dringend advies nodig!
donderdag 29 december 2016 om 23:09
Zit je ook bij een uitzendbureau? Als je al een jaar lang nergens wordt uitgenodigd of niet aangenomen, gaat het inderdaad ergens fout en kun je wel wat hulp gebruiken. Dus ik zou me eerst inschrijven bij uitzendbureau's, en evt als daar budget voor is een soort coach in de arm nemen waar je bv samen brieven mee maakt oid. Heel lastig dit! Ik ben 4 maanden werkloos geweest en toen kelderde mijn zelfvertrouwen al flink. Laat staan een jaar.
Ik wens je heel veel succes en hopelijk brengt 2017 een leuke nieuwe baan voor je!
Ik wens je heel veel succes en hopelijk brengt 2017 een leuke nieuwe baan voor je!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
donderdag 29 december 2016 om 23:10
En ook eens met fientje over dat onbetaalde werk. Officieel mag het niet, gratis werken zonder dat dit stage vanuit school is. Maar het heeft mij wel 1 jaar extra werkervaring opgeleverd waardoor ik nu een baan heb in het vakgebied dat ik voor ogen had.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
donderdag 29 december 2016 om 23:17
Even cru gezegd je spelling is best slecht. Als je brieven ook vol fouten zitten dan snap ik dat je niet uitgenodigd wordt voor een administratieve functie (no offence), daarnaast heb je geen recht meer op studiefinanciering, je mag je zelf tegenwoordig in de schulden steken om een opleiding te mogen volgen en of dat nou verstandig is met twee kleintjes lijkt me niet.
donderdag 29 december 2016 om 23:27
quote: toch bedankt! Ik zal er zeker meer op gaan letten!GateKeeper schreef op 29 december 2016 @ 23:17:
Even cru gezegd je spelling is best slecht. Als je brieven ook vol fouten zitten dan snap ik dat je niet uitgenodigd wordt voor een administratieve functie (no offence), daarnaast heb je geen recht meer op studiefinanciering, je mag je zelf tegenwoordig in de schulden steken om een opleiding te mogen volgen en of dat nou verstandig is met twee kleintjes lijkt me niet.
donderdag 29 december 2016 om 23:30
quote:GateKeeper schreef op 29 december 2016 @ 23:17:
TO, Een brief moet je voor de zekerheid altijd na laten kijken. Ook al ben je goed met spelling, het kan zijn dat je eigen fouten niet eens ziet.
En studeren kan zeker verstandig zijn! Ook al heb je een studieschuld. Die is vaak de verwaarlozen. Ongeveer 50 euro wat je per maand betaald aan DUO. Als je met een HBO opleiding veel meer kan verdienen, is het zeker de moeite waard! Juist met 2 kleine kinderen.
TO, Een brief moet je voor de zekerheid altijd na laten kijken. Ook al ben je goed met spelling, het kan zijn dat je eigen fouten niet eens ziet.
En studeren kan zeker verstandig zijn! Ook al heb je een studieschuld. Die is vaak de verwaarlozen. Ongeveer 50 euro wat je per maand betaald aan DUO. Als je met een HBO opleiding veel meer kan verdienen, is het zeker de moeite waard! Juist met 2 kleine kinderen.
donderdag 29 december 2016 om 23:38
donderdag 29 december 2016 om 23:46
Bij 400 sollicitaties moet er toch iets óf niet helemaal goed zijn met de brieven en het cv óf de banen zijn er gewoon niet. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Nemen ze voor toerisme niet vooral hbo'ers?
Je zou je brief en cv hier geanominiseerd kunnen voorleggen en vooral zelf overwegen waarom je het werk graag wilt doen en wat je de werkgever te bieden hebt.
Succes.
Je zou je brief en cv hier geanominiseerd kunnen voorleggen en vooral zelf overwegen waarom je het werk graag wilt doen en wat je de werkgever te bieden hebt.
Succes.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
vrijdag 30 december 2016 om 00:57
Wat me opvalt in je post is je presentatie. Je bent (in de eerste plaats!) een vrouw (met twee kinderen), 'een mama van twee kindjes' klinkt alsof je jezelf alleen als moeder ziet.
Hoeveel uur wil je werken? Ben je flexibel? Heb je ervaring in de sector waarin je wil werken? Waarom zou een werkgever jou aannemen als hij ook iemand kan aannemen met een opleiding en werkervaring in de juiste richting?
Wellicht toch eens je eigen eisen bijschroeven?
Hoeveel uur wil je werken? Ben je flexibel? Heb je ervaring in de sector waarin je wil werken? Waarom zou een werkgever jou aannemen als hij ook iemand kan aannemen met een opleiding en werkervaring in de juiste richting?
vrijdag 30 december 2016 om 01:04
Tja, bij sollicitaties voor administratie komen er natuurlijk tonnen CV's toe.
Laatst hadden wij er een administratieve vacature op kantoor open staan en wij hebben zo effe 350+ CV's gezien!
De tweede dag na 't verschijnen van de vacature zaten er letterlijk al 275 CV's in de mailbox.
Dan schift je voor een heel groot stuk op ervaring.
Ik zou zelf kijken wat je jezelf nog ziet doen.
En je niet blindstaren op administratie en receptie.
Laatst hadden wij er een administratieve vacature op kantoor open staan en wij hebben zo effe 350+ CV's gezien!
De tweede dag na 't verschijnen van de vacature zaten er letterlijk al 275 CV's in de mailbox.
Dan schift je voor een heel groot stuk op ervaring.
Ik zou zelf kijken wat je jezelf nog ziet doen.
En je niet blindstaren op administratie en receptie.
vrijdag 30 december 2016 om 01:09
quote:Ciaociaociao schreef op 29 december 2016 @ 23:13:
Ja van mijn zelfvertrouwen is nog weinig over.
Het voelt vreselijk, ik ben nu dan ook heel onzeker geworden.
Ik heb gedacht om een opleiding te gaan volgen maar omdat ik een voltooide mbo al heb gedaan heb ik alleen recht op studiefinanciering als ik hbo zou doen.
Ik denk alleen dat dat te pittig is als je al 2 kindjes heb.Niet aan jezelf twijfelen en altijd in jezelf geloven. Het is voor veel mensen nu moeilijk een baan te krijgen. Het is moeilijk om sterk te blijven, maar wel doen!
Ja van mijn zelfvertrouwen is nog weinig over.
Het voelt vreselijk, ik ben nu dan ook heel onzeker geworden.
Ik heb gedacht om een opleiding te gaan volgen maar omdat ik een voltooide mbo al heb gedaan heb ik alleen recht op studiefinanciering als ik hbo zou doen.
Ik denk alleen dat dat te pittig is als je al 2 kindjes heb.Niet aan jezelf twijfelen en altijd in jezelf geloven. Het is voor veel mensen nu moeilijk een baan te krijgen. Het is moeilijk om sterk te blijven, maar wel doen!
vrijdag 30 december 2016 om 01:19
quote:Mrs_Big schreef op 30 december 2016 @ 00:57:
Wat me opvalt in je post is je presentatie. Je bent (in de eerste plaats!) een vrouw (met twee kinderen), 'een mama van twee kindjes' klinkt alsof je jezelf alleen als moeder ziet.
Dat had ik dus ook! Heel opvallend in een topic dat eigenlijk over werk zoeken gaat. Vraag me af of het tekenend is voor hoe jij je presenteert TO. Ik zou dat eens analyseren.
Verder lijkt me omscholen ook best aan te raden, de richting waar in jij je diploma hebt is bijna kansloos qua werk.
Dat had ik dus ook! Heel opvallend in een topic dat eigenlijk over werk zoeken gaat. Vraag me af of het tekenend is voor hoe jij je presenteert TO. Ik zou dat eens analyseren.
Verder lijkt me omscholen ook best aan te raden, de richting waar in jij je diploma hebt is bijna kansloos qua werk.
vrijdag 30 december 2016 om 01:23
quote:Yavanna schreef op 30 december 2016 @ 01:19:
[...]
Precies dit.
Ik heb meermaals sollicitanten aan mijn bureau gehad die het vooral hadden over werktijden (want kinderen naar school brengen), wat het beleid was als een kind ziek van de crèche gehaald zou moeten worden, vakanties tijdens schoolvakanties, weinig uren verdeeld over minimaal aantal dagen anders zien ze de kids zo weinig etc..
In plaats van wat ze kwamen brengen en halen naar ons bedrijf dus..
Nu begrijp ik dat deze zaken belangrijk zijn voor ouders die willen werken, maar om dat nou al in het eerste gesprek aan te geven?
[...]
Precies dit.
Ik heb meermaals sollicitanten aan mijn bureau gehad die het vooral hadden over werktijden (want kinderen naar school brengen), wat het beleid was als een kind ziek van de crèche gehaald zou moeten worden, vakanties tijdens schoolvakanties, weinig uren verdeeld over minimaal aantal dagen anders zien ze de kids zo weinig etc..
In plaats van wat ze kwamen brengen en halen naar ons bedrijf dus..
Nu begrijp ik dat deze zaken belangrijk zijn voor ouders die willen werken, maar om dat nou al in het eerste gesprek aan te geven?
vrijdag 30 december 2016 om 02:11
Je vist in een vijver waar veel mensen uit vissen. Ook hier komen letterlijk honderden sollicitanten op dit soort vacatures af. Spreek je bijzondere talen? Misschien kun je daar iets mee? Dus vacatures specifiek bij een bedrijf waar dit een duidelijke pre is.
Verder eens met bovenstaande feedback: jezelf 'Mamma' noemen is tegenover volwassenen nogal infantiel.
Verder eens met bovenstaande feedback: jezelf 'Mamma' noemen is tegenover volwassenen nogal infantiel.
vrijdag 30 december 2016 om 05:53
Of wellicht het roer volledig omgooien en juist zorgen dat je opvalt tussen de bergen cv's en brieven die bedrijven krijgen op administratieve functies. Niemand verplicht je om je aan het standaard formaat te houden.
Zo hebben we bij mijn vorige werkgever ook eens een Cv + motivatie gekregen in een flash filmpje. Originaliteit kan het afhankelijk van het bedrijf bijzonder goed doen.
Misschien het overwegen waard. Zorg vooral dat je eruit springt, en niet iemand tussen de stapel wordt.
Zo hebben we bij mijn vorige werkgever ook eens een Cv + motivatie gekregen in een flash filmpje. Originaliteit kan het afhankelijk van het bedrijf bijzonder goed doen.
Misschien het overwegen waard. Zorg vooral dat je eruit springt, en niet iemand tussen de stapel wordt.
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”