Ervaring scheidegger
maandag 8 juli 2013 om 12:49
Hallo,
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met Scheidegger?
Ze maken nu veel reclame en zijn volgens mij een beetje vernieuwd.
Ik wil graag een mbo opleiding via hun gaan volgen alleen vraag ik me af of je met een diploma van Scheidegger wel een goeie kans hebt op een baan. Staan ze als goed bekend bij bedrijven?
Alvast bedankt!
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met Scheidegger?
Ze maken nu veel reclame en zijn volgens mij een beetje vernieuwd.
Ik wil graag een mbo opleiding via hun gaan volgen alleen vraag ik me af of je met een diploma van Scheidegger wel een goeie kans hebt op een baan. Staan ze als goed bekend bij bedrijven?
Alvast bedankt!
maandag 8 juli 2013 om 13:08
Het is alweer een jaar of 7 geleden, maar ik heb 2 opleidingen gedaan via Scheidegger. Nadat ik de laatste opleiding heb afgerond, heeft het zo´n anderhalf jaar geduurd, voordat ik een baan had gevonden. Aangezien er geen praktijklessen werden gegeven (althans niet bij de opleidingen die ik heb gevolgd), werd ik bij sollicitaties afgewezen, doordat ik geen werkervaring had.
maandag 8 juli 2013 om 13:24
Ik heb een jaar of 10 geleden een opleiding via Scheidegger gedaan, vond het wel interessant. Maar ik heb in de jaren daarna nog nooit iemand bij een sollicitatie er naar horen vragen. Volgens mij hechten werkgevers er geen enkele waarde aan. Later heb ik nog in deeltijd een HBO studie gedaan, dat had wat meer waarde en achteraf gezien had ik dat vele jaren eerder moeten doen.
Op zich vond ik Scheidegger wel goed, uitgebreid lesmateriaal en een goede en kundige docent.
Op zich vond ik Scheidegger wel goed, uitgebreid lesmateriaal en een goede en kundige docent.
maandag 8 juli 2013 om 15:36
Het bestaat nog wel hoor, http://www.scheidegger.nl/Home.html
maandag 8 juli 2013 om 15:56
quote:mimi02 schreef op 08 juli 2013 @ 14:56:
Scheidegger staat zeer slecht bekend. Sollicitanten die daar een opleiding hebben gedaan nodig ik niet uit voor een sollicitatiegesprek.
En waar staan ze dan precies bekend om? Want ik, als oud student van Scheidegger ken die verhalen niet. Of is het gewoon een gevalletje van klok-klepel en dus nodig ik de mensen die dat op hun CV hebben staan maar niet meer uit?
Kijk, de opleiding voegt nu ook niet zo veel meer toe aan mijn CV, maar er blijkt wel uit dat ik naast mijn fulltime baan altijd wel tijd en energie heb gestoken in het (blijven) ontwikkelen van mezelf en arbeidskansen. Je zou ook gewoon wat verder kunnen kijken dan alleen puur naar dit opleidingsinstituut, maar bijv ook naar de motivatie en doorzettingsvermogen van een persoon. Je hebt mensen die na hun middelbare school niets meer hebben leert en je hebt mensen die nog wel enkele jaren bij Scheidegger hebben geleerd. Jij gaat voor de eerste groep gok ik?
Scheidegger staat zeer slecht bekend. Sollicitanten die daar een opleiding hebben gedaan nodig ik niet uit voor een sollicitatiegesprek.
En waar staan ze dan precies bekend om? Want ik, als oud student van Scheidegger ken die verhalen niet. Of is het gewoon een gevalletje van klok-klepel en dus nodig ik de mensen die dat op hun CV hebben staan maar niet meer uit?
Kijk, de opleiding voegt nu ook niet zo veel meer toe aan mijn CV, maar er blijkt wel uit dat ik naast mijn fulltime baan altijd wel tijd en energie heb gestoken in het (blijven) ontwikkelen van mezelf en arbeidskansen. Je zou ook gewoon wat verder kunnen kijken dan alleen puur naar dit opleidingsinstituut, maar bijv ook naar de motivatie en doorzettingsvermogen van een persoon. Je hebt mensen die na hun middelbare school niets meer hebben leert en je hebt mensen die nog wel enkele jaren bij Scheidegger hebben geleerd. Jij gaat voor de eerste groep gok ik?
woensdag 10 juli 2013 om 11:31
Vreemd dat je de verhalen niet kent Yoshe. Een opleiding van Scheidegger voegt niet veel toe. Het onderwijs dat daar wordt gegeven is ver beneden de maat. Een diploma daarvan stelt dus niet veel voor. Werknemers met een Scheidegger opleiding presteren veel slechter dan werknemers met een opleiding van andere instituten en hun kennis is vele malen minder. Dan gaan we dus inderdaad voor kandidaten die geen Scheidegger opleiding hebben gedaan, maar een opleiding bij een ander instituut. Dit geldt voor veel bedrijven.