Werk & Studie alle pijlers

Extra tips sollicitatie recruiter?

06-01-2017 10:48 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben onlangs benaderd voor de functie van recruiter. Vind ik erg leuk dus ik kijk er naar uit om aan de slag te gaan!

Hebben de recruiters onder ons nog wat extra tips voor me? Waar letten jullie op als jullie op zoek gaan naar een nieuwe collega?

Vandaag om 15:00 uur heb ik het 2e telefonische interview gesprek. Hierna volgt een gesprek met de manager en SME van recruitment.

Ik heb alles op papier staan en heb me zo goed als ik kan voorbereid, maar ik ben toch benieuwd naar jullie input!

Groetjes,
Champions aren't born, they are made.
De tip die altijd gegeven wordt: gewoon jezelf zijn. Het is leuk om te weten wat toekomstige collega's willen, maar als je niet zo bent dan moet je ook niet doen alsof.
Haha, nee idd. Ik was niet van plan een masker op te doen.
Heb je een beeldtelefoon interview, of alleen telefoon? Een recruiter zou bij mij juist aan moeten tonen dat hij/zij goed is in het oppikken van non verbale communicatie. Of vergis ik me in het soort functie?
Probeer van al jouw competenties voorbeelden te kunnen noemen. Een goede recruiter gaat een STAR-interview aan met jou (google daar even op).

Lees je goed in in het bedrijf (bekijk de website) en zorg dat je wat van de bedrijfsgeschiedenis weet. Verder staat het altijd goed als je een paar vragen hebt aan het einde van het gesprek (alleen als het echt nuttige, goede vragen zijn uiteraard).

Verder inderdaad jezelf zijn! Veel succes!
En oh ja, nog een tip. Als je specifieke profielen gaat werven binnen de functie, dan kunnen ze gaan testen of je er al over hebt nagedacht waar je deze profielen vandaan denkt te gaan halen.

Zorg dat je bijvoorbeeld van te voren op zoekt welke wervingskanalen je zou kunnen gaan gebruiken (zoals LinkedIn, Nationale Vacaturebank en Monsterboard, maar je hebt nog heel wat andere specifieke sites waar je cv's kunt vinden. Stel je gaat recruiten voor ICT profielen, dan heb je daar weer speciale jobboards voor. Zorg dat je daar al wat van weet!).
@Oakes, vandaag is het nog een telefonisch interview. In het derde gesprek gaat het om een Skype interview. Dat vind ik persoonlijk ook fijner aangezien ik hen dan ook zie, en een vibe kan opvangen.

Thnx fruitsalad! Ben inderdaad bekend met de STAR methodiek. Daar ben ik mee doodgegooid tijdens de opleiding.

Naast de vrij bekende wervingskanalen heb ik daar niet echt een beeld van. Dus goeie! Merci.
Het gesprek was easier dan easy. Dus ik mag door naar ronde 3.

Dat zal denk ik wel een wat uitdagender gesprek worden maar ik ben er inmiddels al op voorbereid.

Ik weet nu ook dat er 1 ander persoon op de functie aast.

We zullen zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven