Werk & Studie alle pijlers

dilemma: stripper op het werk

22-10-2014 18:23 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma, en ik wil graag jullie mening weten.

Aanstaande vrijdag is mijn baas jarig (getrouwd, maar woont apart van zijn vrouw op dit moment) en mijn collega's willen voor hem als verjaardagscadeau een stripper regelen. Baas heft altijd wel een grote bek over blonde vrouwen 'met grote tieten' maar als het er op aan komt is hij nog gewoon trouw aan zijn vrouw.

Mijn menig is gevraagd over de stripper, en ik vind het helemaal niks. Ik denk dat mijn baas enorm in de verlegenheid wordt gebracht, en daarnaast vind ik het een grens overschrijden tussen het persoonlijke en het zakelijke.

Collega's vinden het echter geweldig, en zijn flink aan het bekokstoven, met enorme voorpret. Ze hebben al een stripper gevonden, nu alleen nog de beste tijd bepalen hoe laat de dame hier op het bedrijf gaat komen.

Ik voel me ongemakkelijk. Ik ben niet preuts of zo, alhoewel ik mezelf niet zo snel in een stripclub zou zien. Ik vind al een tijdje dat het er op mijn werk wat professioneler en zakelijker aan toe zou mogen gaan, maar na wat personeelswisselingen (en gedeeltelijk ook mede door de baas) gaat het steeds meer richting 'gezellig'.

Ik zit me serieus af te vragen of ik nou zo'n zeikerd of chagarijn ben, die moeite heeft zich aan te passen aan de nieuwe norm van gezelligheid, of dat ik gelijk heb dat een stripper op het werk een grens overschrijdt.

Kan ik me drukken met een smoesje als de dame in kwestie komt, of ben ik een 'party-pooper' die niet collegiaal is en zich afzondert van de rest?

Wat vinden jullie?
There's coffee in that nebula!
Wat voor een slecht en plat bedrijf is dit?

Het kan echt niet.

Wat zullen zakelijke contacten hier wel niet van denken als ze het horen?
Ben je de enige vrouw in een mannen omgeving?

Ik vind het op het werk echt een no-go. De mannen zullen het wel grappig vinden vermoed ik. Ik vraag me af of ze zoiets ook thuis eerlijk durven te vertellen?
Ik vind het ook echt niet kunnen in een zakelijke omgeving. Het is natuurlijk bedoeld als grap om hem nu eens te kakken te zetten met zijn praatjes, maar dan nog is er een tijd en een plaats voor dergelijke grappen, en dat is niet onder werktijd op kantoor.

Dat de mannen vervolgens aan de vrouwen zouden gaan zitten, vind ik dan weer onwaarschijnlijker. De baas op zijn woorden terug pakken is iets anders dan vrouwen lastig vallen. Ik zou daar niet bang voor zijn.

Maar ik zou wel heel duidelijk een grens stellen. "Mannen, ik vind dit niet kunnen in een professionele omgeving en als jullie zoiets willen dan doen jullie dat maar buiten werktijd!"

En ik zou idem dito korte metten maken met opmerkingen over blondjes met dikke tieten, ook tegen de baas. Kom nou toch zeg!
Totaal ongepast en wie weet wat voor ellende het allemaal gaat geven,
Ik denk dat ik zou voorstellen het ergens anders te doen dan op de werkplek. Dan kan ieder voor zich beslissen of-ie mee wil of niet.

Ik zou denk ik sowieso er niet aanwezig bij zijn. Dit gaat de grens werk-privé echt over.
Ik vind het echt niet kunnen en ik zou me er ook helemaal niet prettig bij voelen. Ik zou absoluut niet erbij willen zijn dus in jouw geval zou ik echt vrij nemen op de uren dat die troela komt. Zelfs dat zou ik er voor over hebben om er niet betrokken bij te voelen.

Je bent geen partypooper, je hebt gewoon meer fatsoen ;) en daar hoef je echt geen zeikerd voor te zijn.
Belachelijk idee en ik zou weigeren eraan mee te werken maar ook om erbij te zijn. Ik vind het ook absoluut niet professioneel en ik weet wel zeker dat baas, ondanks z'n grote bek, dit ook niet op prijs zal stellen.
Nou ik vind dit ook echt niet kunnen. Ik zou er ook pertinent niet aan meewerken.

Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat jij de enige bent die het hier niet mee eens is?
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Ik vind het ook te ver gaan. Ik kan me wel iets bij de situatie voorstellen. Ik werkte ooit bij een heel groot bedrijf waarbij veel mannen zaten, en mijn toenmalige baas had ook wel eens dat soort opmerkingen. Zegt verder niks over de professionaliteit van het bedrijf, als je de context weet waarin opmerkingen geplaatst worden. Maar om dan daadwerkelijk een stripper te regelen gaat in mijn ogen echt te ver. Daarbij zou ik hier als baas zijnde ook niet van gecharmeerd zijn en wie weet wat voor consequenties hier verder aan zitten. Bazen kunnen je leven zuur maken als ze eenmaal gepikeerd zijn....

Ik zou dus proberen mijn collega's te overtuigen voor een ander plan. Zo niet, dan zou ik inderdaad vrij nemen.
quote:Spijk-er schreef op 22 oktober 2014 @ 18:40:

[...]

Nu heb je het over prostitués. Een stripper is echt iets anders.

Het verschil tussen een stripper en een prostituee is mij helder. Echter het is dezelfde sector waarin vrouwen worden uitgebuit, vaak ook door dezelfde uitbaters. De grens is echt niet zo zwart-wit.

Nog afgezien van het feit dat klanten van het bedrijf er ook wel een mening over zullen hebben.
Maar de kwestie is nu wat je gaat doen? Ik denk niet dat je het lukt om dit tegen te houden. Maar je hoeft er toch niet bij aanwezig te zijn?
Ik vind het totaal ongepast in een professionele werkomgeving en iets wat hele scheve verhoudingen kan veroorzaken.
Grief is just love with nowhere to go
Baas heft altijd wel een grote bek over blonde vrouwen 'met grote tieten'

wat een onprofessionele baas zeg...
Vrij nemen zou ik dan weer niet doen. Kom nou, moet het mij een vrije dag kosten omdat mijn collega's een of ander achterlijk plan bekokstoofd hebben waar ik niet achter sta?
Als werkgever/baas zou ik hier dus ook niet in meegaan, hoe chantabel ben je als er conflicten ontstaan op de werkvloer. Als er ook nog foto's op Facebook terechtkomen en klanten zien het...

als je baas heel verstandig is dan weigert hij er aan mee te doen.
Grief is just love with nowhere to go
Ik was het met je eens totdat je begon over de mannen van de werkvloer. Toen kreeg ik een plaatje in mijn hoofd van zo'n zure dramadoos. Misschien heb ik ongelijk maar het klinkt een beetje alsof je bij een autoschade bedrijf werkt ofzo waar er iig een machocultuurtje heerst en er openlijk over tieten en lekkere wijven wordt gesproken.

Mijn personeel komt rustig hun nieuwe vibo showen maar een stripper huren zouden ze niet durven, dat gaat zelfs mij te ver. En dat zegt echt wat.
We zijn in totaal met 11 mannen en 5 vrouwen, (7 mensen kantoor, 9 mensen magazijn).

De reden dat hij apart leeft van zijn vrouw, heft volgens mij niets te maken met andere vrouwen. Sinds hij apart woont van zijn vrouw heft niemand meer contact met zijn vrouw (vroeger kwam ze nog wel eens langs op kantoor maar sinds het apart wonen niet meer). Er is dus ook niets met haar gecommuniceerd over de stripper.

Er is één collega die in het begin ook twijfelde over het plan, maar die zich door de rest heeft laten overhalen. Ik kan bij hem wel eens polsen wat de plannen nu zijn (hoe laat deze dame komt), en hem de vraag stellen hoe hij dan kan garanderen dat er geen klanten binnenkomen .... om hem na te laten denken over de indruk die dit achterlaten zakenlijk. Ik hoop dat hij daarmee de rest kan overtuigen om de boel af te blazen.

En anders denk ik dat ik inderdaad vrij ga nemen.

(Ik denk dat de baas dit 'cadeau' helemaal niet kan waarderen ...)
There's coffee in that nebula!
.
Als je er voor zorgt dat je weg bent, dan zit je in ieder geval in de luwte, mocht baas het totaal verkeerd opvatten.
Ik zou er niet aan meewerken en als het vanuit de personeelspot betaald zou worden zou ik er echt wat van zeggen.

En misschien zou ik zelfs wel naar de baas gaan. Dan kan hij er een stokje voor steken.

Iemand kan wel een grote bek hebben maar wil misschien ook niet voor het blok gezet worden voor het hele bedrijf.
Dan ga je toch in het magazijn zitten als ze komt?
quote:copacabana schreef op 22 oktober 2014 @ 19:07:

Vrij nemen zou ik dan weer niet doen. Kom nou, moet het mij een vrije dag kosten omdat mijn collega's een of ander achterlijk plan bekokstoofd hebben waar ik niet achter sta?Nou inderdaad!
.....
Wat zijn jullie allemaal super preuts zeg Echt de meest rare ideeën over strippers.

Het is een geintje joh, til er niet zo zwaar aan. Zolang er geen klanten binnen kunnen lopen is het toch niet zo erg.

En nee hoor mannen gaan niet ineens aan je zitten omdat ze een stripper hebben gezien ofzo, echt .....:facepalm: Vind de reacties nogal wereldvreemd en erg biblebelt.
Een paar jaar geleden hadden wij ook zo'n leuke grap op het werk.

Ik werkte er toen net een paar weken en een paar collega's hadden zich afgezonderd tijdens dit..

Evenement. Over hen werd gepraat alsof zij saaie, preutse dames waren die zelf eens goed genomen moesten worden.

Na 2 seconden wist ik het ook. Ik wilde daar weg. Zeker toen ik zag dat er collega's waren die het stiekem filmden. Maarja.. Groepsdruk he.

Ik bleef Ongemakkelijk zitten. Mee lachend, omdat ik niet wilde afgaan.

Dat was de laatste keer dat ik iets deed op m'n werk zonder dat ik erachter stond. Nu zou ik gelijk nee zeggen en dat raad ik jou ook aan.

Bah. Ordinair leedvermaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven