Werk & Studie alle pijlers

Eeuwige student?

23-03-2010 14:35 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 24 en sta op het punt mij in te tekenen voor een studie van 2 jaar. Dat betekent dat ik 26 ben als ik klaar ben met studenren.

Ergens vind ik dat toch een beetje oud. Misschien wel te oud? Ik heb dan al wel de nodige ervaring, ook met stages e.d. maar het bracht me vandaag opeens aan het twijfelen.

Meer mensen ervaring met lang studeren? Ook wel eens het gevoel gehad dat je te oud werd? Ook richting werkgevers?
Vind je het zelf erg? Lijkt me het belangrijkste criterium.

Was zelf ouder dan jij bij mijn afstuderen (2 studies gedaan). Voordeel is dat je vaak wat meer levenservaring en werkervaring (al dan niet relevant) hebt t.o.v. jonge student. Nadeel is dan een jonkie met weinig (relevante) ervaring en dezelfde studie goedkoper is en vaak wat flexibeler want nog geen kinderen. Zijn vaak wat makkelijker te "kneden".

Zou er niet zo'n probleem van maken. Je bent toch pas 26 bij je afstuderen. Je moet toch tot je 67e
Wel nee doe niet zo gek, zo lang je kan studeren moet je dat lekker doen als je dat leuk vind. Een vriendinnetje van mij was 28 dat ze weer ging studeren. Beter doorleren en iets doen wat je echt leuk vind dan gaan voor minder! Succes AM!!
Nee joh! Besef je wel dat je zeker tot je 67e moet werken? Da's nog zo'n 40 jaar als je 28 bent en afgestudeerd. Vooral doen hoor, nu je de kans nog hebt en er zin in hebt.
Welnee, 26 is nog harstikke jong. Lekker doen!
Ik ben 24 en studeer af als ik 25 ben. Hoor van heel veel stagebedrijven juist dat ze dit als een plus zien. Omdat je wat meer levenservaring hebt.

In welke richting ga je een nieuwe studie doen?

Succes!! En geniet ervan :-D
Ik sluit me aan bij wat iedereen hier zegt. Gewoon doen! Ik ben ook 27 als ik klaar ben. (Als het goed is..)
pepsicoooooooooola!
Nee joh, helemaal niet erg! Juist goed dat je nog een opleiding gaat doen. Onder "eeuwige student" versta ik mensen die heel lang studeren, maar nooit iets afmaken.
Gewoon doen! Zoals het er nu naar uit ziet studeer ik ook op mijn 25e af. Ondertussen heb ik wel al een bak werkervaring opgedaan en een brede opleiding. Dat valt zeker goed in de smaak bij toekomstige werkgevers.
Hier ook. Ik heb echt vanalles gedaan. (theateropleiding, pabo, kunstacademie, nu toch weer pabo). Ik ben ook op mijn 26e klaar. Ik ben wel ouder dan mijn klasgenoten, maar ik merk wel dat ik nu veel meer weet dan toen ik de eerste keer pabo deed. Gewoon doen!
Ken genoeg mensen die met 26 hun eerste studie (nog niet) afgerond hebben.

Al dan niet met veel interessante nevenactiviteiten. Ik denk dat het wel meevalt. Tenzij je er zelf moeite mee hebt, of er financieel door in de problemen raakt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Herkenbaar dilemma! Ik ben 24, over een maandje afgestudeerd en zit er ook aan te denken om nog een studie te gaan doen. Zie ook mijn post 'van wo naar hbo-v'. Wat ze tegen mij zeggen, zou ik daarom ook tegen jou willen zeggen: gewoon doen waar JIJ je het prettigst bij voelt!:) (al snap ik als geen ander dat dat soms niet meevalt!)
Ik ken verschillende mensen die pas toen ze achterin de twintig waren begonnen zijn met studeren, dus bijna 10 jaar "achterlopen" en daar zo op het oog geen problemen van hebben ondervonden.

Ik zou liever op mijn 24ste of 26ste nog beginnen met een studie, dan op mijn 18e begonnen zijn met geschiedenis en op mijn 27ste nog niet klaar zijn (die mensen ken ik ook).
Ik ben 27 als ik klaar ben. Dus je bent absoluut niet oud.

Zit er nog aan te denken om nog een studie van 2 jaar erachteraan te plakken.

Mijn schoonvader van in de 60 vind het leuk om te studeren dus gewoon doen!
Nee echt?
Nou, je ziet het: je bent helemaal geen uitzondering! Ben zelf bezig met mijn laatste jaar (thank god, want 8 jaar non-stop studie is toch best lang), heb dan twee studies afgerond. Ben 25,5 als ik klaar ben.

Zelf vind ik dat helemaal niet oud, maar soms voel ik wel de druk. Zou het wel leuk vinden om voor mijn 30e aan kinderen te beginnen, maar wil ook eerst werken en wat kapitaal opbouwen. En dan moet het studentenflatje nog worden ingeruild voor een (koop)huisje. Achja, in 5 jaar kan vast heel veel gebeuren!

Frans Bauer zei het al: gewoon doen! ;)
Ik vind 24 niet oud om (weer) te gaan studeren. Maar dat komt misschien ook een beetje omdat ik zelf op m'n 23e aan een vierjarige studie begon.

Zit je straks tussen de kersverse schoolverlaters? Met hen zul je misschien minder raakvlakken hebben. Dat had ik iig wel, maar 't is ook persoonlijk wat je daarmee doet. Vond het zelf niet zo'n punt. Kwam er tenslotte om te leren en niet (in de eerste plaats) voor de gezelligheid. En bij de meeste studies zie je wel meer mensen die eerst wat anders hebben gedaan, daar heb je dan misschien meer aansluiting mee.

En ik zou zeker niet bang zijn om straks "oud" te zijn als je de arbeidsmarkt op komt. Weet niet in wat voor hoek je zit, maar vaak is het best een pré om iets meer levenservaring te hebben (26 is nog steeds jong hoor ).
Gewoon gaan studeren!! Ben zelf 27 en heb pas in september mijn studie afgemaakt.

Was zelf bang dat de banen inderdaad niet voor het oprapen lagen (crisis, leeftijd). Maar dit viel alles mee. Heb echt een superleuke baan gevonden met doorgroei mogelijkheden.

Zij namen mij ook aan door mijn leeftijd. Meer levenservaring en wat meer assertief.
Allereerst, nee, je bent helemaal niet te oud!!!

En dan ten tweede, waarom ga je niet eerste een paar jaar werken? Dan heb je zo veel meer aan je tweede studie (is mijn eigen ervaring).
Als je 40 bent lach je je krom dat je nu denkt dat 26 te oud is. Man, er zijn mensen die als ze 40 zijn nog opnieuw gaan studeren. Ik heb twee studies gedaan en was ook 26 toen ik definitief afstudeerde. Echt, op je werkzame leven gerekend (met nog ruim 40 jaar te gaan) is dat een leeftijd van niks.
In mijn klas zitten klasgenoten van 26/27/29/29 echt niet raar hoor!
Ik was 30 toen ik afstudeerde...nu volgend dilemma; is 33 te oud om te beginnen met promoveren??
Ach ik was boven de dertig toen ik een HBO ging doen en daarna een WO. Ben nu 40+ en doe mijn tweede WO. En wil voor mijn 50ste (zal wel rond mijn 50ste worden) promoveren.

Dus je bent nooit te oud om te leren :-)

Doe het wel allemaal in deeltijd hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven