Werk & Studie alle pijlers

Flexwerkers onder ons

19-11-2012 13:30 46 berichten
Over een klein maandje gaan we naar een nieuw kantoor, waar we het nieuwe werken gaan ontdekken. We hebben al een laptop, meet alles erop en eraan en een mobiel. Straks moet dat heen en weer, plus papierwerk, lunch, eigen mobiel, zooi die altijd in mijn eigen handtas zit... De laptop is loodszwaar en we hebben geen tas gekregen. Wie heeft leuke betaalbare oplossingen om al die spullen heen en weer te sjouwen? De reis zal ik deels met de auto, deels met de bus doen, of alleen met de bus.

En hoe bevalt het het nieuwe werken? Wat zijn jullie ervaringen?

Het nieuwe werken

Totaal aantal stemmen: 2

Wat is dat? Geen stemmen
Leuk, ik zou het niet anders willen Geen stemmen
Ik mis mijn eigen bureau, met mijn eigen pruralia en mijn ei (50%)
Het is even wennen, maar wel handig (50%)
Anders, nl. ... Geen stemmen
Alle reacties Link kopieren
Maar is het nodig dat je je mobiel of bureaublad kunt aanpassen? Ik mis dat persoonlijk niet zo. Bureaublad kijk ik sowieso niet naar want ik heb tig programma's open staan en voor leuke apps heb je je eigen mobiel wel neem ik aan.
Neu, wrs niet NODIG, maar mefs reageerde op mijn idee om haar plantje te digitaliseren
Ik heb een locker op mijn werk, en kan met mijn thuis-pc met een token inloggen op mijn werk-omgeving.
Dan moet je je lieftallige bureau-plantje fotograferen tegen een witte achtergrond, uitprinten op stickerpapier, en dat dan op de buitenkant van je laptop plakken. Gegarandeerd virusbestendig, en heeft geen water nodig!
Ikbenik, je denkt echt aan alles!

*gaat stickers kopen

Ik ga ook een oranje lamp kopen en een parasol, een beetje zand van de zandbak, een emmer, en maak ik een leuke hokje voor mijzelf op kantoor. Zonnebril niet vergeten.
Ben jij een collega van mij MEFS? De organisatie waarvoor ik werk gaat ook over een kleine maand verhuizen en over op Het Nieuwe Werken! Ben reuze benieuwd. Meer flexibiliteit om werktijden in te delen lijkt me in het kader van de files en het combineren van werk en gezin erg fijn. Maar het zal wel even schakelen zijn. Ik ben gewend aan een bureau vol paperassen en een kast vol ordners. Dat kan straks allemaal niet meer; (vrijwel) alles moet digitaal. En ik overleg nu vaak met collega's - gewoon even binnenlopen. Ook dat wordt anders als de helft straks thuis (of bij de Mc ) zit...
Hoe doen jullie dat met bellen trouwens, flexwerkers? Wij hebben hier een vast telefoonnummer wat via een headset/laptop werkt. Ideaal. Rinkelt ook tegelijk op mijn mobiel. Ben dus overal vast bereikbaar.
Er zijn van die flextrolleys op de markt met hangmapsysteem, laptopvak en plek voor wat bureauspullen (pennen, nietmachine etc.). Vreemd dat jouw werkgever daar niet in voorziet. Is naast kluisjes waar je je spullen kan achterlaten, toch een van de essentiële zaken die je nodig hebt als je wil gaan flexwerken. Ik had zoiets:

*
*
Wat raar dat jullie wel flexplekken krijgen maar geen flex koffer op wieltjes. Op mijn werk hadden we flex koffers met bovenop een pennenbak enzo voor het kleine spul en daaronder 2 vakken waar je papieren, mappen en een laptop kwijt kon.

Het was trouwens niet de bedoeling dat je die koffer mee naar huis nam maar kon je natuurlijk wel meenemen als je de volgende dag op een ander kantoor moest zijn.
Ik vind het nieuwe werken echt fantastisch. Ik ben helemaal digitaal, in mijn rugzak zit mijn laptop met toebehoren en verder een pen en 1 schrijfblok die nu, na en half jaar, vol is. Ik doe alles digitaal.

Hebben jullie workshops gehad over het nieuwe werken? Hebben jullie afspraken over kantoor dagen ( iedereen is er, met tijd voor social talk).

Ik mis mijn collega's soms, maar geniet erg van de vrijheid even te kunnen sporten onder werk tijd. En van de vrijheid in mijn werk op mijn eigen manier in te kunnen richten.
Wij doen officieel ook aan Het Nieuwe Werken, in de praktijk is het nog niet helemaal doorgedrongen.

Thuiswerken doe ik op mijn eigen laptop.

Telefoontjes (zakelijk) doe ik op eigen kosten.

Paperassen sleep ik mee in mijn fietstas.

Als je thuiswerkt wordt er ook van je verwacht dat je de kantooruren aanhoudt, dus om half 9 ingelogd bent.

Als men vindt dat je teveel thuiswerkt krijg je dat te horen.

Ik ben groot voorstander van het nieuwe werken, maar dan wel dat het helemaal wordt doorgevoerd. En niet omdat het van bovenaf moet-maar-de-baas-vindt-het-eigenlijk-niks-en-legt-beperkingen-op.
quote:Helenita2 schreef op 19 november 2012 @ 14:33:

Ben jij een collega van mij MEFS? De organisatie waarvoor ik werk gaat ook over een kleine maand verhuizen en over op Het Nieuwe Werken! Ben reuze benieuwd. Meer flexibiliteit om werktijden in te delen lijkt me in het kader van de files en het combineren van werk en gezin erg fijn. Maar het zal wel even schakelen zijn. Ik ben gewend aan een bureau vol paperassen en een kast vol ordners. Dat kan straks allemaal niet meer; (vrijwel) alles moet digitaal. En ik overleg nu vaak met collega's - gewoon even binnenlopen. Ook dat wordt anders als de helft straks thuis (of bij de Mc ) zit...Ik geloof dat we inderdaad collega's zijn
We hebben een workshop gekregen, maar die dag was ik ziek. Volgende week krijgen we een cursus op de digitaal dossiers gericht (het database management die we krijgen). We krijgen ook een lokker, maar het is nog niet duidelijk of we de spullen daar kunnen laten of dat we aan het einde van de dag het leeg moeten halen. Het probleem is dat de grootste deel van de medewerkers ambulant zijn. Alles is heel gericht op die medewerkers. Voor het kantoor personeel is er veel onduidelijk, en we hebben al een paar keer bij het OR moeten aankloppen over (oneerlijke) verschillen tussen de medewerkers. De ambulante medewerkers, bijvoorbeeld, krijgen een vergoeding van 30 cent per km, wij cent. En zo maar door.
Hier ook iemand die binnenkort gaat verhuizen met kantoor. Ben zelf sinds een tijdje aan het flexwerken. Heb een laptop en een mobiel en als ik op kantoor ben dan ben ik ook nog bereikbaar op mijn vaste toestel.

Dat vaste nr zal worden gekoppeld aan mijn mobiel.

Het flexwerken zelf op kantoor ben ik wel heel benieuwd naar. Op dit moment worden er werkplek paspoorten aangemaakt zodat men snel de juiste hoogte voor bureau en stoel in kan stellen. V.w.d. laatste betreft ben ik wel benieuwd hoe lang dat uiteindelijk duurt eer dat je goed en wel opgestart bent. Tijd zal het leren.

V.w.b. papierwerk: dat zal bij tijd en wijle een probleem kunnen opleveren.

Het heen en weer slepen van laptop: iedereen krijgt een eigen locker en 1 meter plank. Men kan dus kiezen om de spullen op kantoor te laten of mee te nemen.

Ik vind het flexwerken, of in mijn geval, wat meer thuis, ideaal. Als er iets op school is bijv. hoef ik daar geen vrij voor te nemen maar werk dan bijv. 's avonds nog even door.
Met het nieuwe werken kom je er als bedrijf niet mee om alleen laptop en smartfoon te faciliteren

Goed internet is 1 maar lees maar de vorige posts..... het esjouw met papieren. Alles dus digitaal, pdf's enzo

een soort van cloud iets om te voorkomen dat iedereen alles in de mail krijgt.

Google-docs, evt betaalde dropbox (meer ruimte) etc

Skype, goede koptelefoon etc...

Als er heel veel wordt thuis gewerkt, kan het ook nodog zijn dat er geregeld een gezamelijk iets wordt gedaan,. Voor de contacten, voor overleg etc.

Ik vind dat werkgevers ook wel meer mogen investeren in dit alles!
Je bent zelf een theepot
Whahahahahahahaha!!!! Aan het bijlezen en heb mezelf helemaal incontinent zitten lachen om de plaatjes van Mefs iets-voor-half-3..! Geweldig; zo'n uitklap-bureau, of schuimrubberen variant..!

Maarreh...ff serieus; klinkt goed; dat nieuwe werken! Oplossing voor het strakke stugge keurslijf van de kantooragenda dat zich niet laat mengen met het gezinsleven, en ideaal tegen het fileprobleem. Hoop dat het doorzet!
Ik kan nu al thuis werken, en ik moet zeggen dat het is handig. Als mijn auto het niet doet of ik de kinderen naar de ha even moet brengen, kan ik dat makkelijker. Of als er veel file is, kan ik even bellen: ik werk vandaag thuis.

Het zal ook lekker zijn minder papieren, minder zooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven