Werk & Studie alle pijlers

Cursus (zakelijk) Engels

16-07-2020 12:49 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met een goede cursus voor zakelijk Engels.
Ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren
Via mijn werk mocht ik een training doen via the Square Mile. Dat beviel heel goed, ik had een superleuke docent, en heb er veel van opgestoken. Het was een dagdeel per week en dan nog wel wat huiswerk.
Volgens mij waren het 6 dagdelen en ik ben van B2 naar C1 gegaan.
kamillet wijzigde dit bericht op 16-07-2020 14:35
14.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen persoonlijke ervaring maar iedereen die er geweest is, is altijd lyrisch over "de nonnen in Vught". https://www.reginacoeli.nl/taalcursusse ... ngels.html
(Van hun site: "Krijg ik Engelse les van nonnen?
Nee, die zijn inmiddels niet meer werkzaam in ons instituut. Je krijgt les van hoogopgeleide native speakers die in Nederland zijn gaan wonen. Ze spreken dan ook Nederlands en vaak een of meerdere andere talen. Als je geboekt hebt, gaan we kijken welke taaltrainers het best bij je passen. Bijvoorbeeld iemand uit jouw vakgebied of uit het land waar je het meest mee te maken hebt.")
You can never have too many hats, gloves and shoes
Zelf geen ervaringen, maar hier hoor ik goede berichten over:
https://www.improveyourbusinessenglish. ... 1zEALw_wcB
patsy--stone schreef:
16-07-2020 12:58
Geen persoonlijke ervaring maar iedereen die er geweest is, is altijd lyrisch over "de nonnen in Vught". https://www.reginacoeli.nl/taalcursusse ... ngels.html
(Van hun site: "Krijg ik Engelse les van nonnen?
Nee, die zijn inmiddels niet meer werkzaam in ons instituut. Je krijgt les van hoogopgeleide native speakers die in Nederland zijn gaan wonen. Ze spreken dan ook Nederlands en vaak een of meerdere andere talen. Als je geboekt hebt, gaan we kijken welke taaltrainers het best bij je passen. Bijvoorbeeld iemand uit jouw vakgebied of uit het land waar je het meest mee te maken hebt.")
Ja daar hoor ik ook goede verhalen over. Maar kanonnen, wat een geld.
Alle reacties Link kopieren
plek schreef:
16-07-2020 13:17
Ja daar hoor ik ook goede verhalen over. Maar kanonnen, wat een geld.
Oh daar heb ik niet naar gekeken. Krijg je het niet vergoed door je werkgever?

Goede taalcursussen zijn altijd wel prijzig, vooral privéles omdat je dan supersnel leert en alle persoonlijke aandacht krijgt (dus precies de gaten vult die voor jou gelden, en sneller door stof heen gaat die je al beheerst). Maar ik bedenk dan altijd: je leert iets aan waar je de rest van je leven plezier van hebt, misschien nog wel 50 jaren. Als je de kosten over al die jaren uitsmeert, vind ik het zeker wel de investering waard, vooral met iets wat je vaak tegenkomt zoals een populaire taal (ook privé, als je films en series kijkt of op vakantie bent).

Ik ben bijvoorbeeld nog steeds blij met de honderden euro's die ik ooit heb uitgegeven aan privéles Spaans. Dat kan ik in zoveel landen gebruiken. En het is ook leuk als ik Spaanse of Amerikaanse series/films kijk (heel veel latino's komen er altijd voor in Amerikaanse films en series, als je daar eenmaal op gaat letten) en ook in Amsterdam komt het wel eens van pas.

Zweeds of Deens lijken me ook wel geinig om te leren, vind ik leuke talen, maar daarvan vind ik het nou wel weer zonde om daar geld aan uit te geven want misschien ga ik in mijn leven hooguit 2x naar Denemarken toe en daar red je je met Engels ook wel.

Dus tja, wat vind jij het waard? Vooral op professioneel vlak lijkt het me echt wel een investering in jouw 'waarde' en je toekomst. En gewoon fijn als je zelf wat zekerder in je schoenen staat tijdens gesprekken en als je je zo genuanceerd en beleefd kan uitdrukken als je wilt. Maar als je dezelfde leskwaliteit en leersnelheid ergens anders kan vinden voor minder geld, dan is dat natuurlijk mooi. Vaak geldt wel: hoe goedkoper, hoe meer tijd en moeite je zelf moet investeren om hetzelfde niveau te bereiken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin heeft laatst via haar werk een weektraining Engels gehad. Niet in een groep, maar 45 uur met een leraar. Totaal gesloopt, maar ik was echt onder de indruk van het resultaat.
Ikzelf heb zo’n zelfstudie pakket gedaan, maar dat gaf alleen frustratie.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar weken geleden de cursus Business English C1 afgerond aan de British School. Zeer tevreden over de lessen in kleine groepen.
patsy--stone schreef:
16-07-2020 13:38
Oh daar heb ik niet naar gekeken. Krijg je het niet vergoed door je werkgever?

Goede taalcursussen zijn altijd wel prijzig, vooral privéles omdat je dan supersnel leert en alle persoonlijke aandacht krijgt (dus precies de gaten vult die voor jou gelden, en sneller door stof heen gaat die je al beheerst). Maar ik bedenk dan altijd: je leert iets aan waar je de rest van je leven plezier van hebt, misschien nog wel 50 jaren. Als je de kosten over al die jaren uitsmeert, vind ik het zeker wel de investering waard, vooral met iets wat je vaak tegenkomt zoals een populaire taal (ook privé, als je films en series kijkt of op vakantie bent).

Ik ben bijvoorbeeld nog steeds blij met de honderden euro's die ik ooit heb uitgegeven aan privéles Spaans. Dat kan ik in zoveel landen gebruiken. En het is ook leuk als ik Spaanse of Amerikaanse series/films kijk (heel veel latino's komen er altijd voor in Amerikaanse films en series, als je daar eenmaal op gaat letten) en ook in Amsterdam komt het wel eens van pas.

Zweeds of Deens lijken me ook wel geinig om te leren, vind ik leuke talen, maar daarvan vind ik het nou wel weer zonde om daar geld aan uit te geven want misschien ga ik in mijn leven hooguit 2x naar Denemarken toe en daar red je je met Engels ook wel.

Dus tja, wat vind jij het waard? Vooral op professioneel vlak lijkt het me echt wel een investering in jouw 'waarde' en je toekomst. En gewoon fijn als je zelf wat zekerder in je schoenen staat tijdens gesprekken en als je je zo genuanceerd en beleefd kan uitdrukken als je wilt. Maar als je dezelfde leskwaliteit en leersnelheid ergens anders kan vinden voor minder geld, dan is dat natuurlijk mooi. Vaak geldt wel: hoe goedkoper, hoe meer tijd en moeite je zelf moet investeren om hetzelfde niveau te bereiken.
Ik krijg alleen interne cursussen vergoed, maar helaas sluiten de interne cursussen Engels niet aan op mijn niveau en functie (die zijn inderdaad ook veel goedkoper en mijn ervaring is niet zo positief).

Ik begrijp je punt. Voor mijn plezier volgde ik een paar jaar geleden bijvoorbeeld een andere taalcursus. Maar voor mezelf zou ik normaal gesproken niet zo snel een cursus Engels volgen, dus dan vind ik het wel echt een grote smak geld.
Maar wellicht krijgt TO het wel gewoon vergoed en dan zou ik zeker voor deze keuze gaan :)
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
16-07-2020 12:58
Geen persoonlijke ervaring maar iedereen die er geweest is, is altijd lyrisch over "de nonnen in Vught". https://www.reginacoeli.nl/taalcursusse ... ngels.html
(Van hun site: "Krijg ik Engelse les van nonnen?
Nee, die zijn inmiddels niet meer werkzaam in ons instituut. Je krijgt les van hoogopgeleide native speakers die in Nederland zijn gaan wonen. Ze spreken dan ook Nederlands en vaak een of meerdere andere talen. Als je geboekt hebt, gaan we kijken welke taaltrainers het best bij je passen. Bijvoorbeeld iemand uit jouw vakgebied of uit het land waar je het meest mee te maken hebt.")
De Rolls Royce onder de taalinstituten. O.a. Maxima heeft hier Nederlands geleerd.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een cursus bij Eurolinquist in Berg en Dal gedaan, is erg goed bevallen.
was 4 x 2 dagen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!! Ik ga ze allemaal rustig bekijken en dan een keuze maken.

Ik krijg de kosten overigens ook niet vergoed, voor mijn huidige functie is dit niet per se een vereiste maar voor toekomstige functies kan dit zo waardevol zijn. Wil dus zeker hierin investeren, maar ga eens goed kijken naar alle opties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven