Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen 5 dagdelen werken

13-05-2019 10:06 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu 2 volle dagen. Nu ben ik aangenomen bij een andere werkgever (contract nog tekenen) maar twijfel nu heel erg over de dagen! Ik ga 18u werken maar het is de bedoeling om de uren over 5 dagen te verdelen. Voordeel, kinderen niet meer naar de opvang, en ik mag de uren zelf indelen. Ik kan ze dus naar school brengen en ophalen.
Nadeel: elke dag aanwezig zijn.
Ben nu zo gewend aan de 3 'vrije ' dagen. Het is niet ver rijden, 15 min dus reistijd is prima. Iemand ervaringen mee?
Geen ervaring, maar het lijkt mij niets. Je werkt net aan 50% maar hebt toch elke dag verplichtingen en reistijd.
Ik werk op dit moment zestien uur over drie dagen verdeeld en ik vind het heerlijk. Per augustus gaat het terug naar twee hele dagen en daar wil ik nog over in gesprek.

Mijn kinderen zijn puber of ouder dus geen opvang meer nodig. Door mijn huidige rooster kan ik elke dag op tijd koken voor de pubers die moeten werken of sporten in de avond. En dat geeft mij nu even heel veel rust.

Op de dag dat vooral in de middag werk, ga ik eerst sporten. Zet alvast het eten klaar en ga dan werken.

Ik denk dat je het moet ervaren of het bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Vroeg klaar zijn, is ook wel lekker, maar vijf dagen heen en weer moeten vind ik niets. Ook al is het maar een kwartier heen en een kwartier terug, dan is het wel 2,5 uur in de week. Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou er voor bedanken.
Ik zou toch minimaal één hele dag van 8 uur vragen en desnoods nog drie dagen een ochtend of twee dagen met vijf uur.
MinkeDeWit schreef:
13-05-2019 10:09
Geen ervaring, maar het lijkt mij niets. Je werkt net aan 50% maar hebt toch elke dag verplichtingen en reistijd.
Nee lijkt mij ook niets. Je bent verplicht om 5 dagen beschikbaar te zijn voor je werk en hebt daardoor maar beperkt vrij.
Bij verdelen over vijf dagen zou ik het wel lastig vinden dat er geen één dag is waarop je niet hoeft te werken. Een hele echt vrije dag vind ik erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
ma: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
di: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
wo: 9:15-11:45 = 2.5
do: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
vr: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
Totaal = 20,5 h

Met klein deel opbouw voor speling zo nu en dan.

En zodra kind wat zelfstandiger wordt met naar en van school gaan, met een jaar of 10 of zo. Heb je ruimte om wat extra op te bouwen totdat je een normale werkweek gaat werken net als het merendeel van de werkende bevolking.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niets, vervelende indeling van uren.
Het zijn weinig uren, maar ik zou het gevoel hebben veel aan het werk te zijn omdat je dus elke dag naar het wetrk moet.
Ik werk 3 dagen per week (24 uur) en dan ook gewoon dus 3 volle dagen.
Ja, de kinderen moeten wel naar de opvang maar het zij zo, zijn ze ook al gewend.
Dan heb ik ook echt vrij op die dagen ernaast.
Ik zou zelf niet akkoord gaan met zo weinig uren verdeeld over zoveel dagen, maar het ligt er natuurlijk aan of je andere opties hebt, of in 'nood' zit qua baan..
jaw schreef:
13-05-2019 10:34
ma: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
di: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
wo: 9:15-11:45 = 2.5
do: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
vr: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
Totaal = 20,5 h

Met klein deel opbouw voor speling zo nu en dan.

En zodra kind wat zelfstandiger wordt met naar en van school gaan, met een jaar of 10 of zo. Heb je ruimte om wat extra op te bouwen totdat je een normale werkweek gaat werken net als het merendeel van de werkende bevolking.
Wat een verschrikking. Ik ben met 32 uur werken nog minder tijd kwijt zo te zien. :)
Dat zou iets van 3,5 uur per dag zijn. Natuurlijk afhankelijk van je functie maar voordat je geinstalleerd bent... Na 3,5 uur begin ik een beetje aan pauze te denken!

Kan je het niet over 3 of 4 dagen verdelen?
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
13-05-2019 10:34
ma: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
di: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
wo: 9:15-11:45 = 2.5
do: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
vr: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
Totaal = 20,5 h

Met klein deel opbouw voor speling zo nu en dan.

En zodra kind wat zelfstandiger wordt met naar en van school gaan, met een jaar of 10 of zo. Heb je ruimte om wat extra op te bouwen totdat je een normale werkweek gaat werken net als het merendeel van de werkende bevolking.

Goh, moet Ik dat kritisch opvatten ofzo? Mijn eigen keuze of ik een 'normale' werkweek ga werken. Voor mij is normaal parttime.
jaw schreef:
13-05-2019 10:34
ma: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
di: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
wo: 9:15-11:45 = 2.5
do: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
vr: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
Totaal = 20,5 h

Met klein deel opbouw voor speling zo nu en dan.

En zodra kind wat zelfstandiger wordt met naar en van school gaan, met een jaar of 10 of zo. Heb je ruimte om wat extra op te bouwen totdat je een normale werkweek gaat werken net als het merendeel van de werkende bevolking.
In mijn ogen ben je zo de hele dag bezig met je werk terwijl je maar voor 20,5 uur wordt betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Is echt de bedoeling over 5 dagen. Deze baan geeft me veel mogelijkheden met cursussen volgen. Ik mag af en toe thuis werken mocht t zo uitkomen maar niet structureel.
Heb nu een baan waar ik weg wil maar het MOET niet maar wel graag op korte termijn;-)
jaw schreef:
13-05-2019 10:34
ma: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
di: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
wo: 9:15-11:45 = 2.5
do: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
vr: 9:15-11:45 & 13:15- 15:15 = 4.5
Totaal = 20,5 h

Met klein deel opbouw voor speling zo nu en dan.

En zodra kind wat zelfstandiger wordt met naar en van school gaan, met een jaar of 10 of zo. Heb je ruimte om wat extra op te bouwen totdat je een normale werkweek gaat werken net als het merendeel van de werkende bevolking.

Ik zou dan zeker kind laten overblijven en niet zo'n lange pauze nemen. Dit is bijna fulltime maar tegen een beroerd salaris.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit gedaan en vond het 10x niks. Je hebt alsnog het idee dat je altijd aan het werk bent... het voelde voor mij aan het eind van de dag alsof ik er een hele werkdag op had zitten én de hele dag de kinderen had gehad en het huishouden had gedaan. Je hebt nooit tijd voor jezelf, wat je wel hebt als je 2 hele dagen vrij bent en je kinderen op school zitten. Ik zou het echt niet meer doen.
Tja het is jou eigen keuze, maar ik zou er zeker niet voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe economisch zelfstandig ben je met zo'n flutbaantje? Want dat is toch de bedoeling, iedereen economisch zelfstandig?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vind dat juist lekker. Liever 4.
Alle reacties Link kopieren
In mijn stageperiodes werkte ik ook dagdelen. Vond het niks..
voordeel: zelf in te plannen, kortere diensten.
Maar toch een groot nadeel vond ik dat je toch elke dag aanwezig moet zijn voor maar een paar uurtjes. Op een gegeven moment hikte ik daar tegen aan.

Misschien kan je aangeven bij je nieuwe werkgever dat je andere ideeën hebt over het invullen van je uren.
Kan het: dan fijn. Kan het niet: op zoek naar iets anders?
sanne1006 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 10:55
7.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tamara888 schreef:
13-05-2019 10:43
Is echt de bedoeling over 5 dagen. Deze baan geeft me veel mogelijkheden met cursussen volgen. Ik mag af en toe thuis werken mocht t zo uitkomen maar niet structureel.
Heb nu een baan waar ik weg wil maar het MOET niet maar wel graag op korte termijn;-)

Iemand in de thuiszorg werkt gemiddeld pakweg 15 uur verdeeld over drie of vier dagen. Niet heel anders dus. En de vrijheid om je uren zelf in te delen, wat jij ook gaat hebben (ga je naar de thuiszorg toevallig??). Je kunt dus werken in de schooltijden. Met basisschoolkinderen is dat echt superfijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-05-2019 10:51
Hoe economisch zelfstandig ben je met zo'n flutbaantje? Want dat is toch de bedoeling, iedereen economisch zelfstandig?
Ik geloof dat ik officieel wel economisch zelfstandig zou zijn met zo’n flutbaantje en im heb niet eens de bestbetaalde WO-baan, of zelfs maar hbo-baan.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
13-05-2019 10:59
Ik geloof dat ik officieel wel economisch zelfstandig zou zijn met zo’n flutbaantje en im heb niet eens de bestbetaalde WO-baan, of zelfs maar hbo-baan.
Kan. Maar ik denk dat dat voor de meeste banen niet geldt als je slechts 20 uur werkt. En voor de goede orde: met economisch zelfstandig bedoel ik dus jezelf kunnen bedruipen, zonder dan aanspraak te hoeven maken op huurtoeslag, zorgtoeslag, enz. Want als je vrijwillig slechts 20 uur werkt, gewoon omdat je het fijn vindt lekker veel vrij te zijn, dan moet je niet je hand gaan ophouden bij de samenleving, ofwel bij de mensen die wél de volle kar trekken. Dan ga je maar meer werken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-05-2019 10:51
Hoe economisch zelfstandig ben je met zo'n flutbaantje? Want dat is toch de bedoeling, iedereen economisch zelfstandig?


Economisch zelfstandig ben je als je 70% van het minimumloon verdient krijgt. Dat is ongeveer 900 euro per maand (bijstandniveau). De lat ligt dus niet zo hoog.
Even een gokje van mijn kant, maar ik denk dat TO met dit ´flutbaantje` inderdaad gewoon economisch zelfstandig is.

Dat je er, in geval van nood, niet veel mee kunt staat daar los van.
ceylon wijzigde dit bericht op 13-05-2019 11:05
8.27% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ikdenk dat het eraan ligt hoe afgepeigerd hè na een volke dag werken bent. Ik heb weleens eens 93% baan in 4 dagen gepropt, maar dat vond ik, ook al is een groot deel van mijn baan gewoon thuis te doen, echt de hel, dus dat heb ik ik toen om laten zetten naar een 5-dagenrooster.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-05-2019 10:51
Hoe economisch zelfstandig ben je met zo'n flutbaantje? Want dat is toch de bedoeling, iedereen economisch zelfstandig?
Ligt eraan hoeveel je betaald krijgt toch? Ik werk maar 3 dagen (24 uur) en heb een partner, maar als ik die niet meer zou hebben én ik zou geen alimentatie oid krijgen, dan alsnog kan ik mezelf redden met onze 2 kinderen.
Dat was/is wel mijn 'voorwaarde', ik wil genoeg loon hebben om rond te kunnen komen, ook in mijn eentje met de kinderen.
3 dagen werken vind ik met 2 kinderen gewoon relaxed, goede balans, kan mezelf redden,maar wil ook niet minder uren, dan zou het voor mij persoonlijk meer voelen als een bijbaantje/hobby oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven