Werk & Studie alle pijlers

dilemma: stripper op het werk

22-10-2014 18:23 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma, en ik wil graag jullie mening weten.

Aanstaande vrijdag is mijn baas jarig (getrouwd, maar woont apart van zijn vrouw op dit moment) en mijn collega's willen voor hem als verjaardagscadeau een stripper regelen. Baas heft altijd wel een grote bek over blonde vrouwen 'met grote tieten' maar als het er op aan komt is hij nog gewoon trouw aan zijn vrouw.

Mijn menig is gevraagd over de stripper, en ik vind het helemaal niks. Ik denk dat mijn baas enorm in de verlegenheid wordt gebracht, en daarnaast vind ik het een grens overschrijden tussen het persoonlijke en het zakelijke.

Collega's vinden het echter geweldig, en zijn flink aan het bekokstoven, met enorme voorpret. Ze hebben al een stripper gevonden, nu alleen nog de beste tijd bepalen hoe laat de dame hier op het bedrijf gaat komen.

Ik voel me ongemakkelijk. Ik ben niet preuts of zo, alhoewel ik mezelf niet zo snel in een stripclub zou zien. Ik vind al een tijdje dat het er op mijn werk wat professioneler en zakelijker aan toe zou mogen gaan, maar na wat personeelswisselingen (en gedeeltelijk ook mede door de baas) gaat het steeds meer richting 'gezellig'.

Ik zit me serieus af te vragen of ik nou zo'n zeikerd of chagarijn ben, die moeite heeft zich aan te passen aan de nieuwe norm van gezelligheid, of dat ik gelijk heb dat een stripper op het werk een grens overschrijdt.

Kan ik me drukken met een smoesje als de dame in kwestie komt, of ben ik een 'party-pooper' die niet collegiaal is en zich afzondert van de rest?

Wat vinden jullie?
There's coffee in that nebula!
Ik zou me er ook niet oké bij voelen. Als je een groepje collega's hebt die wat bevriend raken en niet elkaars baas zijn oid zou het misschien kunnen. Zo zou ik er wel moeite mee hebben.
Ik zou het ook niks vinden.

Gewoon vreselijk.

Het is wel je baas, niet je beste vriend.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo heel professioneel overkomen om als baas een grote bek te hebben over blonde vrouwen met grote tieten. Ik stel me daar een redelijk platvloerse popi jopi bij voor.

Verder zou ik me er niet heel druk om maken. Jij had hier nooit voor gekozen, maar de meerderheid wint. Ik zou me afzijdig houden van de voorbereidingen hiervan, maar niet opeens weggaan als die stripper komt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou die dag vrij nemen om er niet bij te hoeven zijn. Vreselijk, ik moet er niet aan denken.
Ik zou me er ook niet prettig bij voelen als het op mijn werk (kantoor) gebeurd. Maar het is wel eens voorgevallen in de kroeg waar ik werk, en dat was best een feestje. Maar daar is de setting natuurlijk ook anders, en we hebben destijds toestemming gevraagd aan zijn vrouw die het fantastisch vond.

Doen waar jij je goed bij voelt, altijd en overal! Succes ermee.
Cherish your past, live for today, and dream your future.
Ik vind het absoluut niet kunnen in een professionele omgeving. Bovendien zadelen ze er anderen mee op die er terecht niet van gediend zijn en niet mee willen worden geconfronteerd, zoals jij.

Als ze dan zo graag willen, dan gaan ze maar naar een striptent met z'n allen, zou mijn houding zijn. There is a time and place for everything.
Heel onprofessioneel. Maar als je niks aangeeft bij je baas, werk je er indirect aan mee.
Een beetje platvloers is het wel.
verba volant, scripta manent.
Is er een mogelijkheid voor jou om je ge hiervan letterlijk en figuurlijk te distantieren? Door je bijvoorbeeld op dat moment in een andere ruimte terug te trekken?
Wat Zoembaya zegt.
Huts!
Nee, dat kan echt niet! (Of jullie moeten in een bordeel werken)
Wat ontzettend ordinair. Het is wèrk, niet je privé-omgeving, vind het niet kunnen.

Als je collega's dat doorzetten zou ik idd vrijnemen.
Weet je de reden dat hij momenteel apart woont van zijn vrouw? Straks hebben ze issues omdat hij het altijd over blonde rondborstige vrouwen heeft bijvoorbeeld en geeft de stripper het laatste zetje tot een echtscheiding...

Ben ook erg benieuwd wat voor 'n werk je doet. Niet exact hoor, maar werk je 'gewoon' op kantoor? Of is dit een garage, bouwbedrijf of cafe bijvoorbeeld?
Zeg maar Spijker.
Waf onproffesioneel zeg! Ik zou hetzelfde hebben als jij en er inderdaad over denken hoe ik me ervan zou kunnen distantiëren.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Wat is het voor een soort bedrijf?
Wat vindt zijn vrouw van dit plan? Echt alles is er fout aan.

Een baas met grappen over dikke tieten zou ik ook korte metten mee maken trouwens. Wat een ordinair gedoe.
quote:copacabana schreef op 22 oktober 2014 @ 18:30:

Ik vind het absoluut niet kunnen in een professionele omgeving. Bovendien zadelen ze er anderen mee op die er terecht niet van gediend zijn en niet mee willen worden geconfronteerd, zoals jij.

Als ze dan zo graag willen, dan gaan ze maar naar een striptent met z'n allen, zou mijn houding zijn. There is a time and place for everything.
Dat zou bij ons absoluut niet kunnen gelukkig. Er zijn wel eens akkefietjes geweest over Playboykalenders die verwijderd moesten worden. Ze hingen open en bloot op wat ooit een mannenafdeling was, maar aangezien het bij ons geen autowerkplaats is is besloten dat dat soort versiering niet past in een professionele omgeving. Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben, niet op de barricaden gaan, maar vind wel dat als een persoon er een probleem mee heeft het hele feest niet door kan gaan.
Wat ben ik blij met jullie reacties! Ik ben dus niet gek dat ik het niet okay vind ...

Het is een verrassing voor de baas, dus hij weet van niks. De sfeer is hier redelijk informeel, hij is meer een 'meewerkend-directeur' een man die vanaf de vloer opgeklommen is tot baas.

Wat ik begrijp is dat het kantoorpersoneel (-de rest, dus) dit regelt, maar dat het de bedoeling is dat ook de jongens van de werkvloer erbij zijn .. dat gegeven vind ik ook niks. (Ik weet niet wat die jongens in hun hoofd halen als ze zo'n stripper zien, en misschien de neighing krijgen om ook aan de andere dames van kantoor te gaan zitten ...)

Misschien haal ik me teveel in mijn hoofd hoor, maar ik voel me er in ieder geval niet prettig bij!
There's coffee in that nebula!
Nee, daar zou ik ook niet aan mee werken. Wat onproffessioneel zeg. Ik kan mij daar totaal niets bij voorstellen dat dit op een kantoor ofzo gebeurd. Wat een lef ook.
Iets anders is dat veel vrouwen in die sector slachtoffer zijn van vrouwenhandel, gedwongen worden, verslaafd zijn gemaakt, noem maar op. Ik vind dat je daar als bedrijf al helemaal niet aan mee moet werken.
quote:copacabana schreef op 22 oktober 2014 @ 18:39:

Iets anders is dat veel vrouwen in die sector slachtoffer zijn van vrouwenhandel, gedwongen worden, verslaafd zijn gemaakt, noem maar op. Ik vind dat je daar als bedrijf al helemaal niet aan mee moet werken.Nu heb je het over prostitués. Een stripper is echt iets anders.
Zeg maar Spijker.
Afschuwelijk idee. Ik zou er iig niks mee te maken willen hebben.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Maar is het geen optie om je bezwaar eens uit te spreken? Zo van hé ik snap hoe jullie op het idee zijn gekomen maar dit past niet in een werkomgeving? Dat jij er niet verantwoordelijk voor wil zijn?

Trouwens ik zou niet bang zijn dat mannen van de werkvloer dan ook ineens aan je gaan zitten, en mocht dat wel zo zijn dan is een knietje en aangifte zo geregeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven