Werk & Studie alle pijlers

Ervaring met 2dehands leaseauto?

24-06-2018 18:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met uitzicht op een nieuwe baan, waarvan de locatie erg lastig met het ov te bereiken is, ben ik mij aan het oriënteren voor een auto. Helaas heb ik geen spaargeld en ben ik dus aan het kijken naar een lease auto. Voor mij hoeft dit geen nieuwe te zijn, dus 2dehands is helemaal ok. Ik bedoel dus een 2dehands auto leasen, geen voormalig leaseauto kopen.

Wie heeft er ervaring hiermee en mij meer kunnen vertellen? B.v. de dealer, maandelijkse kosten, enz.? Het zou namelijk een dealbreaker kunnen worden voor mijn eventuele nieuwe werkgever. Die geeft de voorkeur aan iemand met eigen vervoer.
anoniem_337325 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 19:35
13.90% gewijzigd
Hamsterweken schreef:
24-06-2018 18:28
Kun je niet gewoon een tweedehands gebakje van €1000 kopen?
Helaas geen 1000 euro liggen en dat ga ik voorlopig ook niet hebben :(
Wij rijden in die van ons al 10 jaar ofzo.
Het-groepje schreef:
24-06-2018 18:31
Wij rijden in die van ons al 10 jaar ofzo.
In een 2dehands lease auto? Kan je mij meer info geven XD?
Hamsterweken schreef:
24-06-2018 18:28
Kun je niet gewoon een tweedehands gebakje van €1000 kopen?

Hier kosten de gebakjes vers veel minder dan dat hoor!
https://www.leasevisie.nl/direct-rijden ... E&pagina=2

Ik vind dit. Gaat je toch zeker 300 euro per maand kosten. Maar geen onbeperkte keuze, het is maar net wat voorradig is.

Ik zou iets kopen van 500 euro en dan elk jaar proberen iets beter te gaan rijden.
Wij hebben een paar jaar terug gekeken, maar vonden ze voornamelijk erg hoog in km en behoorlijk afgetrapt, dus niet gedaan.
Andersom schreef:
24-06-2018 18:45
https://www.leasevisie.nl/direct-rijden ... E&pagina=2

Ik vind dit. Gaat je toch zeker 300 euro per maand kosten. Maar geen onbeperkte keuze, het is maar net wat voorradig is.

Ik zou iets kopen van 500 euro en dan elk jaar proberen iets beter te gaan rijden.
Dit zijn volgens mij nieuwe auto's. Ik kan verschillende bedrijven vinden die al voor 100 euro per maand een kleine, 2dehands leaseauto aanbieden. Maar ik ben dus benieuwd hoe betrouwbaar het is.
Star² schreef:
Wij hebben een paar jaar terug gekeken, maar vonden ze voornamelijk erg hoog in km en behoorlijk afgetrapt, dus niet gedaan.
mm, dat is jammer! :(
Spijkerblouse89 schreef:
24-06-2018 18:48
Dit zijn volgens mij nieuwe auto's. Ik kan verschillende bedrijven vinden die al voor 100 euro per maand een kleine, 2dehands leaseauto aanbieden. Maar ik ben dus benieuwd hoe betrouwbaar het is.

Athlon:

https://www.athlon.com/nl/prive/leasen/ ... s/occasion
Spijkerblouse89 schreef:
24-06-2018 18:50
mm, dat is jammer! :(

Er is nog hoop voor je, ik begreep je OP verkeerd ;-)
Wij wilden de auto kopen, niet leasen. Dus wellicht zit er nog verschil in.
Je topictitel is onduidelijk. Ik dacht eerst dat je een auto wilde kopen, die hiervoor in de lease heeft gereden. Dat is geen enkel probleem, de slechte verdwijnen in de handel, de goede staan te koop. Hoge kilometerstanden zie ik niet als probleem.

Maar dat wil je niet. Jij wil private lease, maar dan geen nieuwe maar een gebruikte auto leasen. En dat kun je wel betalen?

Ik zou eens rondvragen voor een goedkope auto te kopen. Desnoods leen je hiervoor wat geld bij ouders of vrienden. Als je immers denkt te kunnen leasen, kun je ook een dergelijke kleine lening snel terugbetalen. Voor EUR 2000,00 of minder kun je een auto kopen waar je nog heel lang plezier van kunt hebben. Neem een deskundige mee bij aankoop.
En huren anders? Greenwheels abo?
Dahlia74 schreef:
24-06-2018 18:51
Je topictitel is onduidelijk. Ik dacht eerst dat je een auto wilde kopen, die hiervoor in de lease heeft gereden. Dat is geen enkel probleem, de slechte verdwijnen in de handel, de goede staan te koop. Hoge kilometerstanden zie ik niet als probleem.

Maar dat wil je niet. Jij wil private lease, maar dan geen nieuwe maar een gebruikte auto leasen. En dat kun je wel betalen?

Ik zou eens rondvragen voor een goedkope auto te kopen. Desnoods leen je hiervoor wat geld bij ouders of vrienden. Als je immers denkt te kunnen leasen, kun je ook een dergelijke kleine lening snel terugbetalen. Voor EUR 2000,00 of minder kun je een auto kopen waar je nog heel lang plezier van kunt hebben. Neem een deskundige mee bij aankoop.
Dat dacht ik ook.
Wij (nouja man) heeft een ex lease auto gekocht. En daarvoor een lening gewoon bij ING afgesloten.
Auto rijdt nog, lening is allang afgelopen.
Dahlia74 schreef:
24-06-2018 18:51

Geld lenen bij ouders/vrienden is uitgesloten. Ik wilde graag een auto leasen voor de komende eerste contract periode en als ik een verlenging krijg dat gaan kijken naar een 2dehands koop auto. In die eerste 7 maanden kan ik prima sparen voor een auto namelijk, maar heb nu het geld niet liggen dus nu een auto kopen gaat niet. Met de kans dat ik geen 2de contract krijg en dan met een auto in m'n maag zit, daar heb ik minder zin in.
anoniem_337325 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 18:57
0.41% gewijzigd
Spijkerblouse89 schreef:
24-06-2018 18:48
Eur 100,00 lijkt mij onwaarschijnlijk, heb je daar alle voorwaarden van gelezen? Hoeveel kilometer mag je dan bijvoorbeeld rijden? En wat valt er wel en niet onder het contract?
Spijkerblouse89 schreef:
24-06-2018 18:54
Geld lenen bij ouders/vrienden is uitgesloten. Ik wilde graag een auto leasen voor de komende eerste contract periode en als ik een verlenging krijg dat gaan kijken naar een 2dehands koop auto. In die eerste 7 maanden kan ik prima sparen voor een auto namelijk, maar heb nu het geld niet liggen dus nu een auto kopen. Met de kans dat ik geen 2de contract krijg en dan met een auto in m'n maag zit, daar heb ik minder zin in.
Zorg dat je weet wat de contractperiode is van je leasecontract. En wat de kosten zijn als je dit contract eerder op wilt zeggen. Dus je kan straks en je leasecontract betalen en sparen voor een eigen auto en daarbij behorende kosten?
Wat jij zoekt is “private lease”.
Bij voorkeur van een gebruikte auto om de kosten te drukken.

Ik denk dat veel mensen na je openingpost denken dat je een gebruikte wagen wil kopen die eerst een leasewagen is geweest.

Let op, zo’n private lease gebeuren is eigenlijk gewoon een opgeleukte financiering. Je financiert de auto met een lening, daarbij regelt de aanbieder ook het onderhoud, reparaties en banden en mogelijk ook de verzekering en wegenbelasting.
Jij hoeft dan alleen maandelijks de termijn te betalen en te tanken. Het heet heel mooi Private Lease, maar het is gewoon een lening. Maar dan wel met een vastgezette looptijd. Want je gaat een contract aan voor een bepaalde tijd (vaak 48 maanden) en kilometrage. Rente is vaak fors.

Hier zitten vaak addertjes onder het gras. Stel dat de baan niet bevalt en je wat anders gaat doen en je de auto niet meer nodig hebt. Afkoop van het contract is vaak kostbaar. RIj je meer kilometers dan afgesproken, moet je (fors) bijbetalen.

Mijn advies zou zijn in jouw geval: neem een gewone persoonlijke lening of doorlopend krediet bij je bank en koop daar een auto van. Niet te duur, voor ca. €3000 koop je een betrouwbaar klein Japannertje of ander goedkoop kleintje. Belasting, onderhoud etc. betaal je gewoon zelf. Mocht het niks worden en je van de auto af willen, kan dat gewoon. Advertentie op Marktplaats zetten en klaar.
When in doubt, the auditor is always right!
Star² schreef:
Dit! Ik rij al 12 jaar lease auto’s (elke 3 jaar een nieuwe) maar zou Mn eigen auto’s na 3 jaar ook niet meer willen hebben 🤪 en dan rij ik nog redelijk netjes.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Dahlia74 schreef:
24-06-2018 18:57
Zorg dat je weet wat de contractperiode is van je leasecontract. En wat de kosten zijn als je dit contract eerder op wilt zeggen. Dus je kan straks en je leasecontract betalen en sparen voor een eigen auto en daarbij behorende kosten?
Yes! Vind het ook prima om het eerste jaar (is vaak een jaar contact vij een lease maatschappij volgens mij) en daarna een auto te kopen. Het is een goed betaalde, hele leuke baan. Dus wil absoluut niet dat het stuk loopt op dat ik geen eigen vervoer heb op dit moment.
Hoe denk je überhaupt het leasecontract rond te kunnen krijgen wanneer je nu niks hebt?

Op basis van de baan die er aan komt gaat dat je niet lukken, je moet het ook nu gewoon kunnen betalen.
Amaqanda schreef:
24-06-2018 19:11
Hoe denk je überhaupt het leasecontract rond te kunnen krijgen wanneer je nu niks hebt?

Op basis van de baan die er aan komt gaat dat je niet lukken, je moet het ook nu gewoon kunnen betalen.
Ik heb nu gewoon een baan dus dat is geen probleem, maar als ik in aug al bij mijn nieuwe baan start dan kan ik niet mega snel een paar duizend euro bij elkaar krijgen voor een 2de hands auto. Dat is het hele probleem.
Leasen is lenen, zonder baan kan je geen leasecontract afsluiten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Auditor schreef:
24-06-2018 19:03
Wat jij zoekt is “private lease”.
Bij voorkeur van een gebruikte auto om de kosten te drukken.

Ik denk dat veel mensen na je openingpost denken dat je een gebruikte wagen wil kopen die eerst een leasewagen is geweest.

Let op, zo’n private lease gebeuren is eigenlijk gewoon een opgeleukte financiering. Je financiert de auto met een lening, daarbij regelt de aanbieder ook het onderhoud, reparaties en banden en mogelijk ook de verzekering en wegenbelasting.
Jij hoeft dan alleen maandelijks de termijn te betalen en te tanken. Het heet heel mooi Private Lease, maar het is gewoon een lening. Maar dan wel met een vastgezette looptijd. Want je gaat een contract aan voor een bepaalde tijd (vaak 48 maanden) en kilometrage. Rente is vaak fors.

Hier zitten vaak addertjes onder het gras. Stel dat de baan niet bevalt en je wat anders gaat doen en je de auto niet meer nodig hebt. Afkoop van het contract is vaak kostbaar. RIj je meer kilometers dan afgesproken, moet je (fors) bijbetalen.

Mijn advies zou zijn in jouw geval: neem een gewone persoonlijke lening of doorlopend krediet bij je bank en koop daar een auto van. Niet te duur, voor ca. €3000 koop je een betrouwbaar klein Japannertje of ander goedkoop kleintje. Belasting, onderhoud etc. betaal je gewoon zelf. Mocht het niks worden en je van de auto af willen, kan dat gewoon. Advertentie op Marktplaats zetten en klaar.
Dankjewel voor je uitgebreide en serieus antwoord! Hier heb ik absoluut iets aan.
Madeliefjees schreef:
24-06-2018 19:29
Leasen is lenen, zonder baan kan je geen leasecontract afsluiten.
Wie zegt dat ik nu geen baan heb ;)? Ik heb alleen geen paar duizend euro ergens liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven