Werk & Studie alle pijlers

Ervaring Loi HAVO

20-03-2012 17:08 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik wil graag een loi havo diploma halen. Maar nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring met deze opleiding? ik heb zelf VMBO gedaan maar nooit natuurkunde en scheikunde gehad. Weet iemand of het dan wel te behalen is voor mij?

bedankt alvast.
Kun je geen avondscholing oid volgen en daarmee een HAVO diploma behalen? Hierbij krijg je allereerst al meer begeleiding, wat wel fijn is als je nog nooit natuur- en scheikunde hebt gehad. Daarnaast staat dit toch beter aangeschreven dan een LOI opleiding..
Kun je geen avondscholing oid volgen en daarmee een HAVO diploma behalen? Hierbij krijg je allereerst al meer begeleiding, wat wel fijn is als je nog nooit natuur- en scheikunde hebt gehad. Daarnaast staat dit toch beter aangeschreven dan een LOI opleiding..
Weet iemand of het dan wel te behalen is voor mij?

Hoe moeten wij dat weten? Bel anders eens voor een instroomtoets of zoek eens op internet of je ergens je instroomniveau kunt laten testen. Dat geeft een betere indicatie dan een wilde gok op een forum.
daar heb ik ook aan zitten denken maar daar is een VMBO TL diploma voor nodig en dat heb ik helaas niet. Veder heb ik gelezen dat je daar 21 voor moet zijn en ben pas 19. dus helaas. Bedankt voor de tip.
Wat is de reden dat je je HAVO diploma wilt gaan halen?

Wil je bijvoorbeeld naar een specifieke HBO? Dan zou je wellicht ook via de weg MBO kunnen doorstromen naar het HBO.
quote:helene31 schreef op 20 maart 2012 @ 17:18:

Weet iemand of het dan wel te behalen is voor mij?

Hoe moeten wij dat weten? Bel anders eens voor een instroomtoets of zoek eens op internet of je ergens je instroomniveau kunt laten testen. Dat geeft een betere indicatie dan een wilde gok op een forum.Nou sorry hoor... ik vraag alleen maar naar ervaringen van mensen die misschien ook de LOI havo hebben gedaan.
quote:kiwiej030 schreef op 20 maart 2012 @ 17:21:

[...]

Nou sorry hoor... ik vraag alleen maar naar ervaringen van mensen die misschien ook de LOI havo hebben gedaan.Maar die weten toch niet hoe jouw kennis van deze vakken is? Dat is echt een wilde gok, als ik jou was zou ik me gedegen laten informeren. En indien mogelijk een proeftoets of iets dergelijks doen.
quote:lichtelijk schreef op 20 maart 2012 @ 17:21:

Wat is de reden dat je je HAVO diploma wilt gaan halen?

Wil je bijvoorbeeld naar een specifieke HBO? Dan zou je wellicht ook via de weg MBO kunnen doorstromen naar het HBO.de reden dat ik mijn HAVO diploma wil behalen is omdat ik niveau 3 verzorgende helemaal geen leuke opleiding vind en ik wil uiteindelijk anesthesie ass. worden en dat is een HBO opleiding.
quote:helene31 schreef op 20 maart 2012 @ 17:23:

[...]

Maar die weten toch niet hoe jouw kennis van deze vakken is? Dat is echt een wilde gok, als ik jou was zou ik me gedegen laten informeren. En indien mogelijk een proeftoets of iets dergelijks doen.het blijft sowieso een gok maar dat vind ik niet erg. Ik heb al is een keer een proeftoets gedaan en daar kwam een havo niveau uit het nadeel is dat nu alweer bijna 2 jaar geleden is. Ik vraag mij nu af wat de ervaring is met een loi havo opleiding. Of mensen het lastig vinden of dat er juist goeie reactie's bij zitten.
quote:kiwiej030 schreef op 20 maart 2012 @ 17:19:

daar heb ik ook aan zitten denken maar daar is een VMBO TL diploma voor nodig en dat heb ik helaas niet. Veder heb ik gelezen dat je daar 21 voor moet zijn en ben pas 19. dus helaas. Bedankt voor de tip.Waarom haal je dan niet eerst je TL diploma? Dat kan in één jaar op bijv. een ROC oid. Wat voor diploma heb je eigenlijk wel, en waarom meteen HAVO als je nog niet eens een TL diploma hebt? Is dat dan niet een wat erg grote stap? Ik snap dat je graag naar 't HBO wilt, maar dat kan ook in iets kleinere stapjes.
Is het dan geen beter idee om deze MBO (of een andere MBO niveau 4 opleiding) af te maken, om vervolgens door te stromen naar de HBO opleiding die je wilt?

Is qua tijd even snel, en heb je alvast meer kennis.
quote:schaduwlicht schreef op 20 maart 2012 @ 17:28:

[...]

Waarom haal je dan niet eerst je TL diploma? Dat kan in één jaar op bijv. een ROC oid. Wat voor diploma heb je eigenlijk wel, en waarom meteen HAVO als je nog niet eens een TL diploma hebt? Is dat dan niet een wat erg grote stap? Ik snap dat je graag naar 't HBO wilt, maar dat kan ook in iets kleinere stapjes.Ik weet dat het een erg grote stap is. maar ik ben nu net in bezit van een niveau 2 diploma en mijn docenten daar hebben mij het advies gegeven om een havo te doen omdat het dit allemaal veelste makelijk was. Ik neem aan dat ze dat niet zomaar zeggen. Daarom wil ik graag meteen me HAVO diploma halen.
quote:Onzinvol schreef op 20 maart 2012 @ 17:30:

Is het dan geen beter idee om deze MBO (of een andere MBO niveau 4 opleiding) af te maken, om vervolgens door te stromen naar de HBO opleiding die je wilt?

Is qua tijd even snel, en heb je alvast meer kennis.Als ik nu door zou gaan moet ik nog 4 jaar voordat ik een HBO studie kan doen. En als ik de loi havo doe dan hoef ik maar 2 jaar. en zoals ik al zei de studie ik nu doe (verzorgende niveau 3) is echt niks voor mij. ik denk niet dat ik dit 4 jaar lang kan volhouden. en daarom wil ik het dus graag via een anderen weg doen.
Ik heb goede ervaringen met de loi en vind het lesmateriaal ook goed.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:kopjekoffie70 schreef op 20 maart 2012 @ 17:42:

Ik heb goede ervaringen met de loi en vind het lesmateriaal ook goed.oke dankjewel:)
Ik heb ook goede ervaringen en merk bij werkgevers niet dat het dit diploma minder waard zou zijn. Ze vinden het juist knap dat ik het erbij doe.

Als ik stof lastig vind maak ik gebruik van you tube. Daar staan heel veel filmpjes met de uitleg van de les stof.
De LOI verzorgt alleen de theorie. uiteindelijk doe je gewoon staatsexamen, dat is precies hetzelfde niveau als reguliere deelcertificaten HAVO.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Ik volg een HBO-opleiding via de LIO. Dat is wel goed geregeld en er zijn regelmatig contactdagen en met email gaat alles nu veel gemakkelijk.

Succes!
VAVO is niets voor je?

meer info zie http://www.roc-nijmegen.nl/student/opleidingen/vavo
Bedankt voor alle goeie tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven