
Ik durf gek genoeg hem ook niet op te bellen en het gewoon op de man af te vragen.
Of desnoods een mailtje te sturen.
Hij zelf mailt mij wel van je hoeft die en die dag volgende week niet te werken.
Had vanmorgen wel een mailtje terug gestuurd of ik een bepaalde dag in dec wel werk, maar geen antwoord gehad.
Baas is momenteel erg humeurig door de crisis en dat begrijp ik heel goed.
Ook heeft hij net erge griep gehad.
Ik heb zelfs aangeboden om te komen werken ondanks dat ik vakantie heb.
Uiteindelijk is hij zelf gewoon gaan werken.
Ik voel me hier gewoon niet lekker onder.
Kijk wel al op internet rond of er vacatures zijn,maar reageren doe ik niet.
Het wereldje is klein en ik heb geen zin in problemen als ik achter hen rug solliciteer en er blijkt uiteindelijk niets aan de hand te zijn.
Iemand misschien even een steuntje in de rug/advies voor mij?
Bedankt.....
Geen gelegenheid gehad er met de baas over te praten.
En nu heb ik ook al 1,5 week vakantie en heb nog een halve week te gaan.
Vanmorgen kreeg ik al een mail dat ik volgende week al een dag niet hoef te komen werken.
Dan staan er nog 3 dagen die ik wel werk.
Ik heb een contract die loopt van rechtswege.
Dus hij kan mij de laatste werkdag nog vertellen dat ik niet meer hoef te komen.
Mijn baas is een heel dominant, zakelijk,hard, egocentrisch persoon.
Die ook af en toe heel bot uit de hoek kan komen als het niet gaat zoals hij dat wil.
Maar gaat alles naar wens dan kan hij heel aardig zijn.
Ik werk namelijk 25-30 uur per week maar op contract maar 8 uur zodat hij mij ten alle tijden naar huis kan sturen als het rustig is.
Ik zit me best wel op te vreten omdat ik slecht tegen deze onzekerheid kan.
Ik durf gek genoeg hem ook niet op te bellen en het gewoon op de man af te vragen.
Of desnoods een mailtje te sturen.
Hij zelf mailt mij wel van je hoeft die en die dag volgende week niet te werken.
Had vanmorgen wel een mailtje terug gestuurd of ik een bepaalde dag in dec wel werk, maar geen antwoord gehad.
Baas is momenteel erg humeurig door de crisis en dat begrijp ik heel goed.
Ook heeft hij net erge griep gehad.
Ik heb zelfs aangeboden om te komen werken ondanks dat ik vakantie heb.
Uiteindelijk is hij zelf gewoon gaan werken.
Ik voel me hier gewoon niet lekker onder.
Kijk wel al op internet rond of er vacatures zijn,maar reageren doe ik niet.
Het wereldje is klein en ik heb geen zin in problemen als ik achter hen rug solliciteer en er blijkt uiteindelijk niets aan de hand te zijn.
Iemand misschien even een steuntje in de rug/advies voor mij?
Bedankt.....
donderdag 19 november 2009 om 19:10
Even alles op een rijtje;
Je contract loopt af, maar je durft niet te solliciteren.
Je hebt een waardeloos contract en een dominante baas maar je kruipt toch voor hem.
Je mailt maar krijgt geen antwoord en dat accepteer je.
Je werkt 25 uur maar je contract geeft je recht op 8 uur.
Hm.
Voorzichtige conclusie;
Je baas doet wat ie wil en jij bent het type slavin.
Vraag:
Als je de volgende week niet meer hoeft te komen, waar betaal je dan je rekeningen van?
Persoonlijk;
Ik zou als de wiedeweerga solliciteren naar een baan met een contract waar je wél wat aan hebt.
Andere oplossing;
Je meldt je baas dat je in het vervolg werkt volgens contract, dus 1 dag per week, omdat je bij de appie achter de kassa gaat zitten om wat meer geld en zekerheid te hebben.,
Je contract loopt af, maar je durft niet te solliciteren.
Je hebt een waardeloos contract en een dominante baas maar je kruipt toch voor hem.
Je mailt maar krijgt geen antwoord en dat accepteer je.
Je werkt 25 uur maar je contract geeft je recht op 8 uur.
Hm.
Voorzichtige conclusie;
Je baas doet wat ie wil en jij bent het type slavin.
Vraag:
Als je de volgende week niet meer hoeft te komen, waar betaal je dan je rekeningen van?
Persoonlijk;
Ik zou als de wiedeweerga solliciteren naar een baan met een contract waar je wél wat aan hebt.
Andere oplossing;
Je meldt je baas dat je in het vervolg werkt volgens contract, dus 1 dag per week, omdat je bij de appie achter de kassa gaat zitten om wat meer geld en zekerheid te hebben.,

donderdag 19 november 2009 om 19:18
In het vervolg een ontvangstbevestiging vragen, krijg je die dan mag je reactie verwachten. Krijg je die niet dan kan je bellen 'ik heb je een mail gestuurd, heb je die ontvangen?' zoja, zeg dan dat je graag voor die en die tijd antwoord zou hebben en zonee dan vraag je of je hem soms nog een keer moet sturen
donderdag 19 november 2009 om 20:40
Je contract loopt volgende week al af en je zegt geen gelegenheid te hebben gehad om met je baas te praten? Dat doe je toch ook niet een paar weekjes van te voren??? dat zou ik een paar maand van te voren doen..zeker omdat je moet weten waar je aan toe bent. Want dan heb je nl nog tijd om te solliciteren..en nu gaat dat erg krap worden hoor.
Ik snap eerlijk gezegt niet dat je niet allang aan het solliciteren bent. Je baas is dominant, hard en egocentrisch, je contract eenzijdig, hij doet met je wat hij wil. mailt je even dat je niet hoeft te komen werken.
Totaal geen vastigheid dus. Op papier maar 8 uur staan..dat is niks! Solliciteren dus!
omdat je het hem niet persoonlijk durft te vragen zlou ik dus een mail sturen met de vraag of je mag blijven. en dat je meer contract uren op papier wil..zoniet dat je gaat solliciteren.
en een lees bevestiging erbij doen zodat jij zeker weet dat hij hem heeft gezien!
Problemen kun je niet krijgen als je solliciteert das ieders goed recht.
Ik snap eerlijk gezegt niet dat je niet allang aan het solliciteren bent. Je baas is dominant, hard en egocentrisch, je contract eenzijdig, hij doet met je wat hij wil. mailt je even dat je niet hoeft te komen werken.
Totaal geen vastigheid dus. Op papier maar 8 uur staan..dat is niks! Solliciteren dus!
omdat je het hem niet persoonlijk durft te vragen zlou ik dus een mail sturen met de vraag of je mag blijven. en dat je meer contract uren op papier wil..zoniet dat je gaat solliciteren.
en een lees bevestiging erbij doen zodat jij zeker weet dat hij hem heeft gezien!
Problemen kun je niet krijgen als je solliciteert das ieders goed recht.
donderdag 19 november 2009 om 21:08
quote:greta123 schreef op 19 november 2009 @ 20:50:
Is het niet zo dat als je officieel niks gehoord hebt, dat dan automatisch je contract verlengd is? Misschien een loketje die heir antwoord op heeft?nee als je een tijdelijk contract hebt (contract voor bepaalde tijd bijv 1 jaar) dan loopt het dus gewoon af op de datum dat in je contract staat.
Is het niet zo dat als je officieel niks gehoord hebt, dat dan automatisch je contract verlengd is? Misschien een loketje die heir antwoord op heeft?nee als je een tijdelijk contract hebt (contract voor bepaalde tijd bijv 1 jaar) dan loopt het dus gewoon af op de datum dat in je contract staat.
donderdag 19 november 2009 om 21:28
quote:Alice22 schreef op 19 november 2009 @ 18:58:
Volgens mij is het ook nog eens zo dat ook al heb je een contract hebt voor 8 uur, maar eigenlijk altijd 25-30 uur per week werkt, je ook rechten hebt voor die hogere uren. Voorwaarde is dan wel dat je 3 maanden lang bv. 25 uur per week werkt. Als je 3 maanden elke week 25 uur werkt, is er een rechtsvermoeden dat je dus eigenlijk een contract hebt voor 25 uur
Zie ook:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2651
Volgens mij is het ook nog eens zo dat ook al heb je een contract hebt voor 8 uur, maar eigenlijk altijd 25-30 uur per week werkt, je ook rechten hebt voor die hogere uren. Voorwaarde is dan wel dat je 3 maanden lang bv. 25 uur per week werkt. Als je 3 maanden elke week 25 uur werkt, is er een rechtsvermoeden dat je dus eigenlijk een contract hebt voor 25 uur
Zie ook:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2651
vrijdag 20 november 2009 om 00:20
quote:dondersteentje76 schreef op 19 november 2009 @ 21:28:
[...]
Zie ook:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2651True.
[...]
Zie ook:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2651True.
vrijdag 20 november 2009 om 09:16
quote:La India schreef op 19 november 2009 @ 21:17:
Maar als je na afloop van je contract gewoon aan het werk blijft en niet hebt vernomen dat je inzet niet langer gewenst is dan kan dat zeker betekenen dat je toch een overeenkomst hebt.
En ook dit is waar. (De verlenging van) een arbeidscontract hoeft namelijk niet altijd op papier te staan, kan ook blijken uit de mails die hij stuurt om dan en dan wel of niet te komen werken.
Aan de hand van je salarisstroken is aan te tonen wat het gemiddeld aantal uren is dat je de laatste 3 maanden hebt gewerkt. Als je baas verzuimt om formeel een contractverlenging te regelen op dezelfde voorwaarden als je nu werkt, dan heb je volgens mij zelfs aanspraak op salaris dat gebaseerd is op dat aantal uren van die maanden. En wordt het tijdelijke contract ook nog eens automatisch omgezet naar een vast dienstverband.
Wat handig is, is eens contact op te nemen met het Juridisch Loket, om hierin je rechten en plichten te laten vaststellen.
Hoewel ik persoonlijk niet voor zo'n baas zou willen werken.
Maar als je na afloop van je contract gewoon aan het werk blijft en niet hebt vernomen dat je inzet niet langer gewenst is dan kan dat zeker betekenen dat je toch een overeenkomst hebt.
En ook dit is waar. (De verlenging van) een arbeidscontract hoeft namelijk niet altijd op papier te staan, kan ook blijken uit de mails die hij stuurt om dan en dan wel of niet te komen werken.
Aan de hand van je salarisstroken is aan te tonen wat het gemiddeld aantal uren is dat je de laatste 3 maanden hebt gewerkt. Als je baas verzuimt om formeel een contractverlenging te regelen op dezelfde voorwaarden als je nu werkt, dan heb je volgens mij zelfs aanspraak op salaris dat gebaseerd is op dat aantal uren van die maanden. En wordt het tijdelijke contract ook nog eens automatisch omgezet naar een vast dienstverband.
Wat handig is, is eens contact op te nemen met het Juridisch Loket, om hierin je rechten en plichten te laten vaststellen.
Hoewel ik persoonlijk niet voor zo'n baas zou willen werken.