Even van me afschrijven
woensdag 15 mei 2019 om 16:48
Gewoon even van me afschrijven. Omdat ik best verdrietig ben. Ik werk al een tijd ergens. En de laatste 2 jaar gaat het heel slecht. Er wordt gepest, de sfeer in het team is slecht. Collegas voeren niets uit, houden uren pauze. Ik ontsprong de dans altijd wel een beetje en deed mijn eigen ding maar nu ben ik ook de pineut. Ik weet dat ik opzoek moet naar ander werk maar het maakt me verdrietig.
Mensen hier ervaring mee?
Mensen hier ervaring mee?
woensdag 15 mei 2019 om 17:00
woensdag 15 mei 2019 om 17:01
Ga maar weg van hier.Roosbloem86 schreef: ↑15-05-2019 17:00Ik ga vanaf vandaag ook op zoek. De leiding? Die zit (in zijn eentje) op zijn kamer en doet alsof er niets aan de hand is. Meerdere collega zijn gaan praten maar dan geeft hij aan dat hij er niets mee gaat doen. De pesters nemen ondertussen een loopje met hem, zo van hij doet toch niets.
Als dit de houding van de leiding is, dan is het bedrijf ook niets waard of een lang leven beschoren.
woensdag 15 mei 2019 om 17:01
Roosbloem86 schreef: ↑15-05-2019 17:00Ik ga vanaf vandaag ook op zoek. De leiding? Die zit (in zijn eentje) op zijn kamer en doet alsof er niets aan de hand is. Meerdere collega zijn gaan praten maar dan geeft hij aan dat hij er niets mee gaat doen. De pesters nemen ondertussen een loopje met hem, zo van hij doet toch niets.
Klein bedrijf dus. Duidelijk: echt tijd om te gaan.
woensdag 15 mei 2019 om 19:05
Ik heb ook ooit in zo een omgeving gewerkt. De leidinggevenden deden niets (of deden mee) en veel, heel veel werknemers zijn kapot gegaan. Ziek uitgevallen, zelfvertrouwen kapot, proberen zoveel mogelijk de dans te ontspringen terwijl het gaat om hoe je jezelf juist als professional verder kan ontwikkelen. Daar kom je gewoon niet aan toe. Veel mensen hebben ook elders gesolliciteerd en zijn weggegaan. Zorg er ajb voor dat je er niet aan onder doorgaat. Laat het van je afglijden en focus op dat je met een andere baan bezig bent. Dat houdt je, voor enige tijd, op de been. Het is beter om weg te gaan, voor iets wat qua werk minder perfect is, dan in zo een toxische omgeving te blijven. Je kan vandaar altijd weer verder. Hou je sterk!
woensdag 15 mei 2019 om 22:23
Zit helaas in een zelfde positie
het maakt me verdrietig. Had het zo goed naar mijn zin op mijn werk en in mijn functie. Maar toen werd het bedrijf overgenomen en moest alles anders. Mijn functie verandert (niet positief helaas) en mijn kwaliteiten worden niet gezien. Werksfeer is niet leuk meer en ik voel aankomen dat ze van me af willen (ben te duur en mijn functie is overbodig in het nieuwe bedrijf). Natuurlijk weet ik dat dat niet zomaar kan maar daar gaat het me niet om; ben verdrietig dat ik mijn leuke baan kwijt ben