Werk & Studie alle pijlers

Duidelijkheid officiersopleiding

03-11-2018 19:55 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haal dit jaar mijn vwo-diploma en zit te kijken naar de officiersopleiding en wil wat meer informatie en duidelijkheid krijgen. Er zijn een paar dingen die ik niet begrijp.

1. Ik ga dan voor de lange officiersopleiding, is dat dan meteen 'de militair-wetenschappelijke officiersopleiding'?

2. Er is een selectie en ik vroeg me af wanneer de aanmeldingsdeadline was. Er werd geantwoord met 'voor welke vacature/functie?'. Wat bedoelen ze daar precies mee? :facepalm: En waar staat meer informatie over die vacatures?

3. Als laatste vraag; ik ben geïnteresseerd in wiskunde en ICT. Wat zijn mogelijkheden daarbij betreft de officiersopleiding? (eventueel een functie, geen idee).

Dank
Ga liever eerst maar een bachelor halen en een beetje volwassen worden en werken aan zelfstandigheid en (leren) initiatief nemen. Zoals je nu overkomt ga je het niet redden op t Kasteelplein. Als HBO-er zijn er verkorte trajecten (ook officier). Scheelt veel tijd en redt je het niet in de opleiding (en dat zijn er best nog wat), dan kun je met je diploma ook nog in de burgermaatschappij prima aan de slag.
Bel ze morgen gelijk even om te vragen of je nog op tijd bent met solliciteren na de open dag.
Zoals al eerder vermeld hierboven, het lijkt met echt beter voor je als je eerst eens voor jezelf uitmaakt wat je nu precies wil. Je komt nogal onzeker over en met die instelling ga je het echt niet redden met de opleiding. Sterker nog, je zal niet eens worden aangenomen voor de opleiding.
Het komt over alsof je hebt gehoord dat iemand officier is en dat wel interessant vond klinken. Maar volgens mij heb je echt geen benul wat het inhoud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven