Werk & Studie alle pijlers

Einde contract en CWI: Hoe zit het nou?

13-08-2009 12:46 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn vakantie al te horen gekregen dat mijn contract per 1 nov niet verlengd word.

Maar nu vraag ik me af Wat als ik niet op tijd een nieuwe baan vind? Kan ik dan een WW krijgen? (wel handig met hypotheeklasten enzo)

Ben ik verplicht om me in te schrijven bij het CWI? Ben ik dan ook verplicht om allerlei baantjes aan te nemen als ik zelf niets kan vinden? Moet ik solliciteren? (doe ik wel maar verantwoording afleggen zou ik erg van balen) Geldt contact via een uitzendbureau ook als solliciteren? En heb ik uberhaubt wel recht op WW als mijn partner wel een fulltime baan heeft?

Ik kom er niet uit.

Dank voor wie mij wil helpen.
Hoe wordt het ww-loon berekend? Volgens mij doen ze dat op basis van je jaarloon, maar ik heb de afgelopen jaren een seizoens-contract gehad. Als ik dat uitreken kom ik op het luttele ww-maandbedrag van maar liefst ¤400.

Wordt dat bedrag aangevuld tot het minimumloon? Of kom je dan ook voor een deel in de bijstand te zitten?

Wat een oerwoud, die WW
Ha allen,

Kunnen jullie me helpen?

Na een flinke periode gedoe, loze beloften en een half geregelde baan (die nog ondertekend moest worden door een leidinggevende die nu op non actief is gesteld), weet ik sinds vandaag dat ik per dinsdag werkloos ben.

Vanavond meteen gekeken op de site van CWI, maar kom erachter dat ik mijn DIGID vergeten ben (Jullie snappen vast dat ik deze extra frustratie nu even niet kan hebben). Hebben jullie enig idee wat ik het beste kan doen? (Digid opnieuw aangevraagd, maar komt pas binnen nadat mijn contract afloopt). Dankjewel alvast!!

- hapt boos in een reep chocolade -
Mond leegeten en daarna even UWV Werkbedrijf (dus geen CWI meer) bellen. Zij kunnen ook een afspraak voor inschrijving met je inplannen, of adviseren of de uitstel van inschrijving misschien niet zo'n vaart loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven