Werk & Studie alle pijlers

extra bij verdienen schoonmaak

14-02-2018 18:25 5 berichten
Ik ben flexwerker en mijn werkgever kan mij niet meer uren en loon bieden. Nu zit ik er dus al een tijdje aan te denken om wat schoonmaak adresjes te zoeken voor meer inkomsten. Ik wil dit echter niet zwart gaan doen want dat gaat in tegen mijn principes maar echt ZZP-er worden lijkt mij teveel gedoe. Zat zelf te denken aan 2 extra adressen per week van zo'n 6 uur in totaal. Maar hoe pak ik dat het beste aan? Zie het niet zitten om via een bemiddelingsbureau te werken want dan kan ik die adressen minder flexibel indelen maar wil wel goed verzekerd zijn voor als mij iets overkomt tijdens het werk enzo.

Zijn er hier toevallig vrouwen die ook wit wat extra bij verdienen met schoonmaak werk? Hoe pakken jullie dat aan?
Alle reacties Link kopieren
Als je als zzp'er of freelancer werkt ben je niet verzekerd. Alleen in loondienst ben je verzekerd.
Het is geen zwart werken want je geeft zelf de inkomsten op bij overige werkzaamheden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
tja, je kan niet alle hebben. Wil je het niet zwart doen en verzekerd zijn, dan zit er niet anders op dan in loondienst te gaan werken. Dit soort contracten zijn wel een heel stuk minder flexibel.

Een reden om een werkster te nemen via een officieel bureau is vaak ook om continuïteit te hebben en vaste uren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dan is loondienst de enige optie.
Kijk eens bij schoonmaakbedrijven die kantoren en gebouwen schoonmaken. Daar kun je vaak een paar uur werken vroeg in de ochtend of aan het einde van de dag.
Je kan dat gewoon zelf opgeven bij je belastingaangifte. Wel ongeveer de helft apart zetten voor afdracht.
Via via gaat dat vaak. Vraag eens rond. Op je facebook oproep doen, marktplaats, kaartje in de supermarkt hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven