Fulltime werkende moeders
zaterdag 5 juli 2014 om 16:46
Ik ben ontzettend benieuwd hoe jullie het doen in combinatie met werk en gezinsleven. Ook natuurlijk hoe je man het doet(waarom vergeten we toch steeds die mannen;) En eventueel hoe je omgaat met je schuldgevoel(of heb je die gelukkig niet?) en met de mening van anderen.
Mijn situatie:
32 jaar, getrouwd, jonge kinderen.Werk als zelfstandige. Man werkt parttime.
Binnenkort ga ik ook fulltime werken vandaar mijn vragen.
Er zijn hier natuurlijk ook vele topic's over geopend, maar dat ging voornamelijk over de discussie wel of niet werken, fulltime/parttime/thuisblijven etc.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Mijn situatie:
32 jaar, getrouwd, jonge kinderen.Werk als zelfstandige. Man werkt parttime.
Binnenkort ga ik ook fulltime werken vandaar mijn vragen.
Er zijn hier natuurlijk ook vele topic's over geopend, maar dat ging voornamelijk over de discussie wel of niet werken, fulltime/parttime/thuisblijven etc.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
maandag 7 juli 2014 om 17:00
Mijn man en ik werken allebei fulltime (38 uur) en hebben beiden een krap uur reistijd. We hebben twee kinderen in de basisschoolleeftijd. Man werkt een dag thuis, vangt 's middags de kinderen op en werkt 's avonds nog wat verder. Ik ga dat na de zomervakantie ook doen. Verder haalt oma de kinderen een dag per week van school en gaan ze twee dagen naar de BSO. We brengen en halen om beurten van en naar school/BSO.
Ik vind het goed te doen zo. Ik vind mijn werk heel erg leuk en wil ook graag een middag met de kinderen hebben (dat heb ik nu niet, maar na de vakantie dus wel). Niet eens zozeer vanwege die extra dag BSO, want ze vinden het daar heel leuk, maar vanwege afspreken met vriendjes/clubjes e.d. We zijn dan net iets flexibeler.
Geen last van schuldgevoel trouwens. We hebben twee gelukkige, gezonde kinderen.
Ik vind het goed te doen zo. Ik vind mijn werk heel erg leuk en wil ook graag een middag met de kinderen hebben (dat heb ik nu niet, maar na de vakantie dus wel). Niet eens zozeer vanwege die extra dag BSO, want ze vinden het daar heel leuk, maar vanwege afspreken met vriendjes/clubjes e.d. We zijn dan net iets flexibeler.
Geen last van schuldgevoel trouwens. We hebben twee gelukkige, gezonde kinderen.