Werk & Studie alle pijlers

doktersassistente

16-09-2009 17:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
als alles goed gaat ga ik binnenkort op de polikliniek cardiologie werken als doktersassistente.

Ik ga 24 uur u/p werken, heeft iemand een idee wat ik dan ga verdienen?

(ik werk nu in de zorg ook 24 uur maar heb door de onregelmatigheid toeslag rond de 1200 per maand).
Beste Aafke,

Gefeliciteerd!

Als het goed is, staat in de vacature waarop je gereageerd hebt, in welke schaal die betrekking valt. Dan moet je het met de CAO in je hand uit kunnen rekenen.

Of anders bel je de afdeling personeelszaken (dat heet tegenwoordig anders denk ik...) even op.

Zij zullen je dat ook kunnen vertellen.

Sukses hoor!

Groetjes, Beter Laat
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! (Of ben je nog niet aangenomen?)

Wat je gaat verdienen kan je inderdaad beter navragen aan de PSA (salarisadministratie) van het ziekenhuis. Zij kunnen je precies vertellen hoeveel je straks verdient.

Ik ben ook doktersassistente in een ziekenhuis, maar dan op de poli dermatologie. Bij ons is het zo geregeld: op poliklinieken waar je wel medische handelingen doet verdien je meer dan op poliklinieken waar je geen medische handelingen doet. Omdat je taken daar dus verantwoordelijker zijn. Poliklinieken waar je wel medische handelingen doet zijn: chirurgie, dermatologie, gynaecologie, urologie, oogheelkunde, kaakchirurgie en KNO. Poliklinieken waar je geen medische handelingen doet zijn: cardiologie, reumatologie, interne geneeskunde, anesthesie, revalidatie en neurologie. Ik zit in schaal 40 van de CAO Ziekenhuizen. De assistentes die geen medische handelingen uitvoeren zitten in schaal 35. (De CAO kan je via Google vinden, hij staat online.)

Ik hoorde begin dit jaar op een bijscholing dat er nog wel wat verschil in zit per ziekenhuis. Zo kan het ook zijn dat je in schaal 25 of 30 terecht komt. Of ook in 40. Er is geen eenduidige richtlijn.

Hoe dan ook: veel succes!
O ja... Ik denk dat je nu wel op wat minder gaat uitkomen hoor, heb je daar ook rekening mee gehouden? Ik ga over twee weken van 32 uur naar 16-24 uur (ik heb nu nog zwangerschapsverlof en moet dan weer beginnen). Ik geloof dat ik tussen de 580 euro (op 16-urige basis) en 870 euro (op 24-urige basis) kan verdienen netto per maand. In schaal 40 dus.

Voorheen zat ik op bijna 1200 euro netto (32-urige basis). Het zal dus wel even wennen zijn!
Ik heb als doktersassistente ook op de poli cardio gewerkt, ik had daar de ECG kamer onder mijn hoede. Ik was ingedeeld in schaal 30, en verdiende 1150 voor 24 uur. Dit is zo`n 1,5 jaar geleden, er is sindsdien wat cao stijging geweest, dus het zal nu iets meer zijn.

Bij ons was het inderdaad ook zo geregeld dat je in 30 zat zonder medisch technische handelingen, en in 35 met. Nu deed ik naast de ECG kamer ook de functiekamer interne waar ik assisteerde bij botboringen en bloed afnam etc, dus waarom ik in 30 zat was mij een raadsel. Maar het scheelt allemaal net niks dus ik heb me er nooit druk om gemaakt.

Een collega op de poli zat vanwege teamleidsterfunctie in schaal 50 en zij verdiende met een 36 urige werkweek maar 250 euro meer dan ik.
(Botboringen? Jaiks! Geef mij maar open benen, wratten aanstippen, biopteren en hechten... Veel minder eng, denk ik!)
Ik zat altijd in schaal 35 op de polikliniek Plastische Chirurgie, waar je veel medische handelingen moet verrichten. Scheelt heel erg per ziekenhuis. Op basis van een 36-urige werkweek verdiende ik toen 1380 euro netto ongeveer.

Ring1981: weet je zeker dat je maximaal 870 netto overhoudt? In welke trede zit je dan?
Ik zat trouwens in de hoogste trede van schaal 30, dus periodiek 10. Soms is iets minder werken belastingtechnisch gunstiger.
Ja, dat is wat ze me hebben voorgerekend op de PSA, voor ik de keuze maakte hoeveel minder ik zou gaan werken. Omdat ik het verschil zo groot vond tussen twee en drie dagen werken qua salaris heb ik maar een tussenweg gekozen.

Hoezo dan? Zeg ik iets wat niet klopt? (Postnatale dementie misschien?)
Ik vond die botboringen wel leuk (niet voor de pt natuurlijk, maar medisch technisch). Maar we hadden weleens 'kijkers' stagiaires oid en bijna iedereen ging onderuit, die moesten dus verplicht op een stoel zitten haha. Uit het heupbot of het borstbeen wordt dan merg gehaald.
Ik vind het ook wel weinig voor gemiddeld 20 pw.
Kan trouwens ook 910 euro zijn, zit ik me nu te bedenken. Ik weet het even niet meer. Het is al in april berekend.

Ik weet niet in welke trede ik zit omdat we twee jaar geleden van schaal 35 naar schaal 40 zijn gegaan en toen hebben ze iets veranderd qua treden. En ze hebben ooit een fout in mijn eerste contract gemaakt (de overstap van jeugdschaal naar de functionele schaal verliep raar bij mij), waardoor ik ook van de ene trede naar de andere ben gegaan.

Ik kan het natuurlijk nazoeken, maar daar heb ik even nog geen zin in. Ik laat me nu maar gewoon verrassen door m'n loonstrookje in oktober, denk ik.
Ik weet al waar de schoen wringt... De zorgverzekering (IZZ) wordt maandelijks van mijn bruto salaris ingehouden voor mijn vriend èn mij. Daardoor lijkt het waarschijnlijk minder, dat klopt dus ook!
Ohhh, dat scheelt dan inderdaad een bak ja.
Ah. Kijk. Dat verklaard een hoop. Vond het anders al zo weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven