Engels vertaler LOI
donderdag 4 augustus 2011 om 15:06
Hallo,
Een nieuw topic omdat de oude niet meer up to date zijn.
Per 1 september ga ik starten met de opleiding Engels Vertaler LOI. Deze keuze heb ik gemaakt na een intensief studieoriëntatietraject. Zijn er meer mensen die deze studie gaan doen of hebben gedaan? Lijkt me handig en leuk tips en truucs uit te wisselen.
Per 1 september ga ik starten met de opleiding Engels Vertaler LOI. Deze keuze heb ik gemaakt na een intensief studieoriëntatietraject. Zijn er meer mensen die deze studie gaan doen of hebben gedaan? Lijkt me handig en leuk tips en truucs uit te wisselen.
zondag 16 oktober 2011 om 11:17
@princesagaditana: Bedankt voor je reactie! Wat stoer dat je alsnog je papiertje wil gaan halen! En daarna (neem ik aan) ook nog Spaans, knap hoor! Bij de ITV is er ook een instaptoets (mits je niet aan het instapniveau voldoet). Het buddy verhaal werd benoemd in het eerste algemene college voor alle talen. Ik heb geen idee of het op de site staat. Hoe gaat het met de instaptoets van HWN? De stof is goed te doen. Ik ben natuurlijk wel in het eerste jaar begonnen. Ben jij tweetalig opgevoed dat je in het tweede jaar wil beginnen? Misschien gewoon al zoveel ervaring opgedaan omdat je al als vertaler werk. Wat de boeken betreft: voor het eerste jaar ben ik ¤ 500,- kwijt. Dit zijn alleen de verplichte boeken. Er is een hoop op Internet te vinden en zo af en toe koop ik een boekje bij als het echt de moeite waard is. Ik studeer in deeltijd en werk 36 uur naast de studie. Je moet investeren, maar is goed te doen. Veel vrijheid (naast de vaste contacturen wat voor jou niet aan de orde zal zijn) om te bepalen wanneer je tijd aan je studie besteed.
Wat ervaar jij als leuke kanten van het vak en wat is voor jou minder leuk?
@han1987: Wat leuk! Ben jij in het eerste jaar begonnen of net ingestapt in het tweede jaar? Heb je nog tips en trucs voor ons? En als ik heel nieuwsgierig mag zijn: hoeveel uur werk jij naast je studie en hoe bevalt dat?
Groetjes
Wat ervaar jij als leuke kanten van het vak en wat is voor jou minder leuk?
@han1987: Wat leuk! Ben jij in het eerste jaar begonnen of net ingestapt in het tweede jaar? Heb je nog tips en trucs voor ons? En als ik heel nieuwsgierig mag zijn: hoeveel uur werk jij naast je studie en hoe bevalt dat?
Groetjes
dinsdag 18 oktober 2011 om 18:38
Goed nieuws, ik mag instappen naar het tweede jaar!
De instaptoets was goed te doen, moest 2 teksten vertalen; 1 naar NL en de ander naar EN. Verder moest ik mijn school- en werkervaring in het Engels beschrijven.
Ik heb gisteren al de lesinfo ontvangen (boeken moet ik nog krijgen) en ga zometeen dus beginnen.
Wat de leuke kanten zijn van het vak? Voornamelijk dat je zelf je tijd kunt indelen en je eigen baas bent, dus zelf beslissingen moet maken. En het vertalen zelf vind ik erg leuk, bij iedere nieuwe opdracht leer je wel iets over hetgene dat je moet vertalen. De minder leuke kanten kunnen zijn: Krappe deadlines, of klanten die heel moeilijk doen of niet betalen. Gelukkig komt dat weinig voor, want je moet zorgen dat je je zaken goed geregeld heb, maar het kan dus gebeuren ook al doe je zo je best en kan dus erg frustrerend zijn.
Groetjes!
De instaptoets was goed te doen, moest 2 teksten vertalen; 1 naar NL en de ander naar EN. Verder moest ik mijn school- en werkervaring in het Engels beschrijven.
Ik heb gisteren al de lesinfo ontvangen (boeken moet ik nog krijgen) en ga zometeen dus beginnen.
Wat de leuke kanten zijn van het vak? Voornamelijk dat je zelf je tijd kunt indelen en je eigen baas bent, dus zelf beslissingen moet maken. En het vertalen zelf vind ik erg leuk, bij iedere nieuwe opdracht leer je wel iets over hetgene dat je moet vertalen. De minder leuke kanten kunnen zijn: Krappe deadlines, of klanten die heel moeilijk doen of niet betalen. Gelukkig komt dat weinig voor, want je moet zorgen dat je je zaken goed geregeld heb, maar het kan dus gebeuren ook al doe je zo je best en kan dus erg frustrerend zijn.
Groetjes!
anoniem_133069 wijzigde dit bericht op 26-10-2011 10:13
Reden: info niet meer actueel
Reden: info niet meer actueel
% gewijzigd
woensdag 7 december 2011 om 09:46
Hey meiden,
De laatste reactie is alweer van een tijdje geleden. Ik vraag me af hoe het gaat met de mensen die recent aan de opleiding zijn begonnen. Ik wil ook graag vertaler Engels worden en zit al maanden te zoeken naar goede info over het vak. Aan de ene kant ben ik heel gemotiveerd en wil ik me vandaag nog aanmelden voor de studie (bij LOI of HWN), aan de andere kant lees ik ook wel eens zeer negatieve berichten over zowel de opleiding als de kansen op werk. Ik hoor heel graag jullie ervaringen m.b.t. de opleidingen en het vinden van opdrachten/werk.
Groetjes, Sunniej
De laatste reactie is alweer van een tijdje geleden. Ik vraag me af hoe het gaat met de mensen die recent aan de opleiding zijn begonnen. Ik wil ook graag vertaler Engels worden en zit al maanden te zoeken naar goede info over het vak. Aan de ene kant ben ik heel gemotiveerd en wil ik me vandaag nog aanmelden voor de studie (bij LOI of HWN), aan de andere kant lees ik ook wel eens zeer negatieve berichten over zowel de opleiding als de kansen op werk. Ik hoor heel graag jullie ervaringen m.b.t. de opleidingen en het vinden van opdrachten/werk.
Groetjes, Sunniej
zondag 8 juli 2012 om 23:16
quote:missburlesque schreef op 04 augustus 2011 @ 15:06:
Hallo,
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hey Missburlesque,
als de uitnodiging nog steeds staat, zou ik graag je klasgenoot worden.
Ik ben Jona Jager, en ik begin morgen met de studie HBO Vertaler Engels.
Ik zoek klasgenoten. Zou jij mijn klasgenoot willen worden?
Hallo,
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hey Missburlesque,
als de uitnodiging nog steeds staat, zou ik graag je klasgenoot worden.
Ik ben Jona Jager, en ik begin morgen met de studie HBO Vertaler Engels.
Ik zoek klasgenoten. Zou jij mijn klasgenoot willen worden?
maandag 9 juli 2012 om 20:28
Hoi Jona, je zou eens kunnen kijken op http://groups.yahoo.com/group/LOI_Engels
wel even aanmelden, maar je vindt er ook jaargenoten. Succes met je studie!
wel even aanmelden, maar je vindt er ook jaargenoten. Succes met je studie!