Duitse en Franse muziek
woensdag 7 oktober 2009 om 13:28
Hoi allemaal, ik probeer mijn Duits en Frans weer wat af te stoffen en de ervaring leert dat anderstalige liedjes op mijn mp3 speler of op de achtergrond terwijl ik aan het werk ben goed helpen daarmee.
Wie heeft er tips voor Duitse en Franse muziek?
Ik vind bijna alles leuk behalve hardrock, metal, etc. (dus geen Rammstein )
Ik luister graag naar hiphop, soul, pop, ballads, fado, Rowwen Hèze, salsa, eigenlijk vanalles dus. Maar ken je de Franse of Duitse Marco Borsato, geef me dan alsjeblieft ook zijn naam!!!
Ook levenslied is welkom, schlagers en chansons dus !
Kom maar op! Ik ben benieuwd!
Oh en als je er een youtube clipje ofzo bij kan plakken kan ik meteen checken of ik het wat vind, voor ik de hele cd ga downloaden (ik heb supersloom internet en dat duurt dus ongeveer een dag).
Wie heeft er tips voor Duitse en Franse muziek?
Ik vind bijna alles leuk behalve hardrock, metal, etc. (dus geen Rammstein )
Ik luister graag naar hiphop, soul, pop, ballads, fado, Rowwen Hèze, salsa, eigenlijk vanalles dus. Maar ken je de Franse of Duitse Marco Borsato, geef me dan alsjeblieft ook zijn naam!!!
Ook levenslied is welkom, schlagers en chansons dus !
Kom maar op! Ik ben benieuwd!
Oh en als je er een youtube clipje ofzo bij kan plakken kan ik meteen checken of ik het wat vind, voor ik de hele cd ga downloaden (ik heb supersloom internet en dat duurt dus ongeveer een dag).
woensdag 7 oktober 2009 om 14:22

woensdag 7 oktober 2009 om 14:36
woensdag 7 oktober 2009 om 14:37
Oh, en dat de teksten poëtisch zijn geeft niet, als het maar verstaanbaar is, dus gewoon gearticuleerd zeg maar. Ik luister altijd automatisch naar songteksten, vooral als ik een liedje vaker hoor, en dan komt er een moment waarop ik alles begrijp behalve een paar zinnen ofzo, dan ga ik het opzoeken, nouja, en zo leer ik dus ongemerkt veel bij!

woensdag 7 oktober 2009 om 14:40
quote:Ine schreef op 07 oktober 2009 @ 14:36:
Maar wat jij wilt
:
Rote Pferd - Markus Becker
Andrea Berg - Du hast mich...
En mijn persoonlijke topper, op zuipavonden sta ik meestal met vriendinnen op tafels/barren/stoelen/waar dan ook dit keihard te zingen.
En oke, ik heb ook serieuze bijdrages natuurlijk..
Christina Stürmer Zij was nr. 2 bij de Oostenrijkse Idols en doet het nu heel goed, maakt leuke nummers
Die Ärzte - Lasse Redn - Ik vind niet alles van ze leuk, het is me iets te duits, zeg maar
Ich und Ich - so soll es bleiben
Xavier NaidooEn nu zijn er nog wat die wel ergens in mijn hoofd zitten, maar dan weet ik de zanger niet.. Misschien komt het nog weer boven.
Maar wat jij wilt

Rote Pferd - Markus Becker
Andrea Berg - Du hast mich...
En mijn persoonlijke topper, op zuipavonden sta ik meestal met vriendinnen op tafels/barren/stoelen/waar dan ook dit keihard te zingen.
En oke, ik heb ook serieuze bijdrages natuurlijk..
Christina Stürmer Zij was nr. 2 bij de Oostenrijkse Idols en doet het nu heel goed, maakt leuke nummers
Die Ärzte - Lasse Redn - Ik vind niet alles van ze leuk, het is me iets te duits, zeg maar
Ich und Ich - so soll es bleiben
Xavier NaidooEn nu zijn er nog wat die wel ergens in mijn hoofd zitten, maar dan weet ik de zanger niet.. Misschien komt het nog weer boven.
woensdag 7 oktober 2009 om 14:55
quote:robo schreef op 07 oktober 2009 @ 14:22:
[...]
Da's Belgisch Frans
Vreselijk accent, maar prachtige stem.
Dit is mijn favoriete liedje van Brel Sur la Place - Brel
Heeft hij echt een erg Belgisch accent? Ja dat hoor ik dan weer niet, ik dacht dat hij wel aardig ABF zong. Ik vind dat hij zo'n mooie 'rrrrrrrrrrr' heeft.
Ik vind Le Chanson des Vieux Amants echt een prachtig lied.
[...]
Da's Belgisch Frans
Vreselijk accent, maar prachtige stem.
Dit is mijn favoriete liedje van Brel Sur la Place - Brel
Heeft hij echt een erg Belgisch accent? Ja dat hoor ik dan weer niet, ik dacht dat hij wel aardig ABF zong. Ik vind dat hij zo'n mooie 'rrrrrrrrrrr' heeft.
Ik vind Le Chanson des Vieux Amants echt een prachtig lied.
pluk de dag

woensdag 7 oktober 2009 om 15:01
Ja, echt. Wij hebben een hele tijd een hele leuke groep arbeiders in het dorp gehad (waaronder de bauleiter) en die waren nogal van de schlager enzo. Een aantal speelden ook zelf in zo'n Tiroler setje, met een trekharmonica ofzo.
En ja, toen werden echt de meest afschuwelijke nummers gespeeld en avond aan avond. Toen is de traditie van afschuwelijkenummersmeezingen begonnen. We hebben in het cafe zelfs een afschuwelijkenummersplaylist gemaakt, voor het geval we in the mood zijn.. Het is best triest hier wel. Eigenlijk.
Dit soort 'hits', zeg maar..
Zillertaler Schürzenjäger
Ja, heel triest.
En ja, toen werden echt de meest afschuwelijke nummers gespeeld en avond aan avond. Toen is de traditie van afschuwelijkenummersmeezingen begonnen. We hebben in het cafe zelfs een afschuwelijkenummersplaylist gemaakt, voor het geval we in the mood zijn.. Het is best triest hier wel. Eigenlijk.
Dit soort 'hits', zeg maar..
Zillertaler Schürzenjäger
Ja, heel triest.