Werk & Studie alle pijlers

Contract loopt begin feb af.. nog niks gehoord

08-01-2021 09:24 169 berichten
Ik had al 1 Jan moeten horen of mijn contract word verlengt of niet. Nu ben ik ziek thuis wegens een miskraam. Ik zou nu een vaste aanstelling krijgen alleen heeft mij werkgever mij nog niks laten weten. Zal ik hier zelf over mailen of is dat gek omdat ik ziek ben?
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 19:16
Ik krijg nu appjes van mij medewerkers dat ze bang zijn dat ze straks mij niet meer als hun manager hebben.. wat moet ik tegen ze zeggen?

Ik kan ze ook niet geruststellen omdat ik het zelf ook niet weet
Dat gewoon melden?
Dat je zelf nog niks weet?

En dat ze hun vragen altijd naar hogerop mogen afvuren.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 18:43
Ik zie nu net gewoon dat ze gisteren mijn functie open hebben gezet! Dus ik heb net gemaild met; ik zie dat mijn functie open staat dus dan neem ik aan dat jullie de keus al gemaakt hebben toch?
bel een advocaat, je werkgever maakt fouten
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
08-01-2021 09:27
Ik zou er helemaal niet over beginnen, onder het mom ‘geen nieuws is goed nieuws’. Dat is mss niet zo maar misschien zijn ze je vergeten en heb je straks gewoon een vast contract.
helaas werkt dat niet meer zo. Hooguit een zelfde tijdelijk contract of vergoeding voor niet gevolgde aanzegtermijn
Alle reacties Link kopieren
Wat een stomme mensen heb je toch. Sterkte Doeline. Nu maar even op je handen gaan zitten richting de werkgever en inderdaad een advocaat bellen voor overleg.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
12-01-2021 10:34
Ik heb vandaag een mail gehad dat ze in afwachting zijn van de arbodienst omdat ik nog ziek ben en aan de hand daarvan een beslissing zullen maken over mijn contract.. mag dat wel?

Schitterend, en nog op 'papier' ook. Wat een sukkels! En nee, natuurlijk mag dat niet.

Maar jij bent ook een beetje sukkelig bezig, als je hier iets mee wil moet jij je juist professioneel gedragen én info inwinnen van een jurist. Wat je nu doet is op twee manieren nadelig: én je laat het na om te voorkomen dat je jezelf juridisch onhandig uit én je bent niet bezig met je herstel.

Dus ga deskundig advies inwinnen, je daarnaar gedragen én ga aan je herstel werken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Als je die hebt, is het nu tijd om die alvast te gaan bellen. Leg uit wat er speelt en vraag advies over wat te doen en hoe te reageren.
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering, ga dan advies inwinnen bij het juridisch loket of regel een advocaat.
Misschien is er niks aan de hand, misschien wel, maar het is verstandig om nu op de juiste manier te reageren en dat kun jij vanuit je emotie nu echt niet zelf.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
13-01-2021 14:31
Schitterend, en nog op 'papier' ook. Wat een sukkels! En nee, natuurlijk mag dat niet.
Het gaat hier niet om ontslag hé, het gaat om het niet verlengen van een tijdelijk contract naar een vaste aanstelling. Dus ja, natuurlijk mag dat. Daarvoor mag je elke reden aandragen die je wilt, sterker nog, je hoeft als werkgever geen reden te hebben of op te geven. Is dat aardig en getuigt het van goed werkgeverschap? Nee. Maar het is niet strafbaar of zo en volgens mij kan ook een rechtsbijstand of jurist hier helemaal niks mee want de werkgever staat in z’n recht met niet verlengen.

Feit is wel dat ze te laat zijn met aanzeggen, maar het enige wat ze dat eventueel kost is een boete van maximaal een maand. Dus als ze TO volgende week donderdag melden dat ze niet terug hoeft te komen na 31 januari, dan moeten ze 21 dagen extra salaris betalen als boete.
Alle reacties Link kopieren
Al nieuws TO?
Alle reacties Link kopieren
thee_leutje101 schreef:
13-01-2021 21:15
Het gaat hier niet om ontslag hé, het gaat om het niet verlengen van een tijdelijk contract naar een vaste aanstelling. Dus ja, natuurlijk mag dat.

Dat doet er niet toe, je mag namelijk nooit wegens ziekte een contract niet verlengen.


thee_leutje101 schreef:
13-01-2021 21:15
Dus ja, natuurlijk mag dat. Daarvoor mag je elke reden aandragen die je wilt, sterker nog, je hoeft als werkgever geen reden te hebben of op te geven.

1. Je hoeft geen reden op te geven, dat klopt. Wél als de werknemer daarnaar vraagt overigens. 2. Dat betekent NIET dat élke reden goed is: áls je een reden geeft mag die namelijk niet tegen de wet ingaan. En news flash: dat is 'ziekte' nou net wel :lightbulb: .
To, hoe gaat het nu?
Ik ben deze week paar uurtjes naar mijn werk geweest. Dat ging opzich wel oké. Ik wil dus langzaam weer opbouwen.. de arbo arts adviseerde mij dit dus ook echt te doen en vond het ook niet netjes de manier waarop er word om gegaan met mijn contract. Hij is bang dat ik nu te snel weer aan het werk wil om mijn contract verlenging. Dus ik heb gisteren mijn leidinggevende gebeld om te vragen of ik nu eindelijk duidelijkheid kan krijgen, is niet opgenomen. Heb dus een mail gestuurd en hier ook nog geen reactie op. Ik zit echt elk sec met hart kloppingen op mijn telefoon te kijken...
doeline schreef:
22-01-2021 12:55
Ik ben deze week paar uurtjes naar mijn werk geweest. Dat ging opzich wel oké. Ik wil dus langzaam weer opbouwen.. de arbo arts adviseerde mij dit dus ook echt te doen en vond het ook niet netjes de manier waarop er word om gegaan met mijn contract. Hij is bang dat ik nu te snel weer aan het werk wil om mijn contract verlenging. Dus ik heb gisteren mijn leidinggevende gebeld om te vragen of ik nu eindelijk duidelijkheid kan krijgen, is niet opgenomen. Heb dus een mail gestuurd en hier ook nog geen reactie op. Ik zit echt elk sec met hart kloppingen op mijn telefoon te kijken...
Ik zou nog een keer terugbellen.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
15-01-2021 10:20
Dat doet er niet toe, je mag namelijk nooit wegens ziekte een contract niet verlengen.
Het is geen ontslag dus kan wel gewoon

https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... ns-ziekte/
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
22-01-2021 16:06
Het is geen ontslag dus kan wel gewoon

https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... ns-ziekte/

Die link heeft hier niets mee te maken, je moet beter lezen: contract niet verlengen mag altijd, ook als je ziek bent, maar niet met als reden 'ziekte' (of zwangerschap bijv.).
Zij willen je natuurlijk ook niet ziek uit dienst laten gaan, dat heeft consequenties voor hen. Ik zou me dus zeker niet helemaal beter melden als je niet beter bent.
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
22-01-2021 12:55
Ik ben deze week paar uurtjes naar mijn werk geweest. Dat ging opzich wel oké. Ik wil dus langzaam weer opbouwen.. de arbo arts adviseerde mij dit dus ook echt te doen en vond het ook niet netjes de manier waarop er word om gegaan met mijn contract. Hij is bang dat ik nu te snel weer aan het werk wil om mijn contract verlenging. Dus ik heb gisteren mijn leidinggevende gebeld om te vragen of ik nu eindelijk duidelijkheid kan krijgen, is niet opgenomen. Heb dus een mail gestuurd en hier ook nog geen reactie op. Ik zit echt elk sec met hart kloppingen op mijn telefoon te kijken...
Je had toch ook al een mail gestuurd dat ze je vervanger kennelijk al aan het zoeken waren en hun keuze dus hadden gemaakt? Hoe is dat dan afgelopen?

Ik snap dat je stress hebt, maar je zit je nu enorm op te winden, al weken ook, en dat lijkt me bij burnout-achtige klachten niet zo slim.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
22-01-2021 16:10
Die link heeft hier niets mee te maken, je moet beter lezen: contract niet verlengen mag altijd, ook als je ziek bent, maar niet met als reden 'ziekte' (of zwangerschap bijv.).
Dan had je beter moeten verwoorden 😊 maar dan zijn we het eens
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
22-01-2021 17:57
Dan had je beter moeten verwoorden 😊 maar dan zijn we het eens

Nee hoor, dat lag niet aan mij. Ik schreef nu hetzelfde als in de post die jij aanhaalde (maar wellicht ken je de betekenis van 'wegens' niet).
Ik zit hier echt met hartkloppingen. Vrijdag heeft mijn leidinggevende gezegd dat ze graag met mij verder wilt. Nu belt ze dat ze dat toch niet kunnen. Ik werk deze week 10 uurtjes en ben nu ook op werk. Alles draait om mij heen en ben super misselijk. Kan ik mij weer volledig ziek melden? Ben er beroerd van
doeline schreef:
25-01-2021 14:00
Ik zit hier echt met hartkloppingen. Vrijdag heeft mijn leidinggevende gezegd dat ze graag met mij verder wilt. Nu belt ze dat ze dat toch niet kunnen. Ik werk deze week 10 uurtjes en ben nu ook op werk. Alles draait om mij heen en ben super misselijk. Kan ik mij weer volledig ziek melden? Ben er beroerd van
Ziek is ziek, maar ik zou wel even een rechtswinkel bellen.
Je hebt waarschijnlijk ook recht op een transitievergoeding.
Alle reacties Link kopieren
Dus eerst een toezegging die daarna ingetrokken wordt?
Lekker dan.
Het lijkt echt of ze proberen te manipuleren dat je niet ziek uit dienst gaat.
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
25-01-2021 14:00
Ik zit hier echt met hartkloppingen. Vrijdag heeft mijn leidinggevende gezegd dat ze graag met mij verder wilt. Nu belt ze dat ze dat toch niet kunnen. Ik werk deze week 10 uurtjes en ben nu ook op werk. Alles draait om mij heen en ben super misselijk. Kan ik mij weer volledig ziek melden? Ben er beroerd van
En heeft ze ook toegelicht waarom ze dat niet kunnen? En ook uitgelegd waarom ze de ene dag het één tegen je zegt, en de andere dag het andere?
Wat een waardeloze werkgever! Uit al dit gedraai blijkt dat ze van je af willen, maar dat het hun vooral geen geld mag kosten.
Bel een advocaat, zoek onmiddellijk juridische bijstand (heb je een rechtsbijstandverzekering?) want jouw werkgever voelt nattigheid en probeert eronderuit te komen, maar zo hoor je in Nederland niet met je mensen om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
25-01-2021 16:06
En heeft ze ook toegelicht waarom ze dat niet kunnen? En ook uitgelegd waarom ze de ene dag het één tegen je zegt, en de andere dag het andere?
Wat een waardeloze werkgever! Uit al dit gedraai blijkt dat ze van je af willen, maar dat het hun vooral geen geld mag kosten.
Bel een advocaat, zoek onmiddellijk juridische bijstand (heb je een rechtsbijstandverzekering?) want jouw werkgever voelt nattigheid en probeert eronderuit te komen, maar zo hoor je in Nederland niet met je mensen om te gaan.
het vervelende is, dat TO hier hooguit een maandje geld uitsleept
Dus investeren in een jurist etc, heeft niet zo heel veel zin
Als WG het gooit op: Sorry, maar we verlengen niet.
Dan zijn ze alleen te laat geweest met het aanzeggen
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
25-01-2021 14:00
Ik zit hier echt met hartkloppingen. Vrijdag heeft mijn leidinggevende gezegd dat ze graag met mij verder wilt. Nu belt ze dat ze dat toch niet kunnen. Ik werk deze week 10 uurtjes en ben nu ook op werk. Alles draait om mij heen en ben super misselijk. Kan ik mij weer volledig ziek melden? Ben er beroerd van

Heb je juridische hulp? Dit zou voor mij het moment zijn om die in te schakelen. Ook zou ik dingen gaan 'vastleggen'. Dus bijvoorbeeld, de leidinggevende mailen na een gesprek.

Op vrijdag had dat er dan bijvoorbeeld zo uit gezien:

'Beste Ans,

Zojuist hebben wij een heel prettig gesprek gehad waarin jij hebt aangegeven dat mijn contract verlengd gaat worden. Ik ben hier erg blij mee en blijf mij graag inzetten voor Bedrijf Vette Eikels. Zoals afgesproken ga ik verder met mijn re-integratie zoals afgesproken met Bedrijfsarts Herman. Ik hoop en vertrouw er op dat ik op de afgesproken termijn weer aan de slag kan.

Met vriendelijke groet,
"


Dan bouw je zelf een dossier op, zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven