Werk & Studie alle pijlers

Docententips [lege OP]

31-10-2025 20:43 156 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beantwoord.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-11-2025 04:31
Reden: OP (grotendeels) aangepast, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
98.36% gewijzigd
Rabarbara schreef:
02-11-2025 21:52
Ik lieg in elk geval niet.
Jij was toch vrachtwagenchauffeur?
"Walchelijk!"
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
Lady*Voldemort schreef:
02-11-2025 22:00
Jij was toch vrachtwagenchauffeur?
Ik vervoer kartonnen dozen. Dat begint ook met de letter 'k' net zoals kinderen. Daarnaast heb ik een dwingend rooster en zelden pauze. Precies het onderwijs dus.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
02-11-2025 22:04
Ik vervoer kartonnen dozen. Dat begint ook met de letter 'k' net zoals kinderen. Daarnaast heb ik een dwingend rooster en zelden pauze. Precies het onderwijs dus.
Ik was kleren, dat begint ook met een K. Dus eigenlijk werk ik ook in het VSO.
"Walchelijk!"
Rabarbara schreef:
02-11-2025 22:04
Maar hoe kan dat nou, in het onderwijs is iedereen na 15 uur vrij en heeft de helft van het jaar vakantie.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik begrijp niet dat mensen zo'n behoefte hebben om TO af te fakkelen.
En ik snap ook wel dat ze dan haar vragen liever weghaalt.

Volgens mij had ze een serieuze vraag over een serieus probleem.

Doet het er dan zo toe dat ze haar uren nou niet goed berekend had, en als ik het goed begreep deden haar leerlingen VSO en PO tegelijk ofzo?

Het lijkt alsof de mensen hier liever iemand het onderwijs uitjagen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Er werd pas geapenkooid n het weghalen van alle berichten hoor.
Ruin it yourself.
dreuvel schreef:
02-11-2025 22:41
Ik begrijp niet dat mensen zo'n behoefte hebben om TO af te fakkelen.
En ik snap ook wel dat ze dan haar vragen liever weghaalt.

Volgens mij had ze een serieuze vraag over een serieus probleem.

Doet het er dan zo toe dat ze haar uren nou niet goed berekend had, en als ik het goed begreep deden haar leerlingen VSO en PO tegelijk ofzo?

Het lijkt alsof de mensen hier liever iemand het onderwijs uitjagen.
Nee je hebt het niet goed begrepen.

En sommige mensen kunnen inderdaad maar beter niet in het onderwijs werken.
"Walchelijk!"
smorre schreef:
02-11-2025 02:36
Voor een docent schrijf je in elk geval wel beroerd…

Ik weet niet, wat zijn de vereisten die gesteld worden aan een docent handvaardigheid tegenwoordig?
S-Groot schreef:
02-11-2025 23:06
Ik weet niet, wat zijn de vereisten die gesteld worden aan een docent handvaardigheid tegenwoordig?
HBO, dus 4F.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
02-11-2025 22:51
Er werd pas geapenkooid n het weghalen van alle berichten hoor.
Maar het afbranden gebeurde daarvoor al.
Omdat ze zei dat ze werkt in het VSO alwaar ze 9 uren aan één stuk les moest geven ondanks haar lage Hb waarvoor geen begrip is.
Of ja, het was combi vso en po. Of ja nee, het was regulier onderwijs met een aantal leerlingen in de klas die op vso hebben gezeten. En ja nee, het zijn toch geen 9 uren. Ja, toch wel tussenuren. En oh nee, het ligt eigenlijk ook niet aan het Hb, dat is eigenlijk al weer veel beter.

Dat maakt het een beetje lastig advies te geven. Details veranderen ivm herkenbaatheid is wel gebruikelijk. Maar op deze manier werkt het niet. Ik gaf bijvoorbeeld advies om je (deels) ziek te melden als je vanwege ziekte je uren niet kan maken. Reactie: oh nee, ze was bij nader inzien toch niet ziek.

Dan raken mensen op een gegeven moment geërgerd. Ja, hoe zit het nu TO? En op dat moment haalt TO alles weg.

Als ze had geschreven: ik ben op een andere school gaan werken als docent en heb hier een aantal kinderen in de klas waarmee ik grote moeite heb. De leerlingen zijn afkomstig uit het VSO en gaan steeds over mijn grenzen. Ik merk dat het mij uitput. Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Hebben jullie tips? Dan had ze heel andere reacties gekregen.
yinna wijzigde dit bericht op 03-11-2025 07:19
Reden: aanvulling
24.37% gewijzigd
Ik snap best dat ze haar posts leeghaalt. Dat kind dat z’n hond meeneemt de klas in en die keer dat ze brand hadden gesticht achterin het lokaal, dat is nou eenmaal herkenbaar.
Yinna schreef:
03-11-2025 07:14
Omdat ze zei dat ze werkt in het VSO alwaar ze 9 uren aan één stuk les moest geven ondanks haar lage Hb waarvoor geen begrip is.
Of ja, het was combi vso en po. Of ja nee, het was regulier onderwijs met een aantal leerlingen in de klas die op vso hebben gezeten. En ja nee, het zijn toch geen 9 uren. Ja, toch wel tussenuren. En oh nee, het ligt eigenlijk ook niet aan het Hb, dat is eigenlijk al weer veel beter.

Dat maakt het een beetje lastig advies te geven. Details veranderen ivm herkenbaatheid is wel gebruikelijk. Maar op deze manier werkt het niet. Ik gaf bijvoorbeeld advies om je (deels) ziek te melden als je vanwege ziekte je uren niet kan maken. Reactie: oh nee, ze was bij nader inzien toch niet ziek.

Dan raken mensen op een gegeven moment geërgerd. Ja, hoe zit het nu TO? En op dat moment haalt TO alles weg.

Als ze had geschreven: ik ben op een andere school gaan werken als docent en heb hier een aantal kinderen in de klas waarmee ik grote moeite heb. De leerlingen zijn afkomstig uit het VSO en gaan steeds over mijn grenzen. Ik merk dat het mij uitput. Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Hebben jullie tips? Dan had ze heel andere reacties gekregen.
Dat heb ik nooit gezegd. Ik heb gezegd dat het opgelost is, lees, in het echte leven loopt nu. Ik ben jullie niks verschuldigd en ik schrik van dit pestgedrag van volwassen vrouwen.
jorchugh_jor schreef:
03-11-2025 07:34
Ik snap best dat ze haar posts leeghaalt. Dat kind dat............. het lokaal, dat is nou eenmaal herkenbaar.
Kunt u dit bericht wijzigen zodat TO niet meer herkenbaar is?
ItsMineru schreef:
03-11-2025 08:20
Dat heb ik nooit gezegd. Ik heb gezegd dat het opgelost is, lees, in het echte leven loopt nu. Ik ben jullie niks verschuldigd en ik schrik van dit pestgedrag van volwassen vrouwen.
Als je het als pesten ervaart wanneer mensen je wijzen op je inconsistentie en het feit dat dat het onmogelijk maakt je goede tips te geven (terwijl je die de eerste pagina's echt gekregen hebt) dan begrijp ik steeds meer wat er mis gaat.
Rabarbara schreef:
03-11-2025 09:46
Als je het als pesten ervaart wanneer mensen je wijzen op je inconsistentie en het feit dat dat het onmogelijk maakt je goede tips te geven (terwijl je die de eerste pagina's echt gekregen hebt) dan begrijp ik steeds meer wat er mis gaat.
Doe niet schijnheilig
Rabarbara schreef:
03-11-2025 09:46
Doe niet schijnheilig
ItsMineru schreef:
03-11-2025 09:50
Doe niet schijnheilig
Geen idee waarom je nou zo tegen mij doet. Maar je gaat je gang maar. Inhoudelijke tips wil je niet, wat je wel wilt, ik heb geen idee.
Rabarbara schreef:
03-11-2025 10:12
Geen idee waarom je nou zo tegen mij doet. Maar je gaat je gang maar. Inhoudelijke tips wil je niet, wat je wel wilt, ik heb geen idee.
Ik reageerde prima zolang jullie die gaven. Naar gedrag dit.
ItsMineru schreef:
03-11-2025 10:59
Ik reageerde prima zolang jullie die gaven. Naar gedrag dit.
Ach welnee. Je hebt je verhaal zo vaak veranderd dat werkelijk iedereen voor jan met de korte achternaam tijd en inhoud aan jou verspilt heeft.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
03-11-2025 11:19
Ach welnee. Je hebt je verhaal zo vaak veranderd dat werkelijk iedereen voor jan met de korte achternaam tijd en inhoud aan jou verspilt heeft.
Moeten jullie niet in andere topics trollen? Ik zie nu echt Gerda's met een groene bril, pittig kapsel en tuniek voor me die in een appgroep dit gedrag coordineren.
Staat je goed, dit gedrag.
ItsMineru schreef:
03-11-2025 11:54
Moeten jullie niet in andere topics trollen? Ik zie nu echt Gerda's met een groene bril, pittig kapsel en tuniek voor me die in een appgroep dit gedrag coordineren.
Zie je helemaal juist.
Je andere topic staat voor morgen op de planning.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
03-11-2025 12:18

Je andere topic staat voor morgen op de planning.
Is niet nodig hoor, dat topic wordt al vakkundig om zeep geholpen door de gezellige manier van forummen van TO zelf. Terwijl velen ook daar echt hun best doen om mee te leven en adviezen te formuleren.
"Walchelijk!"
Moet je trouwens niet gewoon werken vandaag TO?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven