Werk & Studie alle pijlers

Ervaring scheidegger

08-07-2013 12:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met Scheidegger?

Ze maken nu veel reclame en zijn volgens mij een beetje vernieuwd.

Ik wil graag een mbo opleiding via hun gaan volgen alleen vraag ik me af of je met een diploma van Scheidegger wel een goeie kans hebt op een baan. Staan ze als goed bekend bij bedrijven?

Alvast bedankt!
Nee, Scheidegger staat niet bekend als een goed opleidingsinstituut. Zijn ook veelvuldig in het nieuws geweest.
Het is alweer een jaar of 7 geleden, maar ik heb 2 opleidingen gedaan via Scheidegger. Nadat ik de laatste opleiding heb afgerond, heeft het zo´n anderhalf jaar geduurd, voordat ik een baan had gevonden. Aangezien er geen praktijklessen werden gegeven (althans niet bij de opleidingen die ik heb gevolgd), werd ik bij sollicitaties afgewezen, doordat ik geen werkervaring had.
Ik heb een jaar of 10 geleden een opleiding via Scheidegger gedaan, vond het wel interessant. Maar ik heb in de jaren daarna nog nooit iemand bij een sollicitatie er naar horen vragen. Volgens mij hechten werkgevers er geen enkele waarde aan. Later heb ik nog in deeltijd een HBO studie gedaan, dat had wat meer waarde en achteraf gezien had ik dat vele jaren eerder moeten doen.

Op zich vond ik Scheidegger wel goed, uitgebreid lesmateriaal en een goede en kundige docent.
Ik heb dertig jaar geleden (!!!) een opleiding bij Scheidegger gevolgd. Ik was er prima over te spreken. Maar daarna inderdaad veel negatief in het nieuws geweest....ik weet niet of ik er nog aan zou beginnen......
Scheidegger is in 2012 overgenomen door NCOI.

Het is dus het oude Scheidegger niet meer.

Aan mijn ervaring met de Scheidegger tiepcursus heb je dus niets meer. Maar goed, dat was ook, toen er nog tiepmachines bestonden.
Scheidegger staat zeer slecht bekend. Sollicitanten die daar een opleiding hebben gedaan nodig ik niet uit voor een sollicitatiegesprek.
Het bestaat inderdaad niet meer, dus wat heb je aan referenties?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Het bestaat nog wel hoor, http://www.scheidegger.nl/Home.html
quote:mimi02 schreef op 08 juli 2013 @ 14:56:

Scheidegger staat zeer slecht bekend. Sollicitanten die daar een opleiding hebben gedaan nodig ik niet uit voor een sollicitatiegesprek.

En waar staan ze dan precies bekend om? Want ik, als oud student van Scheidegger ken die verhalen niet. Of is het gewoon een gevalletje van klok-klepel en dus nodig ik de mensen die dat op hun CV hebben staan maar niet meer uit?

Kijk, de opleiding voegt nu ook niet zo veel meer toe aan mijn CV, maar er blijkt wel uit dat ik naast mijn fulltime baan altijd wel tijd en energie heb gestoken in het (blijven) ontwikkelen van mezelf en arbeidskansen. Je zou ook gewoon wat verder kunnen kijken dan alleen puur naar dit opleidingsinstituut, maar bijv ook naar de motivatie en doorzettingsvermogen van een persoon. Je hebt mensen die na hun middelbare school niets meer hebben leert en je hebt mensen die nog wel enkele jaren bij Scheidegger hebben geleerd. Jij gaat voor de eerste groep gok ik?
Vreemd dat je de verhalen niet kent Yoshe. Een opleiding van Scheidegger voegt niet veel toe. Het onderwijs dat daar wordt gegeven is ver beneden de maat. Een diploma daarvan stelt dus niet veel voor. Werknemers met een Scheidegger opleiding presteren veel slechter dan werknemers met een opleiding van andere instituten en hun kennis is vele malen minder. Dan gaan we dus inderdaad voor kandidaten die geen Scheidegger opleiding hebben gedaan, maar een opleiding bij een ander instituut. Dit geldt voor veel bedrijven.
quote:mimi02 schreef op 08 juli 2013 @ 14:56:

Scheidegger staat zeer slecht bekend. Sollicitanten die daar een opleiding hebben gedaan nodig ik niet uit voor een sollicitatiegesprek.Een bachelor is een bachelor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven