Duidelijkheid officiersopleiding
zaterdag 3 november 2018 om 19:55
Ik haal dit jaar mijn vwo-diploma en zit te kijken naar de officiersopleiding en wil wat meer informatie en duidelijkheid krijgen. Er zijn een paar dingen die ik niet begrijp.
1. Ik ga dan voor de lange officiersopleiding, is dat dan meteen 'de militair-wetenschappelijke officiersopleiding'?
2. Er is een selectie en ik vroeg me af wanneer de aanmeldingsdeadline was. Er werd geantwoord met 'voor welke vacature/functie?'. Wat bedoelen ze daar precies mee?
En waar staat meer informatie over die vacatures?
3. Als laatste vraag; ik ben geïnteresseerd in wiskunde en ICT. Wat zijn mogelijkheden daarbij betreft de officiersopleiding? (eventueel een functie, geen idee).
Dank
1. Ik ga dan voor de lange officiersopleiding, is dat dan meteen 'de militair-wetenschappelijke officiersopleiding'?
2. Er is een selectie en ik vroeg me af wanneer de aanmeldingsdeadline was. Er werd geantwoord met 'voor welke vacature/functie?'. Wat bedoelen ze daar precies mee?

3. Als laatste vraag; ik ben geïnteresseerd in wiskunde en ICT. Wat zijn mogelijkheden daarbij betreft de officiersopleiding? (eventueel een functie, geen idee).
Dank

zaterdag 3 november 2018 om 20:23
Vergeten in de post te zetten; 17 januari is de open dag voor deze opleiding, echter 9 maanden van te voren (september) moet je solliciteren. Dat is januari, waarop ik vroeg of dat wel uitkwam qua inschrijvingstijd. "Welke functie/opleiding" was weer het antwoord.
zaterdag 3 november 2018 om 20:24
Die voorlichting is misschien dus te laat voor de inschrijvingsdeadline. Dat vroeg ik en kreeg tevens als antwoord: 'voor welke functie'?Caitriona* schreef: ↑03-11-2018 20:19werkenbijdefensie.nl
Volgend weekend zijn de voorlichtingsdagen.
Gaan! Samen met je ouders.

zaterdag 3 november 2018 om 20:29
En als jij dan antwoordt “de opleiding tot officier”, dan zeggen zij.....??

zaterdag 3 november 2018 om 20:29

zaterdag 3 november 2018 om 20:32
Die vraag kan je zelf beantwoorden.
Officier Zeedienst
Officier ICT
Officier Luchtverkeersleiding
enz. enz.
Zie: https://werkenbijdefensie.nl/vacatures/vwo
zaterdag 3 november 2018 om 20:37
Ik wilde niet dom overkomen, waarna ik in deze topic dom overkom.Lady_Vintage schreef: ↑03-11-2018 20:29En als jij dan antwoordt “de opleiding tot officier”, dan zeggen zij.....??
zaterdag 3 november 2018 om 20:38
Dit is goede informatie en nu vraag ik me af; zijn dit allemaal aparte officiersopleidingen? Of is dit een extra ding bovenop een standaard opleiding.Caitriona* schreef: ↑03-11-2018 20:29De informatie staat hier:
https://werkenbijdefensie.nl/vacatures/vwo
zaterdag 3 november 2018 om 20:46
Ja die zijn apart, dus je kiest er een daar solliciteer je op en dan schrijf je je in voor de bachelor opleiding.
Officier is namelijk geen beroep, het is een rang. Je bent officier ergens in.

zaterdag 3 november 2018 om 20:49
Lieverd, je kan toch zelf de teksten lezen?
Bijvoorbeeld:
Voor Officier Vlieger doe je eerst vier jaar de Koninklijke Militaire Academie (KMA) in Breda
en daarna 3 jaar opleiding tot vlieger.
Dit kan je lezen op de website van Defensie.
Op die manier staat er bij elke vacature de relevante opleidingsinformatie.
zaterdag 3 november 2018 om 20:51
Er zitten een paar echt toffe gebieden bij. Nu vraag ik me af of ik eerst naar de open dag kan voordat ik me inschrijf en niet te laat ben voor de selectie.florence13 schreef: ↑03-11-2018 20:46Ja die zijn apart, dus je kiest er een daar solliciteer je op en dan schrijf je je in voor de bachelor opleiding.
Officier is namelijk geen beroep, het is een rang. Je bent officier ergens in.

zaterdag 3 november 2018 om 20:54
Zoals mijn voorganger ook zei, je moet natuurlijk ook zelf lezen. Je moet solliciteren op de functie, daar is geen open dag voor. Je kunt wel naar de open dag van de opleiding.
Je stelt dat je niet dom over wil komen, en dat is mooi, maar nu lijk je wel een beetje lees-lui
zaterdag 3 november 2018 om 20:57
I know, maar de selectie voor sommige functies beginnen al heel vroeg en aanmelden moet dan ook erg vroeg.florence13 schreef: ↑03-11-2018 20:54Zoals mijn voorganger ook zei, je moet natuurlijk ook zelf lezen. Je moet solliciteren op de functie, daar is geen open dag voor. Je kunt wel naar de open dag van de opleiding.
Je stelt dat je niet dom over wil komen, en dat is mooi, maar nu lijk je wel een beetje lees-lui
zaterdag 3 november 2018 om 20:57
Officier ICT manager en Officier ICT.
zaterdag 3 november 2018 om 21:04
Ik ga al naar de opendag en al mijn domme vragen zijn al beantwoord. Het enige wat ik nu nog uitzoek is of ik eerst naar de open dag kan en daarna nog op tijd ben om in te schrijven. omdat je 9 maanden van te voren moet solliciteren.Stampertje12 schreef: ↑03-11-2018 20:58Voordat je kunt solliciteren moet je volgens mij een voorlichtingsdag bezoeken. Ik denk dat dat in jouw geval geen onnodige luxe is aangezien je geen enkel idee hebt...

zaterdag 3 november 2018 om 21:10
Zo te zien moet je voor sommige vacatures al 9 maanden van tevoren solliciteren. Zoals voor Officier Vlieger. Daarbij moet je in december 2018 solliciteren om in september 2019 te kunnen beginnen.
Bij Officier ICT staat die bepaling niet in de tekst.
Voor uitsluitsel: contact opnemen met Defensie.

zaterdag 3 november 2018 om 21:11
Nee, eerst solliciteren naar functie, dan naar open dag opleiding.
zaterdag 3 november 2018 om 21:38