Docent zet me afwezig
dinsdag 19 maart 2019 om 11:29
Opsommige scholen denken 15-jarigen dat ze op gelijke voet staan met het personeel.naamloosjes schreef: ↑19-03-2019 07:22Ik ben toevallig docent en heb ook wel eens iemand op absent gezet. Dat kwam vooral omdat ze totaal niet luisterde, de les verstoorde en mij vervolgens uitschold op de gang. Mijn teamleider zei:zet ze maar op absent, dat heeft meer effect op ze dan de 20e gele kaart.
Nu werk ik gelukkig op een school met leerlingen die zich normaler opstellen, dus nu niet meer nodig:)
dinsdag 19 maart 2019 om 12:51
Het gaat in mijn ogen er meer om dat het onschuld was. Les bijna over, je wilt vast inpakken en automatisch telefoon checken. Misschien heeft die er alleen een blik op geworpen. Als het midden in de les was oke. Of tegen het laatste half uur. Maar de laatste 4 minuten..dan ben je gewoon een gepiekeerde docent. Wij moesten soms 10 minuten lopen naar de volgende les en pakten altijd voor de bel onze spullen in, was niet meer dab logisch. Lesgeven en les krijgen moet leuk kunnen zijn, vooral als het lessen van 2,5 uur zijn en misschien zelfs zonder pauze.
dinsdag 19 maart 2019 om 13:42
Regel is regel en het vriendje van TO is oud genoeg om dat te weten, ook al woont hij vrij noordelijk. Ik ga er ook vanuit dat hij zijn impulsen kan beheersen, dus prima dat telefoontje in zijn tas kan laten. Zo niet, dan moet hij hulp gaan zoeken.Ikkuz schreef: ↑19-03-2019 12:51Het gaat in mijn ogen er meer om dat het onschuld was. Les bijna over, je wilt vast inpakken en automatisch telefoon checken. Misschien heeft die er alleen een blik op geworpen. Als het midden in de les was oke. Of tegen het laatste half uur. Maar de laatste 4 minuten..dan ben je gewoon een gepiekeerde docent. Wij moesten soms 10 minuten lopen naar de volgende les en pakten altijd voor de bel onze spullen in, was niet meer dab logisch. Lesgeven en les krijgen moet leuk kunnen zijn, vooral als het lessen van 2,5 uur zijn en misschien zelfs zonder pauze.
Vriendje vindt dat het met 4 minuten kan, 6 anderen vinden dat het 7 minuten voor tijd al kan, 3 anderen vinden dat het 13 minuten voor tijd al kan. ER is een grens getrokken. Daar kan je je aan conformeren of niet. Doe je dat niet, dan zijn er consequenties.