Werk & Studie alle pijlers

Duitse en Franse muziek

07-10-2009 13:28 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik probeer mijn Duits en Frans weer wat af te stoffen en de ervaring leert dat anderstalige liedjes op mijn mp3 speler of op de achtergrond terwijl ik aan het werk ben goed helpen daarmee.

Wie heeft er tips voor Duitse en Franse muziek?

Ik vind bijna alles leuk behalve hardrock, metal, etc. (dus geen Rammstein )

Ik luister graag naar hiphop, soul, pop, ballads, fado, Rowwen Hèze, salsa, eigenlijk vanalles dus. Maar ken je de Franse of Duitse Marco Borsato, geef me dan alsjeblieft ook zijn naam!!!

Ook levenslied is welkom, schlagers en chansons dus !

Kom maar op! Ik ben benieuwd!

Oh en als je er een youtube clipje ofzo bij kan plakken kan ik meteen checken of ik het wat vind, voor ik de hele cd ga downloaden (ik heb supersloom internet en dat duurt dus ongeveer een dag).
Ik vind zelf Indochine (is wel oud) een leuke groep. Hun teksten zijn wel erg poetisch soms, dus dat is niet handig.

Marc Lavoine heeft hele duidelijke teksten.

Dat is voor Frans

Voor Duits vind ik Herbert Groenemeyer wel leuk.

Wat er tegenwoordig leuk is weet ik eigenlijk niet.
Cum non tum age
Ruilen tegen goede spaanse muziek?

Ehm... Ramstein, Tic Tac Toe, Nena... ik ken niet zoveel Duits.

Frans: Manau (la tribu de tana) vind ik wel leuk. Verder heb ik voor mijn eindexamen vroeger Celine Dion en Patrick Bruel geluisterd, maar das wel een beetje oud en ehm... cliché.

Succes!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Je kunt ook online radio luisteren in Frans of Duits en daar wellicht wat leuke hits van meepikken.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
duits

-ich und ich

-wise guys (acapella)

als me nog meer te binnen schiet meld ik me
Peter Fox, voor Duits..

En hoe heet die franse band ook al weer..
voor Duits:

wir sind helden

tocotronic
Oh ja, Noir Desir voor pop/rock en MC Solar.. voor hiphop

Ook mooi, Gainsbourg..chanson achtig + wat kreunnummers (maar geweldigeteksten)
Ellen ten Damme zingt ook in het Duits
frans: Camille ; au port.. heel mooi nummer.. de rest van de cd ken ik niet..
oh ja, wir sind helden, is ook leuk (bitte gib mir nur ein O?)
Les negresses vertes is 1 van mijn favoriete frans bands

(ik had ook alles in 1 bericht kunnen zetten maar ik bedenk steeds weer iets)
Duits: Xavier Naidoo: http://www.youtube.com/watch?v=XWXirnidigw
Kyteman heeft wat franstalige nummers volgens mij.

En verder ben ik dol op ouderwetsche Franse chansons, hahaha. Maar vraag me ernstig af of je daarop zit te wachten. Vaak wel makkelijk om te vertalen en te begrijpen door het niet al te snelle tempo.
Duits: Wir Sind Helden (Wenn es passiert).
Peter Fox voor superleuke Duitse muziek.

Wende Snijders en Manau voor de Franse muziek.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ha GW, ik wilde je deze link doorsturen, maar zie dat je je weg al gevonden hebt, hahaha.
Kijk eens op bol.com. Daar kun je zoeken op franse verzamelcd's en meteen een stukje luisteren. Dan heb je in ieder geval meteen een rijtje chansons bij elkaar.
Einsturzende Neubauten!

(of is dat te bruut :p)
Hoi Marg,

Als jet je om goed verstabare duitse teksten gaat die ook vaak nog een verhaal vertellen, dan zou je op zoek kunnen gaan naar Reinhard Mey (die trouwens ook franse liedjes heeft) of Udo Jürgens. Die zijn al wat ouder maar vooral de liedjes van 20 jaar geleden vind ik best mooi. Ja, ik weet dat dat niet hip is

Wir sind Helden, Rosenstolz en eigenlijk alle jonge Duitstalige bands vind ik mooi, maar zij hebben vaak erg poetische teksten waarvan vaak ook niet eens de bedoeling is dat je ze letterlijk snapt. Wel mooi.
Combinatie Franstalig en een beetje Duitstalig: Patricia Kaas. Achternaam klinkt Nederlands, maar ze is Française, afkomstig uit de Elzas, ze is daarom tweetalig Frans en Duits.
Fünf Minuten vor zwölf

Mein Berlin
quote:Polleke1978 schreef op 07 oktober 2009 @ 13:46:

Ha GW, ik wilde je deze link doorsturen, maar zie dat je je weg al gevonden hebt, hahaha.

Yep, maar ik vind sommige duitse muziek zo mooi dat die best een beetje gepromoot mag worden!

Ik zal thuis mijn cd-kast nog even doorkijken (ben altijd erg slecht in bandnamen onthouden).

Maar herbert grönemeyer is ook mooi, zoals hierboven al vermeld, (en van bijv. zijn lied 'der Weg' heb je ook al direct de vertaling van guus meeuwis (klopt weliswaar niet woordelijk).

Je weet wel wat je vraagt he? Aan de apres ski koningin ..
Ik vind Jacques Brel heel mooi frans zingen.. Ook een leuke franse band: BB Brunes.
pluk de dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven