Eigen wolwinkel starten.
woensdag 24 januari 2018 om 22:40
donderdag 25 januari 2018 om 14:12
Action garen is zeer slecht vind ik , betaal liever wat meer voor garen .
Online is leuk maar dan moet je wel precies weten wat je wil kleur kan ook nogal eens afwijken dan op me s berm bv.
Ik ga het liefst naar een fysieke winkel maar wel een met ruime openingstijden , geen zin om een afspraak te moeten maken .
donderdag 25 januari 2018 om 14:54
Het zijn hersenspinsels... wat ik heb. Ik mis spullen in de winkels hier. Online koop ik ook liever niet en niets over de wibra zeeman en action. Maar de kwaliteit verschilt als het hier vandaan komt. Neemt niet weg dat er soms simpelweg geen budget is voor ander garen. Wat ik volledig snap.
Ikzelf ben goed onderhouden wat betreft haken breien etc. Dus kan zeer zeker workshops gaan geven. Mocht daar animo voor zijn.
Misschien droom ik er wel te romantisch over... hahaha
Ikzelf ben goed onderhouden wat betreft haken breien etc. Dus kan zeer zeker workshops gaan geven. Mocht daar animo voor zijn.
Misschien droom ik er wel te romantisch over... hahaha
donderdag 25 januari 2018 om 15:13
Concreet: wát mis je in die regio? Bepaalde merken, materialen? Ben jij daarin de enige, of zijn er meer mensen die dat missen?-sidonia- schreef: ↑25-01-2018 14:54Het zijn hersenspinsels... wat ik heb. Ik mis spullen in de winkels hier. Online koop ik ook liever niet en niets over de wibra zeeman en action. Maar de kwaliteit verschilt als het hier vandaan komt. Neemt niet weg dat er soms simpelweg geen budget is voor ander garen. Wat ik volledig snap.
Natuurlijk mag je dromen, niks mis mee. Maar wees wel realistisch in wat je uiteindelijk wilt bereiken.
donderdag 25 januari 2018 om 15:21
Heel eerlijk, ik heb het idee dat je er veels te makkelijk over denkt.
Alsof je het er zo wel even bij gaat doen. Het is geen winkeltje spelen.
Als je er zo makkelijk over denkt is het gedoemd te mislukken.
Je moet er wel echt voor willen gaan en niet even voor er bij doen.
Als je het gewoon leuk vind om je kennis over te dragen via workshops kun je dan niet vanuit huis leuke workshops gaan geven?
Als je het gewoon leuk vind om je kennis over te dragen via workshops kun je dan niet vanuit huis leuke workshops gaan geven?
donderdag 25 januari 2018 om 15:23
Dit en bedenk creatief zijn is wat anders dan ondernemer zijn.Eloise_Xennakiss schreef: ↑25-01-2018 15:21Heel eerlijk, ik heb het idee dat je er veels te makkelijk over denkt.
donderdag 25 januari 2018 om 15:55
donderdag 25 januari 2018 om 16:16
http://www.kreadoe.nl/nl-NL/Bezoeker.aspx
Ben je al eens op deze beurs geweest in Utrecht?
Daar word ontzettend veel wol en alle aanverwanten verkocht. Bobbi Eden zat daar laatst ook haar haakboek te promoten en te signeren
Ben je al eens op deze beurs geweest in Utrecht?
Daar word ontzettend veel wol en alle aanverwanten verkocht. Bobbi Eden zat daar laatst ook haar haakboek te promoten en te signeren
donderdag 25 januari 2018 om 17:16
Probeer het gewoon, je kan online beginnen en dan merk je vanzelf hopelijk wel waar behoefte naar is. Ik ben zelf iemand die zich altijd laat afschrikken door commentaren als er is al teveel concurrentie etc met als gevolg het bekende laat maar. Als dit je leuk lijkt doe er onderzoek naar en probeer het gewoon.
donderdag 25 januari 2018 om 17:26
Ik denk dat je echt te makkelijk denkt over een winkel als je het er wel even naast gaat doen. Ik lees ook niet echt een passie voor retail maar voor een passie voor breien en je wil dingen te verkopen is vooral uit je eigen wens die spullen tot je beschikking te hebben. Maar misschien zie ik dat verkeerd hoor. Als je er niet 100% voor wil gaan moet je er helemaal niet aan beginnen.
Ik ken een wolwinkel die er al een jaar of 30 zat maar ondanks dat het winkelcentrum groeide en floreerde de afgelopen jaren konden zij het hoofd niet meer bovenwater houden en zijn gestopt. De online concurrentie is gewoon te groot en de huur van winkelpanden is vaak enorm hoog.
Ik ken een wolwinkel die er al een jaar of 30 zat maar ondanks dat het winkelcentrum groeide en floreerde de afgelopen jaren konden zij het hoofd niet meer bovenwater houden en zijn gestopt. De online concurrentie is gewoon te groot en de huur van winkelpanden is vaak enorm hoog.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
donderdag 25 januari 2018 om 17:56
Kofferbak verkopen op campings?
In de zomer hebben ze dat in bepaalde delen van Nederland.
Kost per auto en persoon een bedrag om er op een bepaalde datum te staan.
Geen idee of je ook wol kwijt kan, maar in combinatie van online winkel en laten zien van de kleuren en afhalen van de koopwaar. (* Ik fantaseer er ook maar op los. *)
Kan je op gaan zoeken of er zoiets is.
In de zomer hebben ze dat in bepaalde delen van Nederland.
Kost per auto en persoon een bedrag om er op een bepaalde datum te staan.
Geen idee of je ook wol kwijt kan, maar in combinatie van online winkel en laten zien van de kleuren en afhalen van de koopwaar. (* Ik fantaseer er ook maar op los. *)
Kan je op gaan zoeken of er zoiets is.
donderdag 25 januari 2018 om 18:54
Daarom moet je je denk ik juist onderscheiden in je assortiment. Ja, de Action verkoopt breiwol, maar dat is allemaal acryl en andere synthetische rommel. Echt mooi breigaren van natuurlijke materialen vind je in de betere wolwinkeltjes.
donderdag 25 januari 2018 om 20:38
Ja, zij hebben echt een mooie collectie. Ik ben nog nooit in hun winkel geweest, maar ken ze van beurzen.
Volgens mij leeft die winkel voornamelijk van online verkoop.
donderdag 25 januari 2018 om 20:59
De wolwinkel waar ik kom is een drukbezochte stek. Er is een stamtafel waar je aan kunt schuiven voor een ochtend samen handwerken, ze breien/haken daar ook voor maatschappelijke initiatieven. Bereiken hiermee de lokale krant. 's Avonds worden er workshops gegeven, soms met bekende namen of snuiten uit creatief wol-land. Er is een breed aanbod van toegankelijk acryl en katoen tot duurdere wol(mengsels). En daarnaast flink wat fournituren. Als ik iets zoek, kan ik het er vaak vinden. Ze zijn zeer actief op sociale media. De eigenaresse herkent me als vaste klant en groet me op straat.
Die toon zou ik je adviseren als je een wolwinkel wil starten. Genoeg dertigers om me heen die handwerken. En ook open staan voor een workshop kabels breien of plantenhanger macrame-en.
Die toon zou ik je adviseren als je een wolwinkel wil starten. Genoeg dertigers om me heen die handwerken. En ook open staan voor een workshop kabels breien of plantenhanger macrame-en.
Hips, hopsakee en pierlala.