Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen met loopbaangesprekken?

24-08-2010 09:53 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het oriënteren op mijn mogelijkheden e.d. in mijn werk/ carrière. Nu lijkt het me best eens fijn en interessant om een gesprek(ken) te hebben met een loopbaanadviseur/ coach.

Zijn er hier meiden die ervaring hiermee hebben en hier iets over kunnen vertellen?
Geen ervaring maar mijn moeder wel. Die heeft er veel aan gehad en nu haar droombaan. Kost wel een hoop geld, ik weet niet of je dat beseft.

Ik zou het doen als ik jou was ( en je het kan betalen ).
Weet niet of je nu werkt, maar soms kan je dat ook via je werkgever regelen. Grote organisaties hebben dit soms in hun pakket zitten, ook omdat je daarmee binnen de organisatie verder kan groeien.

Het kan heel zinvol zijn, maar het is inderdaad niet heel goedkoop. In welke fase zit jij momenteel, loop je vast in je werk en zoek je daarom wat anders of sta je nog aan het begin? In dat laatste geval zou ik het nu nog niet doen, in het eerste geval kan het wel heel nuttig zijn.
Hoeveel bedragen de kosten dan?
Ik loop momenteel vast en zie zelf niet heel veel mogelijkheden. Ik zou wel een opleiding o.i.d. willen doen maar dan wil ik wel de juiste keuze maken.

Binnen de organisatie waar ik werk is het helaas niet mogelijk.
In sommige gevallen betaalt de werkgever de loopbaangesprekken. Bij ons op het werk doen ze dat bij mensen die vast zijn gelopen en niet meer weten wat te doen (en natuurlijk alleen als zij een vast contract hebben).
Ik kreeg het inderdaad van mijn werkgever, heb er veel aan gehad en mezelf en wat ik echt wil een stuk beter leren kennen.
quote:diedietje schreef op 24 augustus 2010 @ 11:50:

Ik kreeg het inderdaad van mijn werkgever, heb er veel aan gehad en mezelf en wat ik echt wil een stuk beter leren kennen.Was het bij jou zo dat je dan ook echt weg moest als je werkgever het betaalde? Ik denk er namelijk ook weleens over na. Maar ik denk dan ook: mijn werkgever gaat dat niet voor niets voor mij betaleln. Die wil daar vast iets voor terug. Ik kan moeilijk na heel veel peperdure gesprekken zeggen dat ik het toch maar bij het oude laat? Wie weet hoe dat werkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven