Werk & Studie alle pijlers

documantaire, code rood eerwraak.

29-03-2012 22:44 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist was de documantaire code rood op NL 3. Ik vond hem erg indrukwekkend. Op Facebook ontstaat een hele discussie hierover en ik ben benieuwd of jullie hem gezien hebben en wat jullie vinden.

Ieder jaar worden in Nederland 14 eermoorden gepleegd. De Marokkaanse Sofia, Afghaanse Samira en Irakese Hayat zijn alledrie in Nederland opgegroeid, maar worden door hun familie ernstig bedreigd

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1245686
Volgens mij was het een herhaling maar blijft indrukwekkend
quote:jill92 schreef op 29 maart 2012 @ 22:44:

Ieder jaar worden in Nederland 14 eermoorden gepleegd. De Marokkaanse Sofia, Afghaanse Samira en Irakese Hayat zijn alledrie in Nederland opgegroeid, maar worden door hun familie ernstig bedreigd

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1245686

Prachtig wat een aanwinsten, zulke culturele verrijkingen in Nederland! Je kunt die mensen wel uit de Middeleeuwen halen, maar de Middeleeuwen niet uit die mensen..
quote:quattro35 schreef op 29 maart 2012 @ 22:47:

[...]

Prachtig wat een aanwinsten, zulke culturele verrijkingen in Nederland! Je kunt die mensen wel uit de Middeleeuwen halen, maar de Middeleeuwen niet uit die mensen..oeioei, nu zul je het krijgen...
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:VotesforLeo schreef op 29 maart 2012 @ 22:45:

Volgens mij was het een herhaling maar blijft indrukwekkendNee, dezelfde vrouw heeft wel eerder een soort gelijke document gemaakt. Ze spreekt nu met drie andere meiden.

[...]

Prachtig wat een aanwinsten, zulke culturele verrijkingen in Nederland! Je kunt die mensen wel uit de Middeleeuwen halen, maar de Middeleeuwen niet uit die mensen..Mwah, ik geloof niet dat ik het minder erg vind als het in een ander land dan Nederland gedaan word.

[...]

Prachtig wat een aanwinsten, zulke culturele verrijkingen in Nederland! Je kunt die mensen wel uit de Middeleeuwen halen, maar de Middeleeuwen niet uit die mensen..:puke:
quote:jill92 schreef op 29 maart 2012 @ 22:51:

[...]

Nee, dezelfde vrouw heeft wel eerder een soort gelijke document gemaakt. Ze spreekt nu met drie andere meiden.Weet ik maar die dialoog met de indiase mannen kwam me erg bekend voor
quote:VotesforLeo schreef op 29 maart 2012 @ 22:45:

Volgens mij was het een herhaling maar blijft indrukwekkendDeze documentaire is al eens geweest
wat heeft eerwraak met de middeleeuwen te maken???

volgensmij is het heel wat anders dan heksenverbrandingen en iemand aan de galg knopen...
Ik heb het net gezien. Het ontroerde mij, vooral het verhaal van Samira. Ik hoop dat de meisjes ooit in vrijheid gelukkig mogen leven.
Ik reageer even zoda tik dit topic terug kan vinden.
quote:zeeuws_mutsje schreef op 29 maart 2012 @ 22:57:

wat heeft eerwraak met de middeleeuwen te maken???

volgensmij is het heel wat anders dan heksenverbrandingen en iemand aan de galg knopen...Nou, ik vind het anders aardig in de buurt komen.
Geheel off-topic:

Kettle, leuk motto!!
"eleine, 9 uur geleden

Ik reageer even zoda tik dit topic terug kan vinden."

Same here..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:kettle schreef op 30 maart 2012 @ 07:54:

[...]

Nou, ik vind het anders aardig in de buurt komen.eerwraak is in mijn ogen gewoon een enorme hersenkronkel van een groep mensen van een bepaalde afkomst. bovendien heb je dat onder NL-ers ook... (als je aan mijn zusje komt dan sla ik je verrot)
quote:zeeuws_mutsje schreef op 30 maart 2012 @ 10:04:

[...]

eerwraak is in mijn ogen gewoon een enorme hersenkronkel van een groep mensen van een bepaalde afkomst. bovendien heb je dat onder NL-ers ook... (als je aan mijn zusje komt dan sla ik je verrot)En heksenjachten waren geen hersenkronkels?
quote:zeeuws_mutsje schreef op 30 maart 2012 @ 10:04:

[...]

eerwraak is in mijn ogen gewoon een enorme hersenkronkel van een groep mensen van een bepaalde afkomst. bovendien heb je dat onder NL-ers ook... (als je aan mijn zusje komt dan sla ik je verrot)Met het verschil dat bij eerwraak het zusje in elkaar wordt geslagen, en niet de dader...
Tolerantie® Daar knapt heel Nederland van op
Bah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven