Werk & Studie alle pijlers

Ervaringscertificaat zinvol?

26-11-2010 12:39 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het bemachtigen van een ervaringscertificaat zijn nogal wat tijd en kosten gemoeid. Wie heeft ervaring met het laten opstellen van een ervaringscertificaat en is dit in de praktijk een zinvolle investering geweest?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Ik lees mee. Twijfel er ook over
Ik lees ook mee, zit er al een tijdje aan te denken.
Ik hebe r toevallig gisteren voorlichting over gehad, en ik vraag me af waarom ik dezelfde bewijzen die ik aan die dure assessor voor moet leggen, niet als bewijs kunnen dienen voor de toekomstige werkgever. Op de vraag uit de zaal of echt bewezen was, dat zo'n certificaat je meer kans gaf op een nieuwe baan, kwam geen duidelijk antwoord, alleen maar iets vaags over tv/radiospotjes over dat certificaat.

Dus ik zie het nut nog niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb ze wel en mijn man ook, met mijn huidige baan moest ik ze wel hebben dus voor mij zijn ze zinvol geweest, voor man weet ik niet, die heeft nog steeds dezelfde baan en dat blijft hopelijk voorlopig zo.
Ik heb er ook aan zitten denken maar ik zat er dus mee van hoe ga ik bewijzen verzamelen? Ik werk namelijk met privacy gevoelige informatie.

En daarnaast kost het ook veel.
Het probleem met het certificaat is de onbekenheid daarvan. Volgens mij weet de gemiddelde werkgever echt niet wat dit certificaat precies is en waar het voor staat. Daarbij kan je bij je vertrek altijd om een getuigschrift vragen waar precies instaat wat je hebt gedaan en op welk niveau. En een werkgever kijkt over het algemeen toch naar je laatste werkervaring (zeker als je opleiding al enige tijd geleden is).

Ik zou er persoonlijk dus niet zoveel nut van inzien.
Ik hebe r nog eens over gedacht, en besloten het aan mij voorbij te laten gaan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven