Werk & Studie alle pijlers

Doktersassistent

04-08-2010 19:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden terug heb ik besloten om te stoppen met een lerarenopleiding voortgezet onderwijs. Ik denk namelijk dat ik na mijn 50e "op" ben als ik mijn keuze voor dit beroep doorzet.

Nu is er op HBO-niveau geen opleiding waarvan ik denk: Ja, dat lijkt me wat! Op MBO-niveau was er één opleiding die me gelijk aansprak, namelijk de opleiding voor doktersassistent.

Gelukkig heb ik rustig kunnen nadenken over deze keuze. Er is dus geen sprake van een noodoplossing, ik kan aangeven waarom mij dit beroep interessant lijkt.

Nu komt mijn uiteindelijke vraag: Hoofdrekenen is niet mijn sterkste vak. Ik ben daar erg onhandig in. Is dit heel erg? Op een ander forum wordt namelijk gezegd dat je alleen moet uitrekenen hoeveel tabletten je een patiënt moet meegeven voor bijvoorbeeld een maand. Kan iemand dit bevestigen of komt er nog meer rekenwerk naar voren in je dagelijkse werkzaamheden?

Ook heb ik afgelopen jaar geleerd dat ik erg faalanstig ben (ik weet de reden hiervan, ik heb het gevoel dat ik mezelf altijd moet bewijzen). Denken jullie dat mij dit kan belemmeren in mijn verdere loopbaan? Ik wil hier ontzettend graag aan werken, maar ik weet niet zo goed hoe.

Alvast bedankt voor de moeite.
Ik ga nu dadelijk beginnen met de opleiding secretaresse en wil daarna het medische erbij gaan doen. als het goed is ben ik dan in 1.5 jaar klaar, en kan ik ook als doktersassistent werken.

mij lijkt het ook een erg leuk beroep!
Hier nog een doktersassistente. Het is echt een heel leuk beroep. Ik vond de opleiding zelf wel meevallen qua pittigheid, maar ik had al iets voorkennis.

Ik ben ook niet goed in rekenen (ik weet soms niet eens hoe ik iets ingewikkelds uit moet rekenen op een rekenmachine *schaam*). Maar zo vaak kom je dat niet tegen en anders vraag ik het gewoon aan een collega. Dat is het fijne van collega's en het is ook erg gezellig.

Succes!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven