Werk & Studie alle pijlers

de ZZP knowlege share!!!

27-05-2011 23:40 100 berichten
Dames (en een enkele heer),

Gezien het feit dat er de laatste tijd enorm veel topics worden geopend door mensen die een ZZP bestaan overwegen (zonder al te veel na te denken) open ik hierbij een algemeen ZZP knowledge share topic.

Het is niet de bedoeling dat alleen ik reageer op vragen, ik verwacht ook een beetje dat gasten als daar zijn een 'Rider' en andere FT ZZPers of ondernemers reageren hierop. Let wel, het is een serieus topic.

Waarom dit topic:

Omdat er te vaak vragen komen als; ik wil voor mezelf beginnen, helpen jullie me even bedenken waarmee...

Ik ben ZZP'er voor 16 uur in de week maar kan niet zo goed rondkomen......

Waarom iets van mij aannemen?

Normaliter geef ik, naast mijn ZZP bestaan twee keer per maand trainingen aan ZZP'ers. Geen zweefteef trainingen over 'dicht bij jezelf blijven' (immers, als je dat wilt kun je nooit boven jezelf uitstijgen), niks met emoties (want die interesseren me niks), ik geef training in het binnenhalen van klanten, het interim leidinggeven aan teams etc. Ik ben inmiddels al 20 jaar (succesvol) ZZP'er. Weet als geen ander hoe je FT opdrachten naar binnen krijgt dmv je netwerk en je voorkomen en heb nooit langer dan twee weken zonder opdracht gezeten.

Les 1

Het allerbelangrijkste bij het zelfstandig ondernemer worden, of ZZP'er ... is weten wat je wilt gaan doen...

* Als je dat niet echt weet, is je plan 100% gedoemd te gaan mislukken.

* Als je denkt dat het leuk is om iets met kinderkleding te gaan doen al dan niet tweedhands. Stop maar in de kast. Met jou denkt ongeveer 20% van alle moeders dat daar geld in te verdienen is..... niet dus.

Les 2