Werk & Studie alle pijlers

Ergotherapie

27-07-2011 14:32 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben van plan om ergotherapie te studeren aan de Hva. Zijn er hier mensen die daar studeren of zelf werken als ergotherapeut? Zo ja, zouden jullie dan een paar vragen willen beantwoorden?

Vragen over opleiding: zijn er elk blok projecten en waar gaan die over, is er blok een toetsweek en van hoeveel vakken, wat vind je van de begeleiding, is het erg praktijkgericht, vind je de opleiding zwaar?

Vragen over het werk: waar werkt u (setting), wat doet u als ergotherapeut, is het zwaar werk, wat vind u er zo mooi aan?

Alvast bedankt!
Hey Sunshine54,

Wat leuk dat je ook ergotherapie aan de hva gaat studeren.

Ik ga de opleiding ook doen op de hva in augustus!

Mijn zus werkt samen met een aantal ergotherapeuten en heb een daarvan ook wat vragen gesteld..

Er zijn elk blok projecten, zoals bij elke opleiding op de hva. Deze kunnen wel veranderen, dus kan niet zeggen waar ze over zullen gaan. Ze vond de begeleiding erg goed en je krijgt dan ook les van erg leuke en goede docenten (volgens haar) De opleiding vond ze goed te doen en niet te moeilijk, maar dit verschilt natuurlijk ook per persoon. Het ligt er ook maar net aan welke vakken je beter liggen en of je de stof snel in je opneemt etc..

Ze werkt in Heliomare en is daar werkzaam als ergotherapeut bij kinderen. Ze vertelde dat de opleiding grotendeels op volwassenen gerricht is, maar je dmv stage je ook meer kan richten op de kinderen, zodat je daar uiteindelijk ook makkelijk(er) een baan in kunt vinden.

Ik hoop dat ik zo een beetje je vragen heb kunnen beantwoorden en anders kan je ook op youtube veel filmpjes over de opleiding op het hva zien! Daar heb ik ook veel info uitgehaald.

Ga je nog naar de introductie de 22e?

Wie weet tot op school of zelfs in de klas;)

Groetjes Saar
Heey Saar,

Bedankt voor je reactie!

Nee, ik ga niet naar de introductie week. Ben daar niet echt van.

Ik moet trouwens ook nog inschrijven. Twijfel nog een beetje, want ik las net op dit forum http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=91&t=1515327& een bericht dat ze de school niet aanraade (staat bijna onderderaan). En volgens mij is er ook niet veel werk in. Het beroep lijkt me wel heel leuk. Je krijgt op de school het vak activiteiten en dan moet je iets maken en dat wordt ook beoordeeld. Nu ben ik zelf niet zo handig met dingen maken...Jij?

Zit daar ook een beetje mee.

Heb jij hiervoor ook mbo4 gedaan?

Groetjes Sunshine
Sunshine54, ben je deze opleiding nog gaan doen en hoe bevalt het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven